Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Geytenbeekje »

Weliswaar voor het Europees parlement, maar nog iemand bij het SGP-congres geweest vandaag? Las dat ze nog kritischer waren op een Nexit.
Piet Puk
Berichten: 5461
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

Wel komisch. Wilders begint met: zonder te gaan zwartepieten, wil ik wel zeggen..... en dan begint een heel relaas over NSC en Pieter Omtzigt
HersteldHervormd
Berichten: 6116
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Ik vind Wilders heel erg sterk debatteren. Op de inhoud met een heldere en rationele visie. Af en toe wat humor tussendoor. Als hij dit doorzet gaat hij echt heel erg hoog scoren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9204
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

https://www.nu.nl/formatie-2023/6301453 ... sterk.html

Lijkt me helemaal geen slecht idee. Ik zie Putters ook graag als premier. Het is iemand met tact, visie en goed inzicht in economie en politiek. Bovendien komt hij uit Hardinxveld-Giessendam en dat is natuurlijk zijn grootste plus :).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Henk J
Berichten: 2601
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Henk J »

Vind Putters ook een goede keuze. Gezien de uitlatingen van Putters ook een geste richting Omtzigt. Zou Putters premier van een zakenkabinet of een minderheidskabinet kunnen worden?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ad Anker »

Ik voorspel ergens minister v.d. Staaij. Vind het een boeiend debat. Heel interessant.
Online
Wim Anker
Berichten: 3902
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Wim Anker »

Omtzigt totaal onbetrouwbaar en mist simpelweg de guts om te besturen. Dit is een exercitie van de VVD en de PVV en dan komen er nieuwe verkiezingen.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Delftenaar »

Eerst maar zien of Omtzigt duurzaam blijkt te zijn.
Niet hij, maar zijn partij.
Laatst gewijzigd door Delftenaar op 14 feb 2024, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Martijn »

Dat vraag ik me ook af.

Dit vindt ik ook weer een vreemde actie dat journalisten niet welkom zijn op de gang bij NSC: https://cvandaag.nl/99952-cu-kamerlid-p ... XGBQmIJCfY
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9204
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Ik zag dat Wilders in een motie ook gevraagd heeft om een extra parlementairkabinet te onderzoeken. Ik dacht dat 1 kabinet wel voldoende is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4091
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Maanenschijn »

parsifal schreef:Ik zag dat Wilders in een motie ook gevraagd heeft om een extra parlementairkabinet te onderzoeken. Ik dacht dat 1 kabinet wel voldoende is.
:)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9854
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 14 feb 2024, 11:13 Ik vind Wilders heel erg sterk debatteren. Op de inhoud met een heldere en rationele visie. Af en toe wat humor tussendoor. Als hij dit doorzet gaat hij echt heel erg hoog scoren.
Ik ook. Ik begreep de aanvallen op hem niet zo. Het was de afgelopen week toch vrij duidelijk dat Wilders wel wil inschikken, maar Omtzigt totaal onbekwaam is.

Ik vond Jetten ook sterk in het debat.
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door ZWP »

merel schreef: 15 feb 2024, 08:00
HersteldHervormd schreef: 14 feb 2024, 11:13 Ik vind Wilders heel erg sterk debatteren. Op de inhoud met een heldere en rationele visie. Af en toe wat humor tussendoor. Als hij dit doorzet gaat hij echt heel erg hoog scoren.
Ik ook. Ik begreep de aanvallen op hem niet zo. Het was de afgelopen week toch vrij duidelijk dat Wilders wel wil inschikken, maar Omtzigt totaal onbekwaam is.

