Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Ja
29
37%
Nee
38
49%
Ik ben vrouw
11
14%
 
Totaal aantal stemmen: 78

Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door Hoopvol »

Job schreef: 02 jan 2024, 13:04
Hoopvol schreef: 02 jan 2024, 13:01
merel schreef: 02 jan 2024, 12:38
HersteldHervormd schreef: 02 jan 2024, 12:19

Ik associeer dat met viezigheid.
Ik vind het ook onsmakelijk, maar onhygiënisch is het niet. Daarentegen vind ik okselhaar bij mannen en vrouwen wel onhygiënisch.
Ik vindt een vrouw met ongeschoren benen ook vies. Het ziet er onverzorgd uit en tegelijkertijd associeer ik het met niet of weinig douchen. Hetzelfde heb ik met okselhaar bij mannen en vrouwen. Overigens ook met schaamhaar maar dat is voor veel mensen minder bespreekbaar en wordt normaal gesproken alleen door de echtgeno(o)t(e) gezien.
Voor welk doel zouden we beharing op allerlei plekken gekregen hebben? Uit principe moet dat eenzelfde vraag zijn zoals sommige die hebben bij baardgroei.
Het nut van lichaamsbeharing weet ik niet. En ik ben niet principieel voorstander van een baard, ik ben alleen principieel voorstander om elkaar daarin vrij te laten.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door DDD »

Ik vind enig okselhaar bij een man niet vies. Maar dat zal persoonlijk zijn. Tegenwoordig scheren veel mannen hun hele borsthaar weg. Dat lijkt me een mode-verschijnsel en het idee dat dat allemaal zondig zou zijn -welke kant dan ook op- lijkt me veel te zwaar aangezet.

Maar als ouderlingen zouden gaan spreken over een godzalige gladgeschoren borst zou ik daar wel mijn bedenkingen bij hebben en ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat zoiets als het gaat om het gezicht wel in het RD verschijnt.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door Job »

Hoopvol schreef: 02 jan 2024, 13:10
Job schreef: 02 jan 2024, 13:04
Hoopvol schreef: 02 jan 2024, 13:01
merel schreef: 02 jan 2024, 12:38

Ik vind het ook onsmakelijk, maar onhygiënisch is het niet. Daarentegen vind ik okselhaar bij mannen en vrouwen wel onhygiënisch.
Ik vindt een vrouw met ongeschoren benen ook vies. Het ziet er onverzorgd uit en tegelijkertijd associeer ik het met niet of weinig douchen. Hetzelfde heb ik met okselhaar bij mannen en vrouwen. Overigens ook met schaamhaar maar dat is voor veel mensen minder bespreekbaar en wordt normaal gesproken alleen door de echtgeno(o)t(e) gezien.
Voor welk doel zouden we beharing op allerlei plekken gekregen hebben? Uit principe moet dat eenzelfde vraag zijn zoals sommige die hebben bij baardgroei.
Het nut van lichaamsbeharing weet ik niet. En ik ben niet principieel voorstander van een baard, ik ben alleen principieel voorstander om elkaar daarin vrij te laten.
Hey Hoopvol, ik bedoelde vraag niet speciaal voor jou.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door Mannetje »

DDD schreef: 02 jan 2024, 13:13
Maar als ouderlingen zouden gaan spreken over een godzalige gladgeschoren borst zou ik daar wel mijn bedenkingen bij hebben en ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat zoiets als het gaat om het gezicht wel in het RD verschijnt.
:D
-
Online
Zeeuw
Berichten: 11627
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef: 02 jan 2024, 11:06
Zeeuw schreef: 02 jan 2024, 11:05
HersteldHervormd schreef: 02 jan 2024, 10:40 Ik ken reformatorische mensen die juist vinden dat een man zijn baard moet laten staan :D
Ik ken er die vinden dat de man zijn baard moet scheren, maar vinden dat de vrouw haar benen niet mag scheren. :oO
Daarvoor moet je eigenlijk een nieuw polletje maken, Zeeuw. Dat past niet binnen mijn startbericht. ;)
Het was blijkbaar niet nodig, maar ik verbaas me ten zeerste over sommige antwoorden. Maar...het is niet waar mijn interesse op het forum verder ligt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door Herman »

De scheermessen zijn weer geslepen, maakte ik op uit de krant.
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door Bruna »

Herman schreef: 16 jan 2024, 15:36 De scheermessen zijn weer geslepen, maakte ik op uit de krant.
Wie mag er nu weer zijn zegje doen?
HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door HHR »

Een serieuze baardzaak ;)
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door MGG »

Het RD maakt het wel heel sneu voor de betreffende ex ouderling. Eerst wordt zijn zwakke stuk geplaatst en vervolgens krijgt iemand de ruimte om hem alle hoeken van de kamer te laten zien.
Wat mij betreft had het RD beide opinies niet geplaatst.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door helma »

MGG schreef:Het RD maakt het wel heel sneu voor de betreffende ex ouderling. Eerst wordt zijn zwakke stuk geplaatst en vervolgens krijgt iemand de ruimte om hem alle hoeken van de kamer te laten zien.
Wat mij betreft had het RD beide opinies niet geplaatst.
Wat moet het RD dan zeggen? "Iedereen mag opniestukken aanleveren maar de tegenreactie van u vinden we zwak. Sorry."
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door Mannetje »

Doe toch eens baardig :)
-
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door helma »

Mannetje schreef:Doe toch eens baardig :)
Voor mij ónmogelijk Afbeelding
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door Tiberius »

Herman schreef: 16 jan 2024, 15:36 De scheermessen zijn weer geslepen, maakte ik op uit de krant.
Schitterend, deze discussie. :super
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Poll: Heb je een baard (als man) en waarom (niet)?

Bericht door MGG »

helma schreef: 16 jan 2024, 16:47
MGG schreef:Het RD maakt het wel heel sneu voor de betreffende ex ouderling. Eerst wordt zijn zwakke stuk geplaatst en vervolgens krijgt iemand de ruimte om hem alle hoeken van de kamer te laten zien.
Wat mij betreft had het RD beide opinies niet geplaatst.
Wat moet het RD dan zeggen? "Iedereen mag opniestukken aanleveren maar de tegenreactie van u vinden we zwak. Sorry."
Het RD kan dacht ik zonder opgaaf van reden een opinie weigeren. Het is grappig om te lezen, maar ik had het beter gevonden als het RD de tegenreactie geweigerd had. Ik ken de man niet, maar ik vermoed dat hij 80+ is. Een prima leeftijd om af en toe een handje geholpen te worden.
Plaats reactie