Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: 08 mei 2024, 22:57
En met Nederland als natie dan? Waar blijven we? Zullen de schepen eens werkelijk weer over Nederland varen?
Nederland als natie heeft afgedaan. Zelfs als EU moeten we oppassen niet vermorzeld te worden in de multipolaire wereld.
-DIA-
Berichten: 32800
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 23:02
-DIA- schreef: 08 mei 2024, 22:57
En met Nederland als natie dan? Waar blijven we? Zullen de schepen eens werkelijk weer over Nederland varen?
Nederland als natie heeft afgedaan. Zelfs als EU moeten we oppassen niet vermorzeld te worden in de multipolaire wereld.
En wat doet dat met ons? Zien we het als fatalistisch voor onze ogen, of merken we op de oordelen van God?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
GerefGemeente-lid
Berichten: 6707
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 23:00
HersteldHervormd schreef: 08 mei 2024, 22:54 Eens met je. Wat Philip doet zie je heel veel in de media. Opkomen/nuanceren als dit soort figuren vanuit de linkse kant debiel gedrag vertonen, maar al decennia lang roepen dat de jodenhaat vooral uit de (extreem)rechtse hoek komt.
Extreemrechtse hoek staat bekend om jodenhaat, ze hebben nogal een geschiedenis daar in. Dus waarom is het vreemd als dat wordt benadrukt? Onder extreemlinks zal er ook vast jodenhaat zijn, maar vooral ook vanwege het optreden van Israël.
De PVV heeft zich nog nooit kritisch over Israël uitgelaten. Als ik de achterban van de GL-PvdA hoor, met een oproep tot het boycotten van de Israëlische vlag enzo, dan ben ik bang dat de geschiedeniscijfers vandaag de dag niets meer te betekenen hebben. Het begint met de Israëlische vlag... maar waar eindigt het?
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: 08 mei 2024, 23:06 En wat doet dat met ons? Zien we het als fatalistisch voor onze ogen, of merken we op de oordelen van God?
Niets. Maar ik ben dan ook niet apocalyptisch ingesteld.
-DIA-
Berichten: 32800
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door -DIA- »

GerefGemeente-lid schreef: 08 mei 2024, 23:07
Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 23:00
HersteldHervormd schreef: 08 mei 2024, 22:54 Eens met je. Wat Philip doet zie je heel veel in de media. Opkomen/nuanceren als dit soort figuren vanuit de linkse kant debiel gedrag vertonen, maar al decennia lang roepen dat de jodenhaat vooral uit de (extreem)rechtse hoek komt.
Extreemrechtse hoek staat bekend om jodenhaat, ze hebben nogal een geschiedenis daar in. Dus waarom is het vreemd als dat wordt benadrukt? Onder extreemlinks zal er ook vast jodenhaat zijn, maar vooral ook vanwege het optreden van Israël.
De PVV heeft zich nog nooit kritisch over Israël uitgelaten. Als ik de achterban van de GL-PvdA hoor, met een oproep tot het boycotten van de Israëlische vlag enzo, dan ben ik bang dat de geschiedeniscijfers vandaag de dag niets meer te betekenen hebben. Het begint met de Israëlische vlag... maar waar eindigt het?
Geen mens die dit weet, maar wij weten wel dat er veel in beweging is... en dat is niet zomaar als een rad toevallig gaan rollen... denkt u ook niet?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
-DIA-
Berichten: 32800
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 23:09
-DIA- schreef: 08 mei 2024, 23:06 En wat doet dat met ons? Zien we het als fatalistisch voor onze ogen, of merken we op de oordelen van God?
Niets. Maar ik ben dan ook niet apocalyptisch ingesteld.
Wat bedoelt u met een apocalyptische instelling? De bede van de bruid: Kom Heere Jezus, kom haastiglijk? Dat is toch het uiteindelijke doel van alles? Geeft dan eeuwig eer, onzen God een Heer' enz.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: 08 mei 2024, 23:07 De PVV heeft zich nog nooit kritisch over Israël uitgelaten. Als ik de achterban van de GL-PvdA hoor, met een oproep tot het boycotten van de Israëlische vlag enzo, dan ben ik bang dat de geschiedeniscijfers vandaag de dag niets meer te betekenen hebben. Het begint met de Israëlische vlag... maar waar eindigt het?
De afkeur door links van Israël komt door het gedrag van Israël. Dat heeft weinig met antisemitisme te maken, maar is grotendeels waarden gedreven.
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: 08 mei 2024, 23:12
Wat bedoelt u met een apocalyptische instelling? De bede van de bruid: Kom Heere Jezus, kom haastiglijk? Dat is toch het uiteindelijke doel van alles? Geeft dan eeuwig eer, onzen God een Heer' enz.
Bij iedere verandering stel je de vraag of we de oordelen van God opmerken. Je vergeet echter dat de wereld continu in verandering is. En dat al sinds het bestaan.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5471
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door pierre27 »

HersteldHervormd schreef: 08 mei 2024, 22:54
GerefGemeente-lid schreef: 08 mei 2024, 22:51
Philip schreef: 08 mei 2024, 22:29 Precies. En uit reacties van iemand als Sabine Scharwachter (nieuw-kritisch GroenLinks, de radicale tak) zie je dat de demonstranten bij een deel van de bevolking de sympathie hebben. 90% niet, maar dat maakt escaleren wel een risico.