Ik vond Jetten ook sterk in het debat.
Laten jullie je niet te veel leiden door de beeldvorming? Die heeft Wilders (en VVD) prima op orde, maar Omtzigt niet. Daardoor lijkt het alsof hij het niet op orde heeft, maar dat hoeft niet zo te zijn. Hij gaat zijn eigen gang, zonder al te veel spindoctors om zich heen die zeggen wat hij nu het beste kan zeggen. Dat is een risico (zie jullie reacties) maar wat mij betreft ook een nieuwe (of beter gezegd oude) manier van politiek bedrijven. Zonder al te veel 'spin' en nadruk op beeldvorming. Principieel en niet belust op macht.
merel
Berichten: 9854
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

ZWP schreef: 15 feb 2024, 08:09
merel schreef: 15 feb 2024, 08:00
HersteldHervormd schreef: 14 feb 2024, 11:13 Ik vind Wilders heel erg sterk debatteren. Op de inhoud met een heldere en rationele visie. Af en toe wat humor tussendoor. Als hij dit doorzet gaat hij echt heel erg hoog scoren.
Ik ook. Ik begreep de aanvallen op hem niet zo. Het was de afgelopen week toch vrij duidelijk dat Wilders wel wil inschikken, maar Omtzigt totaal onbekwaam is.

Ik vond Jetten ook sterk in het debat.
Laten jullie je niet te veel leiden door de beeldvorming? Die heeft Wilders (en VVD) prima op orde, maar Omtzigt niet. Daardoor lijkt het alsof hij het niet op orde heeft, maar dat hoeft niet zo te zijn. Hij gaat zijn eigen gang, zonder al te veel spindoctors om zich heen die zeggen wat hij nu het beste kan zeggen. Dat is een risico (zie jullie reacties) maar wat mij betreft ook een nieuwe (of beter gezegd oude) manier van politiek bedrijven. Zonder al te veel 'spin' en nadruk op beeldvorming. Principieel en niet belust op macht.
Nee hoor, ik vond Omtzigt altijd al onbekwaam om een partij te leiden danwel in de regering te zitten. Hij is een goede boekhouder en kan zich in 1 taak vastbijten. Voor regeringsdeelname zijn andere capaciteiten nodig. Hij weifelt te veel. Daarnaast verdient het weghollen na 4 weken werken geen schoonheidsprijs. Helemaal als je vervolgens aangeeft dat je zo uitkijkt naar het krokusreces. Hij had beter bij het CDA kunnen blijven. Dat had Bontebal het woord kunnen voeren en hij zich op zn gemak kunnen vastbijten in specifieke onderwerpen.
HersteldHervormd
Berichten: 6116
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

ZWP schreef: 15 feb 2024, 08:09
merel schreef: 15 feb 2024, 08:00
HersteldHervormd schreef: 14 feb 2024, 11:13 Ik vind Wilders heel erg sterk debatteren. Op de inhoud met een heldere en rationele visie. Af en toe wat humor tussendoor. Als hij dit doorzet gaat hij echt heel erg hoog scoren.
Ik ook. Ik begreep de aanvallen op hem niet zo. Het was de afgelopen week toch vrij duidelijk dat Wilders wel wil inschikken, maar Omtzigt totaal onbekwaam is.

Ik vond Jetten ook sterk in het debat.
Laten jullie je niet te veel leiden door de beeldvorming? Die heeft Wilders (en VVD) prima op orde, maar Omtzigt niet. Daardoor lijkt het alsof hij het niet op orde heeft, maar dat hoeft niet zo te zijn. Hij gaat zijn eigen gang, zonder al te veel spindoctors om zich heen die zeggen wat hij nu het beste kan zeggen. Dat is een risico (zie jullie reacties) maar wat mij betreft ook een nieuwe (of beter gezegd oude) manier van politiek bedrijven. Zonder al te veel 'spin' en nadruk op beeldvorming. Principieel en niet belust op macht.
Zeker is dat een goed punt, echter loopt Omtzigt juist wel weer weg van hetgeen hij pretendeert beter te willen gaan doen. Met alle respect, maar Omtzigt heeft 20 zetels. Dat is niet gering, maar je bent dan totaal niet in de positie om het hele politieke speelveld te veranderen. Daarnaast was het Omtzigt zelf die aangaf dat het ook niet binnen een aantal jaar veranderd kon worden.

Verder vind ik het verhaal van Omtzigt heel sterk, een sociaal-conservatief geluid juich ik van harte toe.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie