Tuutuut, er waren al 184 postings geplaatst (tel eens hoeveel er van jou waren) voordat het boek in de handel te koop was. De toon was daarin gezet en de onderwerpen waarover de discussie gaat waren bekend. Het uitkomen van het boek heeft daaraan niks meer veranderd, is mijn constatering.Cyrillus schreef:Jammer dat de overduidelijke doelstelling van de indiener van dit draadje zo genegeerd wordt. Als mensen weigeren het boek te lezen dan is het logisch dat de reacties hier ook naar zijn. Doet dat ook maar iets af aan de doelstelling van dit draadje? Een objectieve moderator mag hier ook stimuleren om het boek te lezen, simpel omdat dit het nivo van de discussie uiteraard doet stijgen.Maanenschijn schreef: ↑14 dec 2023, 13:07Volstrekt niet. Dat blijkt ook overduidelijk aan de reacties. Daarnaast begrijp ik dat ook jij het boek nog niet (helemaal) gelezen hebt?Cyrillus schreef:De titel van het draadje is volkomen duidelijk. Dit is een boekbespreking.Maanenschijn schreef: ↑14 dec 2023, 12:10 Zolang hier de kritiek niet gaat over het boek zelf, maar op wat vanuit het boek hier wordt gedropt, kan er prima zonder het boek te lezen op gereageerd worden.
Anders moeten we een boekbespreking houden. Dat hebben we hier op RF ook wel eens gedaan. Dan ga je uit van de situatie dat de deelnemers aan de discussie het boek hebben gelezen.
Ik sluit overigens niet uit dat (als het als e- book uitkomt) ik het een keer lees. Daar niet van.