Stemming/Peiling

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3003
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Job »

HHR schreef: 20 nov 2023, 21:51
Ad Anker schreef: 20 nov 2023, 20:52

Het past ook wel bij onze gezindte, dat geneuzel over personen. Let wel: ik zeg dat keihard tegen mezelf!
Eens hoor.
We moeten blij zijn met een partij als SGP. Uiteindelijk gaat het niet om de poppetjes.
Misschien zijn we wel eens te kritisch.
Dat is waar. Het is (nu nog) een luxepositie van waar uit we kunnen redeneren. Al vind ik juist bij onze partij kritisch toezien op de koers, toonzetting en inhoud wel nodig. Niet met argusogen maar wel met scherpe ogen. Verwatering ligt maar zo op de loer en ze/we dragen een kostbare Schat. Verder zijn de schoenen van V/d.S erg groot, dat valt onmogelijk te ontkennen.
Ambtenaar
Berichten: 9204
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Ambtenaar »

Job schreef: 20 nov 2023, 22:19 Verder zijn de schoenen van V/d.S erg groot, dat valt onmogelijk te ontkennen.
Toen Van der Staaij het stokje overnam van Van der Vlies werd ongeveer hetzelfde gezegd. Geef Stoffer gewoon tijd.
HHR
Berichten: 991
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Stemming/Peiling

Bericht door HHR »

Ambtenaar schreef: 21 nov 2023, 07:19
Job schreef: 20 nov 2023, 22:19 Verder zijn de schoenen van V/d.S erg groot, dat valt onmogelijk te ontkennen.
Toen Van der Staaij het stokje overnam van Van der Vlies werd ongeveer hetzelfde gezegd. Geef Stoffer gewoon tijd.
Dat is ook waar.
En je moet niet gaan vergelijken. Iedereen is uniek en handelt op zijn eigen wijze.
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Refiosi »

Anselmus schreef: 20 nov 2023, 20:43
Henk J schreef: 20 nov 2023, 11:38 Hoop ook op de SGP te stemmen maar ik voelde ook wat vervreemding deze campagne. Al die flauwe woordspelingen op de naam van Chris Stoffer en in de Banier stond ook een kinderachtig en slap stuk over Chris Stoffer vond ik. Staat tegenover dat Stoffer een aantal jaar geleden op een PKV-avond was en ik hem daar een goede indruk vond maken. Ook zijn eerste APB deed hij goed, misschien wat kleinburgerlijk en dorps ingekleed maar dat mag ook gezien zijn afkomst en dat kan een volgende keer weer anders. Inhoudelijk dus eens, qua vorm kan het beter. Maar het draait om de inhoud.
Verder overweeg ik om op Henk van der Wind te stemmen om het boerengeluid in de SGP wat te benadrukken.
Herkenbaar. Ik voelde me niet vertegenwoordigd in de ABP en de te slechte woordspelingen vind ik echt super kinderachtig. Blijkt Kees van der Staaij toch een scherper denker te zijn als het gaat om adrem-zijn en een beter gevoel voor humor. Ik stem denk ik op van Dijk. Interkerkelijk denker, wonend in een seculiere stad, weet wat er te koop is in de wereld en hoe je daar als christen op een constructieve manier mee om kunt gaan. Directeur van NPV geweest, lid van de Eerste Kamer, daarvoor was hij beleidsmedewerker buitenlandse zaken, defensie en infrastructuur en milieu. Kundig op diverse terreinen dus.
… en altijd binnen de zuil gewerkt. Hoe weet zo’n man nu wat er te koop is? Juist Chris Stoffer is directeur geweest in een seculiere organisatie. Zo is er van iedereen wat te zeggen.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Stemming/Peiling

Bericht door windorgel »

Diederik woont in het dorp Benthuizen. Niet in een seculiere stad zoals hierboven verondersteld wordt.
Henk J
Berichten: 2602
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Henk J »

Nu we het hier toch over de SGP hebben, wat vinden jullie hiervan? Doelgroep communicatie of in strijd met het motto 'Woord houden'?
https://twitter.com/SjirkKuijper/status ... 0374631709
HHR
Berichten: 991
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Stemming/Peiling

Bericht door HHR »

Lijkt me prima.
Doelgroep communicatie. Paulus deed het al. De Joden een Jood en de Grieken een Griek
DDD
Berichten: 28745
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stemming/Peiling

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef: 21 nov 2023, 07:19
Job schreef: 20 nov 2023, 22:19 Verder zijn de schoenen van V/d.S erg groot, dat valt onmogelijk te ontkennen.
Toen Van der Staaij het stokje overnam van Van der Vlies werd ongeveer hetzelfde gezegd. Geef Stoffer gewoon tijd.
Maar ds. H.G. Abma zei het al:

’Vele partijen hebben een revolutionaire linkervleugel; de SGP heeft een revolutionaire rechterflank. Dat is het verschil, en een niet gering onderscheid.’

