Waar denk je op dit moment aan? [4]

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Dia, wat een zorgen! Veel sterkte met alles.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Psalm »

-DIA- schreef: 20 dec 2023, 22:20
Psalm schreef: 20 dec 2023, 21:52 Moeilijk zeg! Sterkte in ieder geval. Ik denk dat het voorstel van DDD prima is. Dat je er even over praat en dat de moderatoren daarna alles verwijderen.

Heb je al eens gevraagd aan je broer waarom hij zo´n hekel heeft aan jouw kerk? Ik heb ook wel eens gehoord dat voor mensen met autisme de bevindelijke taal soms te abstract is en het daarom allemaal niet goed kunnen begrijpen. Misschien is dat een oorzaak? Maar het kan natuurlijk ook zo zijn, dat hij niets met God van doen wil hebben. Je zegt dat hij aan de ene kant wel naar de kerk gaat en ook het bijbelrooster leest, maar dat hij verder niets extra's doet. Dus hij leest nog wel in Gods Woord, dan is het dus niet zo dat hij niets met God te maken wil hebben. Anders had hij wel geheel afscheid genomen van de kerk.

Denk je dat de oorzaak van zijn mopperen voortkomt uit zijn autisme? Of komt het voort uit de houding die hij heeft ten opzichte van jouw kerk?
(...) We hebben ook bij het zo vrij spoedig overlijden van zijn vriend geen emotie opgemerkt. Dat vond ik ook wel wat vreemd. (...)
Oke, dit is inderdaad een bekend gevolg van autisme. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij daarom ook moeite heeft jouw kerk (GGiN toch?). Hij kan het daar misschien niet allemaal bij elkaar krijgen vanwege zijn autisme. Zijn ''afkeer" zou dus ook voort kunnen komen uit autisme en niet afkeer tegen God. Maar jij kent hem uiteraard beter! Ik kan er uiteindelijk weinig over zeggen. In ieder geval veel sterkte toegewenst!

Je spreekt over "we". Dus je hebt misschien nog wel meer mensen waar je mee omgaat?
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

De hulp van de Heere gewenst, DIA. Ik ben blij dat je het met "ons" hier wilt delen. Hopelijk doet dat je goed. Soms zijn alleen de eigen schouders gewoon te smal om alles te dragen en te verwerken. Bovenal hoop ik dat de Heere je geeft waartoe Hij nodigt: om je weg op Hem te wentelen.

"Zie op hem in gunst van boven
Wees hem toch genadig HEER'(...)
Zie hem aan in angst en smart,
Duizend zorgen, duizend doden
Kwellen zijn angstvallig hart,
Voer hem uit zijn angst en noden."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Sterkte Dia...dat lijkt me heel erg moeilijk!

Hoop dat je mag ervaren:
"Met mijn zuchten en mijn zorgen,
Niet verborgen;
Daar Gij alles ziet en weet"
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Wat zijn de Psalmen toch rijk aan woorden he?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Job schreef:Wat zijn de Psalmen toch rijk aan woorden he?
Nou! Daar heb ik me vooral de laatste tijd zo over verwonderd. Zo vaak vertolken ze precies wat je ervaart of meemaakt. En nodig hebt...

Heb vorige week dit boekje gekocht: (nog niet gelezen)
https://joelbeeke.org/products/products ... __trashed/
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Psalm »

Job schreef: 20 dec 2023, 23:26 Wat zijn de Psalmen toch rijk aan woorden he?
Daar kan ik uiteraard over meepraten! :)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

helma schreef: 20 dec 2023, 23:43
Job schreef:Wat zijn de Psalmen toch rijk aan woorden he?
Nou! Daar heb ik me vooral de laatste tijd zo over verwonderd. Zo vaak vertolken ze precies wat je ervaart of meemaakt. En nodig hebt...

