Hoe was je zondag [2]?

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Hendrikus »

Christen schreef: 25 mar 2024, 07:56 Ik werd 's morgens wakker en dacht aan gebed des heeren vers 3. Dat gebeurt ook niet elke dag. O, ja, dacht ik...

Een herder op de preekstoel, een meester in het vak achter het orgel.. en delen in jullie vreugde met die psalm dat vond ik indrukwekkend. Die verbinding ook met de dienst in het geheel en het orgelspel..

Toegerust weer terug in het westen. Bedankt!
Wat denk je, zouden alle kwartjes zijn gevallen?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef: 25 mar 2024, 22:18
Christen schreef: 25 mar 2024, 07:56 Ik werd 's morgens wakker en dacht aan gebed des heeren vers 3. Dat gebeurt ook niet elke dag. O, ja, dacht ik...

Een herder op de preekstoel, een meester in het vak achter het orgel.. en delen in jullie vreugde met die psalm dat vond ik indrukwekkend. Die verbinding ook met de dienst in het geheel en het orgelspel..

Toegerust weer terug in het westen. Bedankt!
Wat denk je, zouden alle kwartjes zijn gevallen?
In ieder geval één. :tilt
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door merel »

Anselmus schreef: 25 mar 2024, 14:42 Gisteren twee mooie diensten waarin de preek in de avonddienst mij raakte omdat Christus daarin schitterde (zonder te zeggen dat dat in de ochtend niet het geval was). De preek raakte mij en ik moest nog aan Helma denken. Als we hetzelfde bedoelen met geraakt worden of ontroering was dit voor mij een ontroerende preek ook al wil ik niet zeggen dat het aan de preek ligt wanneer ik deze emotie niet of minder ervaar.
Wat bijzonder. Ik had dat namelijk afgelopen zondagmorgen ook en moest inderdaad aan @helma denken. Ik heb geprobeerd te achterhalen waarom ik dat gevoel had, maar kon het niet verklaren. Heel diepgaand preekt onze predikant meestal niet, maar wel heel gunnend.
Christen
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Christen »

Hendrikus schreef: 25 mar 2024, 22:18
Christen schreef: 25 mar 2024, 07:56 Ik werd 's morgens wakker en dacht aan gebed des heeren vers 3. Dat gebeurt ook niet elke dag. O, ja, dacht ik...

Een herder op de preekstoel, een meester in het vak achter het orgel.. en delen in jullie vreugde met die psalm dat vond ik indrukwekkend. Die verbinding ook met de dienst in het geheel en het orgelspel..

Toegerust weer terug in het westen. Bedankt!
Wat denk je, zouden alle kwartjes zijn gevallen?
Qua verbinding? Bach en Händel! En het zou zo maar kunnen dat er een kwartje niet is gevallen... dat komt later wel goed :).

Als je dit bedoelde.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Charles »

Charles schreef: 14 mar 2024, 09:26 Bij ons ook Psalm 23. Een dertien in een dozijn preek. Keek thuis 5 minuten in een Bijbelverklaring en las daarin meer dan dat ik gehoord had.
Recent dezelfde predikant. Was een goede preek en van A tot Z met aandacht kunnen luisteren.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bourdon16 »

Charles schreef: 28 mar 2024, 10:42
Charles schreef: 14 mar 2024, 09:26 Bij ons ook Psalm 23. Een dertien in een dozijn preek. Keek thuis 5 minuten in een Bijbelverklaring en las daarin meer dan dat ik gehoord had.
Recent dezelfde predikant. Was een goede preek en van A tot Z met aandacht kunnen luisteren.
Mooi!
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

Vanavond deze dienst beluisterd.
Tekst vers 61, leespreek wijlen ds jd barth
https://kerkdienstgemist.nl/stations/92 ... 3700000928
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door DDD »

Vind je het niet belangrijk om naar de kerk te gaan?

Bij ons was de slotzang psalm 89, 20. Dat vond ik erg goed gekozen.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef: 29 mar 2024, 21:48 Vind je het niet belangrijk om naar de kerk te gaan?

Bij ons was de slotzang psalm 89, 20. Dat vond ik erg goed gekozen.
Kwas vandaag weggeweest, dus was net thuis.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bourdon16 »

DDD schreef: 29 mar 2024, 21:48 Vind je het niet belangrijk om naar de kerk te gaan?

Bij ons was de slotzang psalm 89, 20. Dat vond ik erg goed gekozen.
Wij zongen oa psalm 9. Ook toepasselijk gezien het opschrift van deze psalm.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Maanenschijn »

Vanmorgen een preek die mij zeer heeft geraakt, een preek waarin mijn hart werd verklaard en de Gekruisigde bijna tastbaar aanwezig was. Ben er nog van onder de indruk.

Vanavond kon ik er helaas helemaal niet ‘inkomen’. Ik zie uit naar Pasen!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

Maanenschijn schreef: 29 mar 2024, 22:19 Vanmorgen een preek die mij zeer heeft geraakt, een preek waarin mijn hart werd verklaard en de Gekruisigde bijna tastbaar aanwezig was. Ben er nog van onder de indruk.

Vanavond kon ik er helaas helemaal niet ‘inkomen’. Ik zie uit naar Pasen!
Misschien nog bij de gedachten van die van vanmorgen?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Maanenschijn »

Geytenbeekje schreef:
Maanenschijn schreef: 29 mar 2024, 22:19 Vanmorgen een preek die mij zeer heeft geraakt, een preek waarin mijn hart werd verklaard en de Gekruisigde bijna tastbaar aanwezig was. Ben er nog van onder de indruk.

Vanavond kon ik er helaas helemaal niet ‘inkomen’. Ik zie uit naar Pasen!
Misschien nog bij de gedachten van die van vanmorgen?
Ja, misschien wel. Maar het was ook warm en daarbij was onze predikant wat emotioneel wat vaak bij mij de luistervaardigheden wat belemmert. Had ik ook nog last van een kriebelhoest.

En tot overmaat van ramp liep bij het inleidend orgelspel mijn zorgvuldig ingestuurde bladmuziek al in de soep zodat ik bij de rest van de dienst maar ben terug gevallen op mijn gedegen improvisatielessen en vaardigheden. Het kan verkeren.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Online
Bertiel
Berichten: 4621
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

Vanavond een indrukwekkende preek van dr. R van Kooten

Schriftlezing: 2 Korinthe 5 : 10 - 21
Tekst: 2 Korinthe 5 : 19 - 21

De prediking van het kruis op Golgotha leert ons dat:
1. De mens op geen enkele wijze God kan verzoenen
2. God in Christus de wereld met Zich heeft verzoend
3. God en Christus bidden Zijn verzoening te beamen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

Maanenschijn schreef: 29 mar 2024, 22:32
Geytenbeekje schreef:
Maanenschijn schreef: 29 mar 2024, 22:19 Vanmorgen een preek die mij zeer heeft geraakt, een preek waarin mijn hart werd verklaard en de Gekruisigde bijna tastbaar aanwezig was. Ben er nog van onder de indruk.

Vanavond kon ik er helaas helemaal niet ‘inkomen’. Ik zie uit naar Pasen!
Misschien nog bij de gedachten van die van vanmorgen?
Ja, misschien wel. Maar het was ook warm en daarbij was onze predikant wat emotioneel wat vaak bij mij de luistervaardigheden wat belemmert. Had ik ook nog last van een kriebelhoest.

En tot overmaat van ramp liep bij het inleidend orgelspel mijn zorgvuldig ingestuurde bladmuziek al in de soep zodat ik bij de rest van de dienst maar ben terug gevallen op mijn gedegen improvisatielessen en vaardigheden. Het kan verkeren.
Lastig. Je kan het ook ''lekker simpel'' bij worp houden he ;)
Plaats reactie