Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Marck »

In de krant: 5 pagina's extra gevonden van het avondmaalsformulier bij versie Datheen uit 1566.
Online
DDD
Berichten: 28746
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door DDD »

Wat een verheugende artikelen weer in het RD.

Over het avondgebed in Arnhem. Daar ben ik verschillende keren geweest. Dat is altijd erg mooi en zorgvuldig vormgegeven.

Over een christelijke filosoof. En dan nog over een onbegrijpelijk fenomeen: de liefde tot het hardlopen. Dat ligt niet in mijn zone van naaste ontwikkeling, dus daar moet ik nog wat moed voor verzamelen.

Om van de waardevolle oproep van ds. Blenk maar te zwijgen.
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door TSD »

Dat artikel over de supermarktleugen vind ik echt een vreselijk artikel.

Je zou bijna bang zijn voor enige vorm van marketing in je winkel, alles wordt weggezet als leugen en bedrog, zelfs het feit dat winkelwagentjes soepel rijden. Of dat je langs de kassa naar buiten moet, alsof iemand in de supermarkt komt (itt veel andere winkels) om alleen te kijken en niet te kopen.

Het is echt bizar.

Ja, ik ben genoeg bekend met marketing om te weten dat overal goed over nagedacht is. Dat je zaken aantrekkelijk maakt en daarmee je potentiële klanten probeert over te halen om bij jou te kopen is volstrekt normaal en van alle tijden.

Een artikel over de ethische grenzen van marketing had best interessant geweest, maar dit is echt een flutverhaal.

https://www.rd.nl/artikel/1059067-hoe-d ... anipuleert
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33318
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Tiberius »

TSD schreef: 06 apr 2024, 10:44 Dat artikel over de supermarktleugen vind ik echt een vreselijk artikel.

Je zou bijna bang zijn voor enige vorm van marketing in je winkel, alles wordt weggezet als leugen en bedrog, zelfs het feit dat winkelwagentjes soepel rijden. Of dat je langs de kassa naar buiten moet, alsof iemand in de supermarkt komt (itt veel andere winkels) om alleen te kijken en niet te kopen.

Het is echt bizar.

Ja, ik ben genoeg bekend met marketing om te weten dat overal goed over nagedacht is. Dat je zaken aantrekkelijk maakt en daarmee je potentiële klanten probeert over te halen om bij jou te kopen is volstrekt normaal en van alle tijden.

Een artikel over de ethische grenzen van marketing had best interessant geweest, maar dit is echt een flutverhaal.

https://www.rd.nl/artikel/1059067-hoe-d ... anipuleert
Eens.
Ik heb zelf een tijdje in een supermarkt gewerkt, en het is echt logisch dat je je winkel zo netjes mogelijk presenteert voor klanten; ook logisch dat je graag verkoopt, daar heb je tenslotte een winkel voor.
Er zit inderdaad psychologie achter, zoals welke artikelen je waar neerzet, welke muziek je draait, enz., maar dat is eveneens logisch.
In elk beroep wil je jouw product of dienst zo goed en netjes mogelijk presenteren. Dat geldt ook voor een preek. ;)

Het is heel apart dat een 10 jaar oud boek op de voorpagina van de vrijdagbijlage wordt samengevat; een recensie is het niet eens.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10457
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Zita »

TSD schreef: 06 apr 2024, 10:44 Dat artikel over de supermarktleugen vind ik echt een vreselijk artikel.

Je zou bijna bang zijn voor enige vorm van marketing in je winkel, alles wordt weggezet als leugen en bedrog, zelfs het feit dat winkelwagentjes soepel rijden. Of dat je langs de kassa naar buiten moet, alsof iemand in de supermarkt komt (itt veel andere winkels) om alleen te kijken en niet te kopen.

Het is echt bizar.

Ja, ik ben genoeg bekend met marketing om te weten dat overal goed over nagedacht is. Dat je zaken aantrekkelijk maakt en daarmee je potentiële klanten probeert over te halen om bij jou te kopen is volstrekt normaal en van alle tijden.