Heb vorige week dit boekje gekocht: (nog niet gelezen)
https://joelbeeke.org/products/products ... __trashed/
Wat mooi dat de inhoudsopgave al meegeeft dat het in de Psalmen ook veel over Christus gaat. Dat wordt nogal eens ontkend. Heb je het boekje in Canada gekocht? Ben je daar nog?
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Psalm schreef: 20 dec 2023, 23:49
Job schreef: 20 dec 2023, 23:26 Wat zijn de Psalmen toch rijk aan woorden he?
Daar kan ik uiteraard over meepraten! :)
Je kunt slechtere hobby's hebben 👍🏼 Het valt me vaak op dat de berijming van 1773 de gezindte nog steeds heel breed verbindt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »


Job schreef:
helma schreef: 20 dec 2023, 23:43
Job schreef:Wat zijn de Psalmen toch rijk aan woorden he?
Nou! Daar heb ik me vooral de laatste tijd zo over verwonderd. Zo vaak vertolken ze precies wat je ervaart of meemaakt. En nodig hebt...

Heb vorige week dit boekje gekocht: (nog niet gelezen)
https://joelbeeke.org/products/products ... __trashed/
Wat mooi dat de inhoudsopgave al meegeeft dat het in de Psalmen ook veel over Christus gaat. Dat wordt nogal eens ontkend. Heb je het boekje in Canada gekocht? Ben je daar nog?
Ja, klopt! Ik zit nu nog op het vliegveld in Canada. Hoop morgenochtend weer terug te zijn bij man en kinders.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Psalm »

Job schreef: 21 dec 2023, 00:19
Psalm schreef: 20 dec 2023, 23:49
Job schreef: 20 dec 2023, 23:26 Wat zijn de Psalmen toch rijk aan woorden he?
Daar kan ik uiteraard over meepraten! :)
Je kunt slechtere hobby's hebben 👍🏼 Het valt me vaak op dat de berijming van 1773 de gezindte nog steeds heel breed verbindt.
Ik hoop dat vooral de inhoud van de Psalmen ons verbindt!

Maar misschien zou GerGem ook de berijming van ds. Meeuse kunnen invoeren. Naast de HSV zou dat mooi passend zijn.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

helma schreef: 21 dec 2023, 00:22
Job schreef:
helma schreef: 20 dec 2023, 23:43
Job schreef:Wat zijn de Psalmen toch rijk aan woorden he?
Nou! Daar heb ik me vooral de laatste tijd zo over verwonderd. Zo vaak vertolken ze precies wat je ervaart of meemaakt. En nodig hebt...

Heb vorige week dit boekje gekocht: (nog niet gelezen)
https://joelbeeke.org/products/products ... __trashed/
Wat mooi dat de inhoudsopgave al meegeeft dat het in de Psalmen ook veel over Christus gaat. Dat wordt nogal eens ontkend. Heb je het boekje in Canada gekocht? Ben je daar nog?
Ja, klopt! Ik zit nu nog op het vliegveld in Canada. Hoop morgenochtend weer terug te zijn bij man en kinders.
Goede reis en een fijne hereniging.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Als gast hier schreef: 20 dec 2023, 19:52 Het meisje uit Emmeloord wat wordt vermist.
Zo te lezen is ze inderdaad nog steeds vermist, alleen is het Burgernetbericht wel beëindigd.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door windorgel »

Als gast hier schreef:
windorgel schreef: 20 dec 2023, 19:58
Als gast hier schreef:Het meisje uit Emmeloord wat wordt vermist.
Weer gevonden.
Ja? Op het RD staat haar vermissing ook nog en er komen meerdere verzoeken binnen via app/status
Excuus, dat was een oud bericht van een vorige vermissing in Emmeloord.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Eén kleine rectificatie op wat de geachte heer./mevr. Psalm zei: Nee, ik ben geen lid van de GGiN, maar gewoon GG. Maar daarmee wil ik tegelijk opmerken dat ik ook best kon kerken in een GGiN. Helaas heeft ons kerkverband vleugeltjes gekregen, en die worden nog niet kleiner, maar tot op heden blijft ook in de GG de oude waarheid nog. En breken met een kerk, dat doe je niet snel, vooral als daar geen enkele reden voor is. Ik denk ook dat verschillende predikanten die in Noord hebben gestaan zondermeer in de GGiN zouden passen, maar ondanks de verbondenheid daarom zijn ze het nog niet. Wel zijn er, als ik wat rondluister, in de gemeente dat hoor ik ook wel, die deze verbondenheid liever op een wat lager pitje zouden willen zetten.... Er waren en zijn er vanouds goede banden met de plaatselijke GGiN/OGG en VOGG. Die goede relatie is tot op heden gelukkig bestendigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie