Vakantie

Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1787
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vakantie

Bericht door Ararat »

Tijd voor een dilemma:

1. Op vakantie met je collega's
2. Op vakantie met je schoonfamilie
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vakantie

Bericht door Bourdon16 »

Wij gaan niet met vrienden en/of familie op vakantie dus dan wordt het met collega's..
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Ararat schreef: 21 feb 2024, 16:52 Tijd voor een dilemma:

1. Op vakantie met je collega's
2. Op vakantie met je schoonfamilie
Meerdere keren met schoonzusje en zwager weggeweest. Dan boeken we iets bij elkaar in de buurt, maar niet in één huis.
-
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Vakantie

Bericht door newton »

Ararat schreef: 21 feb 2024, 16:52 Tijd voor een dilemma:

1. Op vakantie met je collega's
2. Op vakantie met je schoonfamilie
Met collega's op vakantie..., ik sla even over. Ik zie ze al zoveel meer dan mijn schoonfamilie. Binnenkort weer paar dagen zakelijk naar Rust (DE).

Vakantie met schoonfamilie is prima. Wel graag eigen huis per gezin.
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vakantie

Bericht door Framboos »

HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 18:46
Tiberius schreef: 20 feb 2024, 16:17
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 16:08 Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Titisee is inderdaad erg leuk; en ook die berg (de naam ben ik even kwijt, maar ik herinner me van de omschrijving dat er iets van 'markante kale kop' in staat).

Wij gaan naar een Vakanz-park in Winterberg DV.
Ik heb precies hetzelfde, ben ook de naam kwijt. Ik ben met familie ook een paar dagen in het Sauerland, het ligt alleen niet in de buurt van Winterberg ;).
Feldberg?
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vakantie

Bericht door Bourdon16 »

Met een eigen huis zou ik het overwegen maar liever niet. Je moet dan toch allemaal rekening houden met elkaar. Ik vind het lekker om ze even niet te zien..
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vakantie

Bericht door Zita »

Mijn moeder krijgt altijd een wat weke klank in haar stem als het over die gezinsvakantie naar Duitsland gaat van zo'n 35 jaar geleden. 'Weet je nog, dat we toen een dag naar Berlijn gingen?' Nou nee, dat weet ik niet meer zo goed. Maar ik hoop moeder dus een paar dagen mee te nemen naar Berlijn in de zomer. Leuk met de trein.
En verder moet ik het nog bedenken.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Framboos schreef: 21 feb 2024, 17:19
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 18:46
Tiberius schreef: 20 feb 2024, 16:17
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 16:08 Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Titisee is inderdaad erg leuk; en ook die berg (de naam ben ik even kwijt, maar ik herinner me van de omschrijving dat er iets van 'markante kale kop' in staat).

Wij gaan naar een Vakanz-park in Winterberg DV.
Ik heb precies hetzelfde, ben ook de naam kwijt. Ik ben met familie ook een paar dagen in het Sauerland, het ligt alleen niet in de buurt van Winterberg ;).
Feldberg?
Refo opperde dat ook al, maar het klinkt niet bekend in de oren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Edelweiss schreef: 21 feb 2024, 16:44
HersteldHervormd schreef: 21 feb 2024, 16:24 Ik vind Mallorca of Ibiza wel echt een beetje zondige eilanden met allerlei uitspattingen ofzo.
Ligt het er ook niet een beetje aan waar precies je op die eilanden heen gaat?
Amsterdam vind ik bijvoorbeeld ook echt geen aanbeveling, maar die stad is niet representatief voor heel Nederland.
Ik ken beide eilanden overigens helemaal niet.

Ik bezoek volgende week o.a. Goeree-Overflakkee. Da's óók een zondig eiland, met een flink drugsprobleem. Toch kijk ik er naar uit weer eens de zee te zien :)
Je zal ongetwijfeld mooie natuur hebben op deze eilanden, maar toch denk ik wel dat er een bepaald publiek naartoe komt. Daar wil ik niet bij horen. Niet dat zonnig persé zondig is, maar deze eilanden zijn wel echt een trekpleister voor allerlei verkeerde uitspattingen. Er zijn genoeg andere zonnige bestemmingen waar het een stuk rustiger is.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

op goeree overflakkee heb je prachtige natuur :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Kwade hoek, duinen bij Ouddorp, en verder?
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef: 21 feb 2024, 18:21
Framboos schreef: 21 feb 2024, 17:19
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 18:46
Tiberius schreef: 20 feb 2024, 16:17
Titisee is inderdaad erg leuk; en ook die berg (de naam ben ik even kwijt, maar ik herinner me van de omschrijving dat er iets van 'markante kale kop' in staat).