Dat blijkt ook wel op dit forum. Revolutionair en populistisch. Maar goed.
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Stemming/Peiling

Bericht door 2e Hans »

SGP staat steeds verder van me af. Ik vind het voor mijzelf vervreemdend dat de lijsttrekkers (zowel Vd Staaij als Stoffer) uit de allerkleinste meest rechtse afgescheiden kerken komen. Van der Vlies, Abma…daar voelde ik me beter bij thuis.

Het wordt de hoogste tijd dat SGP meer gaat samenwerken met andere christelijke partijen, wat mij betreft.
MGG
Berichten: 3562
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Stemming/Peiling

Bericht door MGG »

2e Hans schreef: 21 nov 2023, 22:47 SGP staat steeds verder van me af. Ik vind het voor mijzelf vervreemdend dat de lijsttrekkers (zowel Vd Staaij als Stoffer) uit de allerkleinste meest rechtse afgescheiden kerken komen. Van der Vlies, Abma…daar voelde ik me beter bij thuis.

Het wordt de hoogste tijd dat SGP meer gaat samenwerken met andere christelijke partijen, wat mij betreft.
Als lid kan je het natuurlijk voorstellen.
Wij 'echte hervormde' constateren dat de laatste twee lijsttrekkers lid waren van 'afgescheiden' kerken verzoeken de partij om de volgende keer (of vanaf nu?) het meest geschikte hervormde lid als fractievoorzitter te benoemen en gaat over tot de orde van de dag.
DDD
Berichten: 28745
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stemming/Peiling

Bericht door DDD »

Chris Stoffer komt uit de Hervormde Kerk. Dus wat dat betreft, is hij toch een prima lijsttrekker? Ik denk dat als je hem vergelijkt met Van der Vlies, de laatste nog wel conservatiever zou kunnen zijn, al zijn het vast marginale verschillen.
GGotK
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Stemming/Peiling

Bericht door GGotK »

2e Hans schreef: 21 nov 2023, 22:47 SGP staat steeds verder van me af. Ik vind het voor mijzelf vervreemdend dat de lijsttrekkers (zowel Vd Staaij als Stoffer) uit de allerkleinste meest rechtse afgescheiden kerken komen. Van der Vlies, Abma…daar voelde ik me beter bij thuis.

Het wordt de hoogste tijd dat SGP meer gaat samenwerken met andere christelijke partijen, wat mij betreft.
Blijkbaar biedt dat ook geen garantie voor het blijven op de oude paden (of in het spoor zoals sommigen zeggen).
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Herman »

SGP houdt al jaar in jaar rekening met een goede afspiegeling van de achterban in zowel de kamer als het bestuur. Dus ik zie niet echt in dat de SGP de laatste decennia weggegroeid zou zijn van zijn achterban op dit punt.
Natuurlijk kent de SGP vleugels. De lijn Abma/Holdijk is altijd wel in belangrijke mate aanwezig geweest, maar nooit overheersend. Zeker niet sinds het tijdperk Van der Vlies (1980). Het is wel raar om dan 43 jaar later pas bevreemding te voelen.
HHR
Berichten: 991
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Stemming/Peiling

Bericht door HHR »

Herman schreef: 22 nov 2023, 08:18 SGP houdt al jaar in jaar rekening met een goede afspiegeling van de achterban in zowel de kamer als het bestuur.
Ik vind dit sowieso achterhaald.
Je moet gaan voor kwaliteit.
Beter een frisse GGiN er dan een saaie PKN er. Of andersom.
Het gaat om de politiek die ze voorstaan.
Kerkkleur vind ik echt niet van belang.
Vd Staaij is bv ook geen doorsnee OGG.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Herman »

HHR schreef: 22 nov 2023, 08:57
Herman schreef: 22 nov 2023, 08:18 SGP houdt al jaar in jaar rekening met een goede afspiegeling van de achterban in zowel de kamer als het bestuur.
Ik vind dit sowieso achterhaald.
Je moet gaan voor kwaliteit.
Beter een frisse GGiN er dan een saaie PKN er. Of andersom.
Het gaat om de politiek die ze voorstaan.
Kerkkleur vind ik echt niet van belang.
Vd Staaij is bv ook geen doorsnee OGG.
Volgens mij is dit ook losgelaten bij deze of de vorige verkiezingen. Ik ben daar niet gelukkig mee omdat ik wel een verbinding tussen kerk en politiek zie. Ik zie mijn opvatting verwoord door de stelling van ds. Budding dat er altijd minimaal één dominee in de Tweede Kamer moet zitten om een profetisch geluid te laten horen. Nu krijg je toch dat de SGP vooral als vakpolitici meepraat en dat gaat volgens mij ten koste van de inhoudelijke boodschap die je als getuigenis in de Kamer wil neerleggen. Hoe politieker de SGP wordt, hoe meer bevreemding er bij mij plaatsvind.
Plaats reactie