Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Job schreef:
helma schreef: 04 dec 2023, 17:54 Koffers gepakt.
Nog 1 nachtje slapen....
Welterusten voor nu en morgen een veilige en fijne reis.
Dank!
En @Herman Zuid Spanje trekt me niet.
Ik ga op familiebezoek in Canada.
In mijn uppie.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Edelweiss »

Canada is zo mooi! of, beter gezegd, de regio's die ik gezien heb. Zo wijds en uitgestrekt! In welke regio woont je familie?
Goede reis in elk geval, en geniet ervan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

De laatste keer was ik er voor een bruiloft in Alberta.
Maar de meeste familie woont in Ontario.
Ik vind zelf Alberta het mooist.

Mijn ouders zijn ooit getrouwd in Ontario. Beiden met hun ouders geëmigreerd en elkaar daar ontmoet.
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Piet Puk »

Op een houtje bijten(letterlijk)
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef: 05 dec 2023, 11:30 Op een houtje bijten(letterlijk)
Ga je barbecueën?
-
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef: 05 dec 2023, 11:34
Piet Puk schreef: 05 dec 2023, 11:30 Op een houtje bijten(letterlijk)
Ga je barbecueën?
Nee, is zoethout
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Edelweiss »

helma schreef: 05 dec 2023, 11:28 De laatste keer was ik er voor een bruiloft in Alberta.
Maar de meeste familie woont in Ontario.
Ik vind zelf Alberta het mooist.

Mijn ouders zijn ooit getrouwd in Ontario. Beiden met hun ouders geëmigreerd en elkaar daar ontmoet.
Wat grappig, Ontario en Alberta zijn de regio's waar ik ook familie heb wonen, en daarmee dus ook de regio's zijn waar ik rondgereisd heb. Volgens mij heeft vooral Ontario een enorme Nederlandse community.
Ik ben het overigens helemaal met je eens over Alberta. Ik ben daar destijds in de herfst geweest, adembenemend!
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Marck »

Gisteren spruitjes gegeten en vanmorgen mogen lezen van David Knibbe de meditatie: Christus, des HEEREN SPRUITE. Jesaja 4:2 e.a.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

helma schreef: 05 dec 2023, 11:28 De laatste keer was ik er voor een bruiloft in Alberta.
Maar de meeste familie woont in Ontario.
Ik vind zelf Alberta het mooist.

Mijn ouders zijn ooit getrouwd in Ontario. Beiden met hun ouders geëmigreerd en elkaar daar ontmoet.
Heb familie in Saskatchewan en Alberta zitten. De enorme uitgestrekte velden van Saskatchewan heeft ook wel wat, dat zie je in Alberta toch wat minder. Aan de andere kant is Alberta wat minder droog en er wonen meer mensen dus je ziet nog eens iemand.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Henk J schreef:
helma schreef: 05 dec 2023, 11:28 De laatste keer was ik er voor een bruiloft in Alberta.
Maar de meeste familie woont in Ontario.
Ik vind zelf Alberta het mooist.

Mijn ouders zijn ooit getrouwd in Ontario. Beiden met hun ouders geëmigreerd en elkaar daar ontmoet.
Heb familie in Saskatchewan en Alberta zitten. De enorme uitgestrekte velden van Saskatchewan heeft ook wel wat, dat zie je in Alberta toch wat minder. Aan de andere kant is Alberta wat minder droog en er wonen meer mensen dus je ziet nog eens iemand.
Ik heb een teeltseizoen gewerkt op een akkerbouw-veeteelt bedrijf in Alberta, omgeving Lethbridge. Net 18, toen nog met alleen een vaste telefoonlijn als connectie met thuis. Sneeuwstormen en -37 meegemaakt. Brrr….

Daarna nog regelmatig terug geweest, oa voor huwelijken en om mijn vrouw de Rocky Mountains te laten zien en door heen te trekken richting BC (Fraser Valley).

Goede reis @Helma en behouden aan- en thuiskomst.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Marck »

Mooi land inderdaad. Mijn schoonbroer heeft er vroeger stage gelopen voor de agrarische hogeschool Dronten.
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Cornelia83 »

Cornelia83 schreef: 04 nov 2023, 23:23
Cornelia83 schreef: 25 okt 2023, 17:48 Straks naar de stemmingsvergadering voor de 11 vacatures die per jan. '24 zullen ontstaan in de kerkenraad.
7 van de 11 gekozen broeders hebben hun verkiezing aangenomen.
Dus nog 4 vacatures staan open, dus binnenkort zullen we weer een nieuwe stemmingsvergadering hebben.
Vanavond weer stemmingsvergadering gehad. Bidden voor de gekozen broeders en hun beslissing afwachten.
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Werken en vanavond bij leven en welzijn naar de bezinningsavond voor het Avondmaal van komende zondag. Fijn dan met gelijkgestemden vooral te mogen horen van en spreken over het goede werk van de Heere ipv allerhande gehakketak.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef: 07 dec 2023, 09:22 Werken en vanavond bij leven en welzijn naar de bezinningsavond voor het Avondmaal van komende zondag. Fijn dan met gelijkgestemden vooral te mogen horen van en spreken over het goede werk van de Heere ipv allerhande gehakketak.
Is jouw gemeente erg homogeen?
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef: 07 dec 2023, 11:56
Zeeuw schreef: 07 dec 2023, 09:22 Werken en vanavond bij leven en welzijn naar de bezinningsavond voor het Avondmaal van komende zondag. Fijn dan met gelijkgestemden vooral te mogen horen van en spreken over het goede werk van de Heere ipv allerhande gehakketak.
Is jouw gemeente erg homogeen?
Als we met elkaar spreken over Gods werk in een zondig mens dan herkennen we elkaar gelukkig goed.
Plaats reactie