Vaccineren: gezond?

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door merel »

Klopt, mazelen heerst in de regio Eindhoven. De afname van vaccinatiegraad speelt al langer. Internet heeft hier een grote rol in. Mensen zo der kennis van zaken lezen leuzen als 'autisme door vaccinatie' en 'afweer resetten' en vergeet de ernst van veel ziektes.

Mijn dochter kreeg gisteren een oproep voor een vaccinatie tegen meningokokken B en gaat deze zeker in april halen
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door parsifal »

huisman schreef: 15 mar 2024, 13:51
merel schreef: 15 mar 2024, 13:31 https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-dit-jaar

Hier wordt al jaren voor gewaarschuwd. De gevolgen van de lage vaccinatiegraad worden langzaam zichtbaar. Op dit moment kinkhoest en mazelen, straks misschien weer een uitbraak van polio.
Mazelen is trouwens buiten de Biblebelt https://nos.nl/l/2512748
De lagere vaccinatiegraad blijkt ook een gevolg van het wantrouwen wat er gekomen is na de slecht werkende corona vaccinaties. Plus de dreigende dwang van de overheid toen. Er werd toen al door deskundigen voor gewaarschuwd dat dit nadelig zou uitpakken voor het Rijksvaccinatieprogramma.

In onze omgeving gaat ook kinkhoest rond. Ook onder gevaccineerden trouwens.
Inderdaad zijn niet alle ziektes en vaccins hetzelfde. Kinkhoest is van bekend dat het heel moeilijk is om door vaccinatie groepsimmuniteit te krijgen, vooral omdat immuniteit niet blijvend is. Een mazelenuitbraak is met voldoende vaccinatie te voorkomen. Ik zag trouwens een reportage op 8 uur journaal over de mazelen uitbraak en daar was de communicatie door experts gewoon goed. Niet over schuld beginnen en mensen met vragen worden serieus genomen.

Wat betreft "afweer resetten" Dat doet mazelen inderdaad, maar dan het virus, niet het vaccin.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door huisman »

merel schreef: 15 mar 2024, 14:00 Klopt, mazelen heerst in de regio Eindhoven. De afname van vaccinatiegraad speelt al langer. Internet heeft hier een grote rol in. Mensen zo der kennis van zaken lezen leuzen als 'autisme door vaccinatie' en 'afweer resetten' en vergeet de ernst van veel ziektes.

Mijn dochter kreeg gisteren een oproep voor een vaccinatie tegen meningokokken B en gaat deze zeker in april halen
Als ik de inentingslijst van mijn kleinkinderen zie is die weer behoorlijk uitgebreider dan toen wij onze kinderen lieten inenten.
Bij ons was het DKPT en BMR.

Je kunt daar best wel vragen bij stellen zonder direct een wappie te zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door Edelweiss »

merel schreef: 15 mar 2024, 13:31 https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-dit-jaar

Hier wordt al jaren voor gewaarschuwd. De gevolgen van de lage vaccinatiegraad worden langzaam zichtbaar. Op dit moment kinkhoest en mazelen, straks misschien weer een uitbraak van polio.
Dat laatste ben ik ook bang voor. Als het zo doorgaat, gaan we veel 'ouderwetse' ziektes weer terugzien.
huisman schreef: 15 mar 2024, 13:51 Plus de dreigende dwang van de overheid toen. Er werd toen al door deskundigen voor gewaarschuwd dat dit nadelig zou uitpakken voor het Rijksvaccinatieprogramma.
Daar heeft de overheid inderdaad een enorme fout in gemaakt. Door die dwang konden, of wilden, mensen wetenschap en politiek niet meer van elkaar scheiden.

Ik denk niet graag terug aan die tijd. Zeker het eerste jaar betekende dat voor mij weken van 60 uur en meer, en berichten van mensen die tijdens 'onderzoek' informatie tegenkwamen die alle epidemiologen en virologen hadden gemist. Ik heb altijd een grondige afkeer gehad van sociale media, maar in die tijd heb ik het echt gehaat.
Die 'suggesties' kwamen overigens niet zelden met bedreigingen, en het spijt me te zeggen, die laatste kwamen ook uit de reformatorische hoek.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccineren: gezond?

Bericht door merel »

Inmiddels ook een uitbraak van de bof rondom Ede.
Plaats reactie