Wij gaan naar een Vakanz-park in Winterberg DV.
Ik heb precies hetzelfde, ben ook de naam kwijt. Ik ben met familie ook een paar dagen in het Sauerland, het ligt alleen niet in de buurt van Winterberg ;).
Feldberg?
Refo opperde dat ook al, maar het klinkt niet bekend in de oren.
Het is Belchen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Vakantie

Bericht door Anselmus »

Mister schreef: 21 feb 2024, 13:38
parsifal schreef: 21 feb 2024, 11:11 Wij slaan waarschijnlijk over dit jaar.
Onze oudste is nu 5, wat het lastig maakt om buiten seizoen te gaan. Vorig jaar zijn we twee keer een paar dagen naar Molenwaard bij Ottoland geweest (dicht bij familie en echt leuk voor de kinderen), maar dat is in de vakantieperiodes echt heel duur nu.

Even verder sparen voor een reis naar familie in Indonesie.
Bij een rondje 'kijken wat leuk is' viel me dit ook op. Wat is er veel heel erg duur geworden.
Dat is de reden dat wij vorig jaar een caravan gekocht hebben. Het beviel gelijk goed. Eerste keer dat hij dit jaar uit de stalling mag is in mei voor het JV-weekend. Vorig jaar in een tentje met een lek luchtbed, nu een lekker bed en een voortent voor als het gaat regenen. We hebben er weer veel zin in!

Voor de zomer weten we het nog niet zo goed. We wilden naar Portugal, maar dat is naast ver rijden toch wat minder mooi dan we dachten. Algarve is mooi, maar niet alles is goed bereikbaar zonder vierwielaandrijving. Alles staat nog open nu. Nog tips?
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1787
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vakantie

Bericht door Ararat »

Anselmus schreef: 21 feb 2024, 19:19
Mister schreef: 21 feb 2024, 13:38
parsifal schreef: 21 feb 2024, 11:11 Wij slaan waarschijnlijk over dit jaar.
Onze oudste is nu 5, wat het lastig maakt om buiten seizoen te gaan. Vorig jaar zijn we twee keer een paar dagen naar Molenwaard bij Ottoland geweest (dicht bij familie en echt leuk voor de kinderen), maar dat is in de vakantieperiodes echt heel duur nu.

Even verder sparen voor een reis naar familie in Indonesie.
Bij een rondje 'kijken wat leuk is' viel me dit ook op. Wat is er veel heel erg duur geworden.
Dat is de reden dat wij vorig jaar een caravan gekocht hebben. Het beviel gelijk goed. Eerste keer dat hij dit jaar uit de stalling mag is in mei voor het JV-weekend. Vorig jaar in een tentje met een lek luchtbed, nu een lekker bed en een voortent voor als het gaat regenen. We hebben er weer veel zin in!

Voor de zomer weten we het nog niet zo goed. We wilden naar Portugal, maar dat is naast ver rijden toch wat minder mooi dan we dachten. Algarve is mooi, maar niet alles is goed bereikbaar zonder vierwielaandrijving. Alles staat nog open nu. Nog tips?
Camping Schoolzicht, Aagtekerke. Lekker bubbelen :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vakantie

Bericht door Bourdon16 »

HersteldHervormd schreef: 21 feb 2024, 18:32
Edelweiss schreef: 21 feb 2024, 16:44
HersteldHervormd schreef: 21 feb 2024, 16:24 Ik vind Mallorca of Ibiza wel echt een beetje zondige eilanden met allerlei uitspattingen ofzo.
Ligt het er ook niet een beetje aan waar precies je op die eilanden heen gaat?
Amsterdam vind ik bijvoorbeeld ook echt geen aanbeveling, maar die stad is niet representatief voor heel Nederland.
Ik ken beide eilanden overigens helemaal niet.

Ik bezoek volgende week o.a. Goeree-Overflakkee. Da's óók een zondig eiland, met een flink drugsprobleem. Toch kijk ik er naar uit weer eens de zee te zien :)
Je zal ongetwijfeld mooie natuur hebben op deze eilanden, maar toch denk ik wel dat er een bepaald publiek naartoe komt. Daar wil ik niet bij horen. Niet dat zonnig persé zondig is, maar deze eilanden zijn wel echt een trekpleister voor allerlei verkeerde uitspattingen. Er zijn genoeg andere zonnige bestemmingen waar het een stuk rustiger is.
Ik denk echt dat je beeld van Mallorca wat te beperkt is. Ik zou het zelfs wel willen aanraden.
Palma de Mallorca is ook de moeite waard.
Maar goed, nu houd ik er over op:).
Plaats reactie