Het Parool meldt nu dat er ook geweld wordt gebruikt tegen mensen die toevallig in de weg staan bij de ontruiming. Ik hoop echt dat er verstandig wordt opgetreden om dit zo snel mogelijk te beëindigen.
Ik begrijp niet dat je zo kunt reageren en je meer druk maakt over hoe de politie optreedt dan over de angst en het verdriet bij Joodse mensen die hier mee te maken hebben.

Ik moet steeds denken aan dat voorbeeld van Van der Plas, wat ik gisteren hier deelde. Aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog keek ook iedereen weg. Men dacht dat het wel meeviel.
Van der Plas had het over de zolder van het antisemitisme en Jodenhaat. Vanuit de kelder ben je niet in één keer op de zolder. Maar met kleine stapjes kom je er vanzelf toch wel... Besef jij, beseffen wij dat eindelijk wel? Is het 80-100 jaar geleden zo ook niet begonnen? Of sluiten we onze ogen en praten we alles goed onder het mom van de lieve vrede?
Eens met je. Wat Philip doet zie je heel veel in de media. Opkomen/nuanceren als dit soort figuren vanuit de linkse kant debiel gedrag vertonen, maar al decennia lang roepen dat de jodenhaat vooral uit de (extreem)rechtse hoek komt.
Heel helder komt naar voren wat diverse politoci al jaren beweren dat deze universiteiten o.a. een groep studenten/docenten heeft die op een misselijke manier de orde alhier verstoren. Het beeld van het onschuldige, jeugdachtige studentje is allang achterhaald. In Wageningen is er ook een groep met afschuwelijke denkbeelden op dit terrein. Wat mij betreft gaat de rechtsstaat echt functioneren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32800
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 23:20
-DIA- schreef: 08 mei 2024, 23:12
Wat bedoelt u met een apocalyptische instelling? De bede van de bruid: Kom Heere Jezus, kom haastiglijk? Dat is toch het uiteindelijke doel van alles? Geeft dan eeuwig eer, onzen God een Heer' enz.
Bij iedere verandering stel je de vraag of we de oordelen van God opmerken. Je vergeet echter dat de wereld continu in verandering is. En dat al sinds het bestaan.
Alles wisselt op Zijn wenken, maar in Hem is geen schaduw van omkeer. Alles wat gebeurt is naar Zijn gemaakt bestek, zie ook Bijbelstudie over de roeping van Ezechiël.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

pierre27 schreef: 08 mei 2024, 23:24 Heel helder komt naar voren wat diverse politoci al jaren beweren dat deze universiteiten o.a. een groep studenten/docenten heeft die op een misselijke manier de orde alhier verstoren. Het beeld van het onschuldige, jeugdachtige studentje is allang achterhaald. In Wageningen is er ook een groep met afschuwelijke denkbeelden op dit terrein. Wat mij betreft gaat de rechtsstaat echt functioneren.
Misschien moet je eerst eens lezen wat de politie schrijft over de deelnemers aan deze demonstraties.
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: 08 mei 2024, 23:24
Alles wisselt op Zijn wenken, maar in Hem is geen schaduw van omkeer. Alles wat gebeurt is naar Zijn gemaakt bestek, zie ook Bijbelstudie over de roeping van Ezechiël.
En wat betekent dit concreet?
-DIA-
Berichten: 32800
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 23:25
pierre27 schreef: 08 mei 2024, 23:24 Heel helder komt naar voren wat diverse politoci al jaren beweren dat deze universiteiten o.a. een groep studenten/docenten heeft die op een misselijke manier de orde alhier verstoren. Het beeld van het onschuldige, jeugdachtige studentje is allang achterhaald. In Wageningen is er ook een groep met afschuwelijke denkbeelden op dit terrein. Wat mij betreft gaat de rechtsstaat echt functioneren.
Misschien moet je eerst eens lezen wat de politie schrijft over de deelnemers aan deze demonstraties.
Praten we niet makkelijker over demonstraties enz. dan over het Albestuur van God? Die God die de oorlogen doet ophouden... enz.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
-DIA-
Berichten: 32800
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef: 08 mei 2024, 23:27
-DIA- schreef: 08 mei 2024, 23:24
Alles wisselt op Zijn wenken, maar in Hem is geen schaduw van omkeer. Alles wat gebeurt is naar Zijn gemaakt bestek, zie ook Bijbelstudie over de roeping van Ezechiël.
En wat betekent dit concreet?
Voor de Kerk: Rust mijn ziel, Uw God is Koning! Heel de wereld Zijn gebied. Alles wisselt op Zijn wenken...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Ambtenaar
Berichten: 9330
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: 08 mei 2024, 23:29
Praten we niet makkelijker over demonstraties enz. dan over het Albestuur van God? Die God die de oorlogen doet ophouden... enz.
Zou kunnen. Ik denk alleen dat ik anders denk over de betrokkenheid van God bij alle dingen.
Plaats reactie