Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door merel »

DDD schreef: 05 feb 2024, 22:54 Dat is toch in dit geval geen argument? Ik heb het idee dat je het hele punt niet snapt. Heb je de advertentie wel goed gelezen?
Zeker, maar ik blijf het niet gepast vinden om die hier te posten.
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door CvdW »

1. Er komt een rouwadvertentie in de Gouwse Post (lokale krant).
2. Op X verschijnt hier een bericht over, aldus artikel in het RD.
3. RD besteedt er een artikel aan.

Het bijzondere is dat de zaligsprekingen in de rouwadvertentie staat en mensen die de rouwadvertentie lezen kunnen een gratis Bijbel halen bij een boekhandel in Gouda. Een mooi gebaar.

4. J.C. Philpot zet rouwadvertentie op RF met link naar artikel in het RD. Verder zonder toelichting.
5. Andere reageren of negatief of neutraal.
6. Nu komt er een toelichting van J.C. Philpot.

Inderdaad navolgenswaardig. We zien dat deze vrouw getuigenis geeft bij haar dood. Geven wij getuigenis in ons leven?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef: 06 feb 2024, 05:45
Ambtenaar schreef: 05 feb 2024, 22:27Wat is er mis met deze advertentie? Dat ze na haar dood gratis Bijbels ter beschikking stelt?
Er is niets mis met de advertentie. Ik vind de drive die deze mevrouw had om mensen met Gods Woord in aanraking te brengen (zie ook het artikel), juist een beschamend voorbeeld voor behoudende Reformatorische christenen, waar ik mezelf onder schaar en bij insluit.

Waar het hart vol van is. Dus wat mij betreft discusseren we hier niet over, maar stellen we allemaal aan onszelf de vraag hoe dat met ons is. Want daar gaat het om.
Het betreft een Bijbel in gewone taal, lees ik, de prijs van de weggeefeditie is nog geen 6 euro.
Misschien een tip voor iedereen om een paar setjes te kopen en weg te geven aan mensen en er een gesprek over aan te gaan. :tilt
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef: 06 feb 2024, 09:30Het betreft een Bijbel in gewone taal, lees ik, de prijs van de weggeefeditie is nog geen 6 euro.
Misschien een tip voor iedereen om een paar setjes te kopen en weg te geven aan mensen en er een gesprek over aan te gaan. :tilt
Ik zou persoonlijk geen BGT weggeven, ook niet aan buitenkerkelijken, maar een HSV levensbron of een EBV24 (de laatste is waarschijnlijk het makkelijkste voor buitenkerkelijken).

Maar dat is voor ieder persoonlijklijk.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef: 06 feb 2024, 09:35
Tiberius schreef: 06 feb 2024, 09:30Het betreft een Bijbel in gewone taal, lees ik, de prijs van de weggeefeditie is nog geen 6 euro.
Misschien een tip voor iedereen om een paar setjes te kopen en weg te geven aan mensen en er een gesprek over aan te gaan. :tilt
Ik zou persoonlijk geen BGT weggeven, ook niet aan buitenkerkelijken, maar een HSV levensbron of een EBV24 (de laatste is waarschijnlijk het makkelijkste voor buitenkerkelijken).

Maar dat is voor ieder persoonlijklijk.
Ja die EBV24 is ook een goed alternatief qua prijs.
Een HSV levensbron ben ik minder gecharmeerd van.
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

Fout in software; CZ wil miljoenen van klanten terug - https://nos.nl/l/2507747

Klantenbinding noemen ze dit. Natuurlijk hebben die klanten teveel gehad(en terugbetalen is dan ook terecht), maar zo zal het bij velen niet overkomen
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/162 ... eld-worden

Ik heb hier wel wat vragen bij, zoals: hoe kom je tot zo'n onderzoek? Kun je dit echt hard maken?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Mister »

Piet Puk schreef: 06 feb 2024, 13:13 Fout in software; CZ wil miljoenen van klanten terug - https://nos.nl/l/2507747

Klantenbinding noemen ze dit. Natuurlijk hebben die klanten teveel gehad(en terugbetalen is dan ook terecht), maar zo zal het bij velen niet overkomen
Nee precies. Ik zou het verlies dan pakken, niet zeuren en zo in de media willen komen. Goede aanzuigende werking. Heb je nu niet. Kan dat mensen met hun voeten gaan stemmen. In dat kader, hoe toevallig is het dat net nu in het nieuwe jaar uitkomt? Afijn, ik zit niet bij CZ. :D
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

Mister schreef: 06 feb 2024, 13:24
Piet Puk schreef: 06 feb 2024, 13:13 Fout in software; CZ wil miljoenen van klanten terug - https://nos.nl/l/2507747

Klantenbinding noemen ze dit. Natuurlijk hebben die klanten teveel gehad(en terugbetalen is dan ook terecht), maar zo zal het bij velen niet overkomen
Nee precies. Ik zou het verlies dan pakken, niet zeuren en zo in de media willen komen. Goede aanzuigende werking. Heb je nu niet. Kan dat mensen met hun voeten gaan stemmen. In dat kader, hoe toevallig is het dat net nu in het nieuwe jaar uitkomt? Afijn, ik zit niet bij CZ. :D
Zit wel bij CZ, maar geen aanvullende verzekering. Het gaat enkel om mensen met een aanvullende verzekering
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Edelweiss »

Piet Puk schreef: 06 feb 2024, 13:22 https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/162 ... eld-worden

Ik heb hier wel wat vragen bij, zoals: hoe kom je tot zo'n onderzoek? Kun je dit echt hard maken?
Ik ken het boek niet maar begrijp dat de auteur heeft onder andere gebruik gemaakt van het archief van het COC. Een aantal leden hiervan woonde ten tijde van de watersnood in het rampgebied en hebben een beroep op het COC gedaan voor hulp. Het COC heeft in die tijd samengewerkt met vergelijkbare organisaties in Engeland en Duitsland.
Dat archief lijkt me een solide basis, maar dat zegt natuurlijk niets over het onderzoek en de getrokken conclusies.
Over orkaan Katrina en de hulp aan de regenboogcommunity zijn heel wat interessante rapporten en artikelen geschreven (hoewel ik persoonlijk denk dat de minder gefortuneerden en de African-American community harder te lijden hebben gehad dan de LBGTQ-club, maar nogmaals, dit is persoonlijk), wellicht sluit dit boek daar bij aan. Lijkt me zeker interessant het eens te lezen.

Het is totaal onvergelijkbaar, maar ik moest aan het volgende denken, meer als een gedachte-experiment waar ik mijzelf soms mee amuseer, over de meest uiteenlopende onderwerpen.

Stel dat de Titanic niet in 1912 was vergaan maar anno nu op haar fatale reis is.
Zouden vrouwen nog steeds als eerste de reddingboten in mogen (nog los van de definitie vrouw) of wordt een vrouw vandaag de dag als capabel geacht om een schipbreuk te overleven en is het misogynie om haar als eerste naar de sloep te sturen? Mogen mannen nu eerst, of wordt het aantal gelijk verdeeld, in het kader van gender equality? En dan heb ik het nog niet eens gehad over de de transgroep.
Laat ik voorop stellen dat ik denk dat in zo'n uur van nood zulke vragen niet relevant zijn, of zouden moeten zijn. Toch komen ze wel eens in mij op in lange vergaderingen met Amerikaanse universiteiten en instituten, die nogal progressief (en soms agressief...) zijn op dit gebied. Ik voel mij na zulke ontmoetingen altijd oud en conservatief, en ik zit nog een paar jaar voor de 40.
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

https://www.pzc.nl/buitenland/jarenlang ... ~a3bba64a/

Balen, denk je een recordpoging te halen.....
Gezang
Verbannen
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:40

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Gezang »

Piet Puk schreef: 07 feb 2024, 16:10 https://www.pzc.nl/buitenland/jarenlang ... ~a3bba64a/

Balen, denk je een recordpoging te halen.....
Dat krijg je als je ijdele werken bouwt...
Christen
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Christen »

Ik had hem wel van dichtbij willen zien.. mooi! Knap gedaan!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door J.C. Philpot »

www.rd.nl/artikel/1051957-ds-middelkoop ... eeshouding

Mooi praktisch artikel over bijbellezen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 08 feb 2024, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4621
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bertiel »

Ik luister bijna iedere morgen naar zijn podcasts
Afgelopen week een gedicht van Ida Gerhard:

Tussenuur

Midwinterdag. – De geur van oude jassen,
de gang met kalken licht om in te dwalen;
een schateren – grindstorting– uit een klasse;
en dan hoort men de school weer ademhalen.

Dit is mijn land. Ik zal niet meer verkassen:
Dr. I.G.M. Gerhardt, oude talen.
Vergeef mij, God, mijn duizendvoudig falen.
Ik kon dit nimmer in mijn schema passen.

En rebelleerde.– Maar ik ben gezwicht:
Te sterk zag mij mijn werk in het gezicht.
Het is mijn prachtige, mijn hondse baan.

Waar staat van ‘wandelen voor Uw aangezicht?’
Een tussenuur. In deze geur, dit licht.
Het is mijn arbeid, en Gij ziet mij aan.

(Ida Gerhardt, Sonnetten van een leraar)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie