Oorlog in Oekraine

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door parsifal »

Psalm schreef: 21 dec 2023, 13:45
parsifal schreef: 21 dec 2023, 12:31 Maar vanuit het Westen is er best veel kritiek op het binnenvallen van Soevereine Staten. Of het nu na 9/11 is of om geopolitieke redenen. Zeker als het allemaal gebeurt omdat een regering er om vraagt.
Klopt, maar dat zegt voor bevolkingen in deze landen niet zoveel. Zij hebben met een feitelijke inval te maken. Toen de Duitsers Nederland binnen vielen waren er ook Duitsers die hier niet achter stonden, maar daar kon de Nederlandse bevolking niet veel mee.
Mee eens. Maar als het gaat om de meningen die veel mensen hebben zijn ze wel consequent. En zoals ik zei situatie zoals in Vietnam was echt anders dan in Oekraine, omdat Zuid-Vietnam echt als staat werd gezien en zo functioneerde. En ja de inmenging van US in coup in Chili, of de inmenging in Iran halverwege 20e eeuw was echt ook te veroordelen, net als recenter de acties in Libie. Dat was wel veel kleinere schaal dan wat Rusland nu aan het doen is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door parsifal »

Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 13:34
parsifal schreef: 21 dec 2023, 12:23
Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 11:34 Het wordt eentonig. Mijn stelling is de het westen ook schuldig is en zeker niet alleen defensief is. Er wordt actief door links progressief een waardenpatroon ingevoerd in eigen land en andere landen. En op dit forum zijn er leden die dit prima vinden.
Ja het wordt eentonig. Omdat je maar niet laat zien hoe de gedachtegang van "Westen gaat te ver in LHBTQ+ bescherming" tot "Westen is ook schuldig aan inval van Rusland in Oekraine" precies werkt.
Ik laat zelfs zien hoe dat tot in Afrika werkt. Lees jij mijn reacties wel? Ik heb ook al genoemd dat de EU zelfs verkiezingen probeert te beinvloeden (Polen). Je maakt de indruk het niet te willen zien.
Ja in Afrika zitten er voorwaarden aan steun en handel, net als er voorwaarden zijn aan EU gelden voor Polen. Dat is echt wat anders dan een land binnenvallen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

parsifal schreef: 21 dec 2023, 14:24
Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 13:34
parsifal schreef: 21 dec 2023, 12:23
Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 11:34 Het wordt eentonig. Mijn stelling is de het westen ook schuldig is en zeker niet alleen defensief is. Er wordt actief door links progressief een waardenpatroon ingevoerd in eigen land en andere landen. En op dit forum zijn er leden die dit prima vinden.
Ja het wordt eentonig. Omdat je maar niet laat zien hoe de gedachtegang van "Westen gaat te ver in LHBTQ+ bescherming" tot "Westen is ook schuldig aan inval van Rusland in Oekraine" precies werkt.
Ik laat zelfs zien hoe dat tot in Afrika werkt. Lees jij mijn reacties wel? Ik heb ook al genoemd dat de EU zelfs verkiezingen probeert te beinvloeden (Polen). Je maakt de indruk het niet te willen zien.
Ja in Afrika zitten er voorwaarden aan steun en handel, net als er voorwaarden zijn aan EU gelden voor Polen. Dat is echt wat anders dan een land binnenvallen.
Voorwaarden aan Polen? Als de conservatieven zich niet overgeven aan links progressief dan krijgen ze geen geld. Dat heet chantage.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door parsifal »

Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 15:16 Voorwaarden aan Polen? Als de conservatieven zich niet overgeven aan links progressief dan krijgen ze geen geld. Dat heet chantage.
Had je het over dit bericht? https://apnews.com/article/eu-poland-gr ... ba8477b144

Ja dan gaat het over voorwaarden. En het heeft nog steeds vrijwel niets met Oekraine te maken.
Een beetje "Ik vind dat EU Polen slecht behandeld, dus EU is net zo schuldig als Rusland aan situatie in Oekraine"
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Profesto »

Als de basale voorwaarden voor een rechtsstaat tegenwoordig ook al links-progressief zijn, dan is volgens mij een heel groot deel van Nederland links-progressief, behalve een klein, extreem, complotgevoelig clubje.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

parsifal schreef: 21 dec 2023, 15:28
Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 15:16 Voorwaarden aan Polen? Als de conservatieven zich niet overgeven aan links progressief dan krijgen ze geen geld. Dat heet chantage.
Had je het over dit bericht? https://apnews.com/article/eu-poland-gr ... ba8477b144

Ja dan gaat het over voorwaarden. En het heeft nog steeds vrijwel niets met Oekraine te maken.
Een beetje "Ik vind dat EU Polen slecht behandeld, dus EU is net zo schuldig als Rusland aan situatie in Oekraine"
Nee, niet echt. De EU beloofde dit geld vrij te geven als Tusk minister-president zou worden. Voor de verkiezingen. Da is not done. Daarnaast, als dit voorwaarden zijn, waarom belooft de EU dan aan de Oekraine zo veel? Het meest corrupte land van Europa. De EU meet met 2 maten naargelang het uitkomt en wenst maar 2 dingen, macht en links-progressieve regeringen. En anders wordt je gestraft. Nogmaals: de EU doet niet anders dan Rusland, alleen dan met list, niet met geweld en is dus medeschuldig aan de ellende in Oekraine.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door parsifal »

Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 15:43
parsifal schreef: 21 dec 2023, 15:28
Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 15:16 Voorwaarden aan Polen? Als de conservatieven zich niet overgeven aan links progressief dan krijgen ze geen geld. Dat heet chantage.
Had je het over dit bericht? https://apnews.com/article/eu-poland-gr ... ba8477b144

Ja dan gaat het over voorwaarden. En het heeft nog steeds vrijwel niets met Oekraine te maken.
Een beetje "Ik vind dat EU Polen slecht behandeld, dus EU is net zo schuldig als Rusland aan situatie in Oekraine"
Nee, niet echt. De EU beloofde dit geld vrij te geven als Tusk minister-president zou worden. Voor de verkiezingen. Da is not done. Daarnaast, als dit voorwaarden zijn, waarom belooft de EU dan aan de Oekraine zo veel? Het meest corrupte land van Europa. De EU meet met 2 maten naargelang het uitkomt en wenst maar 2 dingen, macht en links-progressieve regeringen. En anders wordt je gestraft. Nogmaals: de EU doet niet anders dan Rusland, alleen dan met list, niet met geweld en is dus medeschuldig aan de ellende in Oekraine.
Heb je een bron voor de claim "De EU beloofde dit geld vrij te geven als Tusk minister-president zou worden"

En nee ik ben niet gelukkig met toezeggingen aan Oekraine over eventueel EU lidmaatschap anders dan dat ze in zelfde traject met zelfde voorwaarden als andere landen kunnen stappen.

En ja de EU doet wel anders dan Rusland. Ze bombarderen geen steden en doden geen mensen in Oekraine. Voor jou mogelijk een detail, maar ik vind het wel een belangrijk punt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

parsifal schreef: 21 dec 2023, 15:58
Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 15:43
parsifal schreef: 21 dec 2023, 15:28
Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 15:16 Voorwaarden aan Polen? Als de conservatieven zich niet overgeven aan links progressief dan krijgen ze geen geld. Dat heet chantage.
Had je het over dit bericht? https://apnews.com/article/eu-poland-gr ... ba8477b144

Ja dan gaat het over voorwaarden. En het heeft nog steeds vrijwel niets met Oekraine te maken.
Een beetje "Ik vind dat EU Polen slecht behandeld, dus EU is net zo schuldig als Rusland aan situatie in Oekraine"
Nee, niet echt. De EU beloofde dit geld vrij te geven als Tusk minister-president zou worden. Voor de verkiezingen. Da is not done. Daarnaast, als dit voorwaarden zijn, waarom belooft de EU dan aan de Oekraine zo veel? Het meest corrupte land van Europa. De EU meet met 2 maten naargelang het uitkomt en wenst maar 2 dingen, macht en links-progressieve regeringen. En anders wordt je gestraft. Nogmaals: de EU doet niet anders dan Rusland, alleen dan met list, niet met geweld en is dus medeschuldig aan de ellende in Oekraine.
Heb je een bron voor de claim "De EU beloofde dit geld vrij te geven als Tusk minister-president zou worden"

En nee ik ben niet gelukkig met toezeggingen aan Oekraine over eventueel EU lidmaatschap anders dan dat ze in zelfde traject met zelfde voorwaarden als andere landen kunnen stappen.

En ja de EU doet wel anders dan Rusland. Ze bombarderen geen steden en doden geen mensen in Oekraine. Voor jou mogelijk een detail, maar ik vind het wel een belangrijk punt.
Ik heb zo geen bron, ik kwam het tegen in een van de media, maar te lang geleden om dit zo op te hoesten. Helaas je zult me moeten geloven :-)
Zowel de USA en EU sturen wapens en houden zo een oorlog in stand die alleen verliezers kent en veel doden. Beweren dat de EU geen mensen doodt is mij dan veel te gemakkelijk.
Ambtenaar
Berichten: 9204
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Ambtenaar »

Cyrillus schreef: 21 dec 2023, 15:16 Voorwaarden aan Polen? Als de conservatieven zich niet overgeven aan links progressief dan krijgen ze geen geld. Dat heet chantage.
Nee, het gaat o.a. over de uitholling van de rechtsstaat door politieke benoemingen van rechters. Dat heeft niets met links-rechts of progressief-conservatief te maken.
Ambtenaar
Berichten: 9204
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: 21 dec 2023, 15:58 [quote=Cyrillus post_id=

Heb je een bron voor de claim "De EU beloofde dit geld vrij te geven als Tusk minister-president zou worden"
Dat komt uit de dikke duim van de engrechtse complotdenkers.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

Ambtenaar schreef: 21 dec 2023, 18:56
parsifal schreef: 21 dec 2023, 15:58 [quote=Cyrillus post_id=

Heb je een bron voor de claim "De EU beloofde dit geld vrij te geven als Tusk minister-president zou worden"
Dat komt uit de dikke duim van de engrechtse complotdenkers.
Als je denkt zo te moeten beginnen...negeer aan totdat je weer normale christelijke waarden in acht kan nemen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Zita »

Ontopic en vriendelijk, aub.
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door DDD »

Cyrillus, misschien is het goed om deze toespraak van Tony Blair nog eens in herinnering te brengen.

http://www.britishpoliticalspeech.org/s ... speech=279
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Cyrillus »

DDD schreef: 23 dec 2023, 16:46 Cyrillus, misschien is het goed om deze toespraak van Tony Blair nog eens in herinnering te brengen.

http://www.britishpoliticalspeech.org/s ... speech=279
Wat wil je er dan mee zeggen?
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door DDD »

Dat het westen een morele maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft, over de grenzen van West Europa heen.
Plaats reactie