Saambinder digitaal

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Saambinder digitaal

Bericht door pierre27 »

refo schreef: 23 feb 2024, 21:32
pierre27 schreef: 23 feb 2024, 21:05
Posthoorn schreef: 23 feb 2024, 15:14 Aangezien het gewone topic over De Saambinder gesloten is, gebruik ik dit topic maar.

Ik word zo moe van de beantwoording van vragen door ds. B. Labee. In plaats van gewoon to the point antwoord geven, nee hoor, eindeloze citaten, en aan het eind nog een preekje. Dat is niet wat ik me voorstel bij 'Vraag en Antwoord'.

:soupir

Zo, dit moest ik even kwijt.
Ik vind het prima bijdragen. Lekker to the point. Ik heb er regelmatig wat aan.
Dat lijkt me onmogelijk, want ze zijn niet to the point.
Tja dat kun jij vinden Refo. Ik vind ze prima to the point.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Tiberius »

Eén dwaas kan meer vragen dan duizend wijzen kunnen beantwoorden. Laat staan andersom.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1787
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Ararat »

Ik krijg wat last van benieuwdschierigheden. Wat voor vragen zijn dat?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Saambinder digitaal

Bericht door FlyingEagle »

Ararat schreef:Ik krijg wat last van benieuwdschierigheden. Wat voor vragen zijn dat?
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 001_CID001

Onderstaande vraag vond ik best goed, maar het antwoord is niet to the point en dat vind ik dan gewoon jammer bij een vraag als deze.

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 001_CID001
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1787
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Ararat »

Dank! Ik denk dat de predikant vanwege samenbindende intenties vooral een boodschap van enerzijds-anderzijds wil zenden. Dat lukt goed, maar maakt het wat vlak.

Men zou wat predikanten kunnen vragen een wekelijkse zoutige column te schrijven :)
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Bourdon16 »

pierre27 schreef: 23 feb 2024, 21:05
Posthoorn schreef: 23 feb 2024, 15:14 Aangezien het gewone topic over De Saambinder gesloten is, gebruik ik dit topic maar.

Ik word zo moe van de beantwoording van vragen door ds. B. Labee. In plaats van gewoon to the point antwoord geven, nee hoor, eindeloze citaten, en aan het eind nog een preekje. Dat is niet wat ik me voorstel bij 'Vraag en Antwoord'.

:soupir

Zo, dit moest ik even kwijt.
Ik vind het prima bijdragen. Lekker to the point. Ik heb er regelmatig wat aan.
In mijn onnozelheid dacht ik in eerste instantie dat je de bijdragen van Posthoorn bedoelde.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Saambinder digitaal

Bericht door J.C. Philpot »

Ararat schreef: 24 feb 2024, 07:36 Dank! Ik denk dat de predikant vanwege samenbindende intenties vooral een boodschap van enerzijds-anderzijds wil zenden. Dat lukt goed, maar maakt het wat vlak.
Dat is mijns inziens de spijker precies op de kop.

Dat verander je ook niet. Sommigen, ook predikanten, zijn van karakter radikaal en direct. Anderen zijn mild en irenisch. Allebij de karaktertypen hebben hun positieve aspecten, maar ook hun uitdagingen.

In de beantwoordingen waar in dit topic naar verwezen wordt, is de uitdaging inderdaad dat het weinig uitgesproken is. Je krijgt dan het gevoel dat er om de hete brij heengedraaid wordt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Saambinder digitaal

Bericht door pierre27 »

Bourdon16 schreef: 24 feb 2024, 07:41
pierre27 schreef: 23 feb 2024, 21:05
Posthoorn schreef: 23 feb 2024, 15:14 Aangezien het gewone topic over De Saambinder gesloten is, gebruik ik dit topic maar.

Ik word zo moe van de beantwoording van vragen door ds. B. Labee. In plaats van gewoon to the point antwoord geven, nee hoor, eindeloze citaten, en aan het eind nog een preekje. Dat is niet wat ik me voorstel bij 'Vraag en Antwoord'.

:soupir

Zo, dit moest ik even kwijt.
Ik vind het prima bijdragen. Lekker to the point. Ik heb er regelmatig wat aan.
In mijn onnozelheid dacht ik in eerste instantie dat je de bijdragen van Posthoorn bedoelde.
Haha, soms heb ik daar ook wat aan hoor. Alleen is af en toe het zuurgehalte iets te hoog.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Saambinder digitaal

Bericht door refo »

Intussen is genoegzaam aangetoond dat het meest niet to the point is.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Erskinees »

"Het" probleem van de Saambinder is dat het blad wekelijks verschijnt en vooral volgeschreven wordt door een select groepje ambtsdragers die het normaliter al druk genoeg hebben. Anderzijds geeft mij dat ook weer mildheid als ik een bepaald artikel teleurstellend vind.

De vragenrubiek van ds. Labee vond ik in het begin een verfrissende ontwikkeling. Nu zorgt het inderdaad voor ergenis door flauwe en nietszeggende antwoorden.
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Inwoner »

refo schreef: 24 feb 2024, 13:21 Intussen is genoegzaam aangetoond dat het meest niet to the point is.
Je bedoelt de bijdragen aan dit topic?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Saambinder digitaal

Bericht door refo »

Erskinees schreef: 24 feb 2024, 14:47 "Het" probleem van de Saambinder is dat het blad wekelijks verschijnt en vooral volgeschreven wordt door een select groepje ambtsdragers die het normaliter al druk genoeg hebben. Anderzijds geeft mij dat ook weer mildheid als ik een bepaald artikel teleurstellend vind.

De vragenrubiek van ds. Labee vond ik in het begin een verfrissende ontwikkeling. Nu zorgt het inderdaad voor ergenis door flauwe en nietszeggende antwoorden.
Het probleem is dat er wekelijks 1 vraag wordt behandeld en dat het een hele pagina moet vullen. Dan moet het antwoord wel eens verpakt worden in veel woorden.
Ds Kersten beantwoordde vroeger ook vragen, dat was altijd to-the-point en daarom vaak heel kort.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Saambinder digitaal

Bericht door Erskinees »

Klopt. Dat speelt ook mee.
Online
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Saambinder digitaal

Bericht door DDD »

Ik vind de antwoorden anders regelmatig veel te weinig genuanceerd. Dus iets meer ruimte zou ook niet gek zijn, soms.
Plaats reactie