Een artikel over de ethische grenzen van marketing had best interessant geweest, maar dit is echt een flutverhaal.

https://www.rd.nl/artikel/1059067-hoe-d ... anipuleert
Ik vind het ook een raar en naar verhaal. Iedere handeling van de supermarkteigenaar om zijn waren aan de man te brengen wordt geduid als een leugen. En al met al worden er drie boekjes geciteerd van tamelijk hysterische auteurs. En kom op: het is niet de supermarkt die aan het liegen is, maar de consument die zijn hebzucht niet onder controle kan krijgen.
Als de auteur van het artikel lef had gehad, had hij al zijn boude uitspraken voorgelegd aan supermarkteigenaren en daar een mooi artikel over geschreven.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Herman »

Ik ga altijd met een lijstje en dat koop ik. Niks geen last van verleiding. Op het chipsvak na, dan. Maar dat zijn spullen die zichzelf verkopen. :D
HersteldHervormd
Berichten: 6116
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 06 apr 2024, 12:04 Ik ga altijd met een lijstje en dat koop ik. Niks geen last van verleiding. Op het chipsvak na, dan. Maar dat zijn spullen die zichzelf verkopen. :D
Chips is ontzettend lekker. Ik heb eindelijk onder de knie om dit alleen voor het weekend te bewaren. :D
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7774
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Mannetje »

Ribbelchips naturel is mijn favoriet. Heeft ook geen slechte ingrediënten, al moet je zoutconsumptie natuurlijk wel beperkt blijven.
-
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bourdon16 »

Mannetje schreef: 06 apr 2024, 16:08 Ribbelchips naturel is mijn favoriet. Heeft ook geen slechte ingrediënten, al moet je zoutconsumptie natuurlijk wel beperkt blijven.
Ah dat is ook mijn favoriet.. hopelijk vanavond met een wijntje erbij of een radler.
merel
Berichten: 9858
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 06 apr 2024, 16:01
Herman schreef: 06 apr 2024, 12:04 Ik ga altijd met een lijstje en dat koop ik. Niks geen last van verleiding. Op het chipsvak na, dan. Maar dat zijn spullen die zichzelf verkopen. :D
Chips is ontzettend lekker. Ik heb eindelijk onder de knie om dit alleen voor het weekend te bewaren. :D
Ik eet nooit chips. Ik heb liever chocolade of zelfgebakken koek/ cake
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17376
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door huisman »

Dankbaar dat de RKK zo duidelijk en Bijbels zich uitspreekt over ethische thema’s. Zou de PKN zich zo durven uitspreken? Denk het niet. Beschamend toch dat de RKK ons voorgaat.

https://www.rd.nl/artikel/1059334
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 9858
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door merel »

huisman schreef: 09 apr 2024, 08:49 Dankbaar dat de RKK zo duidelijk en Bijbels zich uitspreekt over ethische thema’s. Zou de PKN zich zo durven uitspreken? Denk het niet. Beschamend toch dat de RKK ons voorgaat.

https://www.rd.nl/artikel/1059334
Ik heb vaker aangegeven dat ook het bezoeken van RK diensten waardevol kunnen zijn ;)
Ambtenaar
Berichten: 9204
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 09 apr 2024, 08:49 Dankbaar dat de RKK zo duidelijk en Bijbels zich uitspreekt over ethische thema’s. Zou de PKN zich zo durven uitspreken? Denk het niet. Beschamend toch dat de RKK ons voorgaat.

https://www.rd.nl/artikel/1059334
Waarom is dat beschamend?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17376
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: 09 apr 2024, 11:23
huisman schreef: 09 apr 2024, 08:49 Dankbaar dat de RKK zo duidelijk en Bijbels zich uitspreekt over ethische thema’s. Zou de PKN zich zo durven uitspreken? Denk het niet. Beschamend toch dat de RKK ons voorgaat.

https://www.rd.nl/artikel/1059334
Waarom is dat beschamend?
Omdat de Reformatie de Schrift weer centraal stelde en de kerken van de reformatie nu veelal niet meer de Schrift onverkort durven naspreken op ethisch gebied.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door ZWP »

„Nou Piet, zo ruim doe je het in Nederland niet.”

Ds. C.G. Vreugdenhil tegen ds. P. Blok die op het zendingsveld, op een grote steen een preek hield over „Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt”.
Plaats reactie