Helemaal eens. Ik lees even bij in dit draadje en ik bewonder de zachtmoedigheid en het geduld van Psalm.Posthoorn schreef: ↑08 dec 2023, 17:46Laten we niet venijnig doen tegen en over elkaar.pierre27 schreef: ↑08 dec 2023, 17:31Thea, met alle respect maar dergelijke bevinding is deze mensen meestal totaal vreemd. Ze hebben rechten op de zaligheid he.Thea schreef: ↑08 dec 2023, 17:14 @Cyrillus, maar als de Heilige Geest Christus openbaart aan je hart is dat ook een buitengewone bijzondere gebeurtenis. Alles is nieuw geworden. Ook de bijbel. 'Geen leed zal het ooit uit mijn geheugen wissen'. Eerst las je de bijbel met gesloten ogen. En opeens zie je alles helemaal helder.
Ik heb van haar in dit hele draadje nog niets gelezen dat in strijd is met de DL. Ondertussen worden er stellingen ingenomen (zoals bijvoorbeeld door Thea over bijzondere ervaringen als gevolg van de wedergeboorte) die mijns inziens meer dopers dan gereformeerd zijn en die ook geen grond hebben in de belijdenisgeschriften.