Vakantie

HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Het gaat er om of je gezegend bent met veel middelen. Als je maar niet doet alsof, dat je dure dingen koopt terwijl het niet naar je stand is. Vroeger had je ook godvrezende edelen, maar ze bleven edel. Misschien een beetje een extreem voorbeeld, maar vinden jullie dat een koning ook sober door het leven moet gaan?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vakantie

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef: 19 feb 2024, 22:27 Het gaat er om of je gezegend bent met veel middelen. Als je maar niet doet alsof, dat je dure dingen koopt terwijl het niet naar je stand is. Vroeger had je ook godvrezende edelen, maar ze bleven edel. Misschien een beetje een extreem voorbeeld, maar vinden jullie dat een koning ook sober door het leven moet gaan?
Hij zou wel wat meer belasting mogen gaan betalen ;)
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Het ligt er maar aan hoeveel geld je aan goede doelen geeft. Als je meer uitgeeft aan vakantie dan aan andere mensen, dan vind ik dat wel twijfelachtig.

Maar goed. Ik weet iemand die dit jaar voor 35.000 euro op vakantie gaat met zijn gezin: in het hoogseizoen naar Amerika. Als je jaarlijks meer dan een miljoen verdient, en verder redelijk sober leeft, vind ik dat niet buiten proportie. Het is ook maar net wat je te besteden hebt.

Ik verdien niet zoveel. Dat is een bewuste keuze. Maar ik vind niet dat je dat aan andere mensen moet opleggen. Ik denk trouwens wel dat dat beter past in wat Jezus ons heeft geleerd. Maar ik zie om me heen (en ook op dit forum) dat mensen strijden over punten die God mijns inziens totaal onbelangrijk vindt, en waar zelfs een kerkverband om dreigt te scheuren. Dus ik probeer mijzelf aan te leren om niet te snel te oordelen en nog minder mijzelf tot norm te nemen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef: 19 feb 2024, 20:23
refo schreef: 19 feb 2024, 20:21
HersteldHervormd schreef: 19 feb 2024, 19:06 Vraagje. Heb je een milieuvignet nodig om in Bazel, Zwitserland te komen? En dan dat je vanuit de A35 in Frankrijk Bazel binnenrijdt.
Ik zie verschillende antwoorden.
Alleen Genève heeft milieuzones.
Ik ben vorige zomer nog in Zwitserland geweest en moest daar toch echt een vignet voor hebben. Misschien alleen geen milieuvignet maar een tolvignet. Dat bedoel ik er ook eigenlijk mee.
Dat klopt. Op snelwegen heb je een vignet nodig. Dit jaar voor het laatst nog een sticker. Maar online kan ook al. Volgend jaar alleen nog online.
Hier zie je waar je hem nodig hebt.
https://fedro.maps.arcgis.com/apps/weba ... 237a0caf1c
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

Framboos schreef: 19 feb 2024, 20:33
HHR schreef: 19 feb 2024, 19:10 Ik gun een ieder zijn vakantie.
Maar juist deze voorjaarsvakantie valt het me op hoeveel christelijke gezinnen deze week weer op een dure vakantie gaan.
Twee a drie keer per jaar wordt steeds normaler.
Ik vraag me toch af of dit past bij bijbelse soberheid
Of denk ik nu te wettisch?
Wat zou er tegen 2 of 3 keer per jaar op vakantie zijn? Er zijn mensen, die verder sober leven en hard werken. Past het hen dan niet om 2 of 3x per jaar op vakantie te gaan?
Wij gaan 3 tot 5 keer op vakantie. Noem het meer tot rust komen dan vakantie. Op één na buiten het hoogseizoen. Laatst een volle week in Zuid Limburg voor €361,- . Bedrag was inclusief alles. Mooie bungalow met veel faciliteiten . We gaan dan wel wat vaker uit eten. Maar zijn geen grote bedragen kwijt. Wintersport doen wij niet aan. Wij houden van warm en niet van koud.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef: 19 feb 2024, 22:54
HersteldHervormd schreef: 19 feb 2024, 20:23
refo schreef: 19 feb 2024, 20:21
HersteldHervormd schreef: 19 feb 2024, 19:06 Vraagje. Heb je een milieuvignet nodig om in Bazel, Zwitserland te komen? En dan dat je vanuit de A35 in Frankrijk Bazel binnenrijdt.
Ik zie verschillende antwoorden.
Alleen Genève heeft milieuzones.
Ik ben vorige zomer nog in Zwitserland geweest en moest daar toch echt een vignet voor hebben. Misschien alleen geen milieuvignet maar een tolvignet. Dat bedoel ik er ook eigenlijk mee.
Dat klopt. Op snelwegen heb je een vignet nodig. Dit jaar voor het laatst nog een sticker. Maar online kan ook al. Volgend jaar alleen nog online.
Hier zie je waar je hem nodig hebt.
https://fedro.maps.arcgis.com/apps/weba ... 237a0caf1c
Terug naar Bazel, het lijkt er op dat je niet via een snelweg Bazel binnen kan rijden en dus geen vignet nodig hebt? Je moet misschien dan juist niet over de A35 gaan.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 06:45
refo schreef: 19 feb 2024, 22:54
HersteldHervormd schreef: 19 feb 2024, 20:23
refo schreef: 19 feb 2024, 20:21

Alleen Genève heeft milieuzones.
Ik ben vorige zomer nog in Zwitserland geweest en moest daar toch echt een vignet voor hebben. Misschien alleen geen milieuvignet maar een tolvignet. Dat bedoel ik er ook eigenlijk mee.
Dat klopt. Op snelwegen heb je een vignet nodig. Dit jaar voor het laatst nog een sticker. Maar online kan ook al. Volgend jaar alleen nog online.
Hier zie je waar je hem nodig hebt.
https://fedro.maps.arcgis.com/apps/weba ... 237a0caf1c
Terug naar Bazel, het lijkt er op dat je niet via een snelweg Bazel binnen kan rijden en dus geen vignet nodig hebt? Je moet misschien dan juist niet over de A35 gaan.
De boodschap lijkt me duidelijk: ga je over de rode wegen, dan is een vignet verplicht.
Je kunt iedere plek in Zwitserland bereiken zonder vignet, ook Basel, maar vraag me niet hoe lang je dan over je reis doet. De wegen in CH zijn prima, dat is wel € 45 waard.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef: 20 feb 2024, 14:36
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 06:45
refo schreef: 19 feb 2024, 22:54
HersteldHervormd schreef: 19 feb 2024, 20:23

Ik ben vorige zomer nog in Zwitserland geweest en moest daar toch echt een vignet voor hebben. Misschien alleen geen milieuvignet maar een tolvignet. Dat bedoel ik er ook eigenlijk mee.
Dat klopt. Op snelwegen heb je een vignet nodig. Dit jaar voor het laatst nog een sticker. Maar online kan ook al. Volgend jaar alleen nog online.
Hier zie je waar je hem nodig hebt.
https://fedro.maps.arcgis.com/apps/weba ... 237a0caf1c
Terug naar Bazel, het lijkt er op dat je niet via een snelweg Bazel binnen kan rijden en dus geen vignet nodig hebt? Je moet misschien dan juist niet over de A35 gaan.
De boodschap lijkt me duidelijk: ga je over de rode wegen, dan is een vignet verplicht.
Je kunt iedere plek in Zwitserland bereiken zonder vignet, ook Basel, maar vraag me niet hoe lang je dan over je reis doet. De wegen in CH zijn prima, dat is wel € 45 waard.
Duidelijk. Bazel ligt direct aan de grens, dus dat is wel een andere plek dan zomaar ergens in Zwitzerland. Heel erg lang extra omrijden zal je niet, hooguit 10 minuten ofzo. Vorig jaar heb ik 45€ mogen betalen om er alleen even doorheen te rijden haha.

Maar dank voor je info, de link met de kaart is heel duidelijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bruna »

Wij waren 2022 in het Zwarte Woud en zijn toen met de trein naar Bazel gegaan. Dit kon gratis met de toeristenkaart die je krijgt bij verblijf daar. Wellicht is dat nog steeds zo.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 16:08 Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Titisee is inderdaad erg leuk; en ook die berg (de naam ben ik even kwijt, maar ik herinner me van de omschrijving dat er iets van 'markante kale kop' in staat).

Wij gaan naar een Vakanz-park in Winterberg DV.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4089
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vakantie

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Ja, wij hopen naar Italië te gaan. Caravannetje mee en pootjes uitdraaien op een camping in Trente.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Vakantie

Bericht door Edelweiss »

HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 14:53 Duidelijk. Bazel ligt direct aan de grens, dus dat is wel een andere plek dan zomaar ergens in Zwitzerland. Heel erg lang extra omrijden zal je niet, hooguit 10 minuten ofzo. Vorig jaar heb ik 45€ mogen betalen om er alleen even doorheen te rijden haha.
Toch bedankt, die 45 euro houden de wegen hier in uitstekende staat ;-)

Heb je specifieke plannen voor Basel? Ik vind de Altstadt zo mooi. Daar ligt zoveel geschiedenis rondom bijvoorbeeld Erasmus. Ik word er altijd een beetje stil van. Het Historisches Museum Basel en de Basler Münster zijn echt de moeite waard.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 20 feb 2024, 16:52
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 14:53 Duidelijk. Bazel ligt direct aan de grens, dus dat is wel een andere plek dan zomaar ergens in Zwitzerland. Heel erg lang extra omrijden zal je niet, hooguit 10 minuten ofzo. Vorig jaar heb ik 45€ mogen betalen om er alleen even doorheen te rijden haha.
Toch bedankt, die 45 euro houden de wegen hier in uitstekende staat ;-)

Heb je specifieke plannen voor Basel? Ik vind de Altstadt zo mooi. Daar ligt zoveel geschiedenis rondom bijvoorbeeld Erasmus. Ik word er altijd een beetje stil van. Het Historisches Museum Basel en de Basler Münster zijn echt de moeite waard.
Het schilderij van Holbein dat zo'n indruk maakte op Dostojevski (besproken in ongelooflijke podcast) hangt ook in Basel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef: 20 feb 2024, 16:17
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 16:08 Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Titisee is inderdaad erg leuk; en ook die berg (de naam ben ik even kwijt, maar ik herinner me van de omschrijving dat er iets van 'markante kale kop' in staat).

Wij gaan naar een Vakanz-park in Winterberg DV.
Ik heb precies hetzelfde, ben ook de naam kwijt. Ik ben met familie ook een paar dagen in het Sauerland, het ligt alleen niet in de buurt van Winterberg ;).
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie