Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)

-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)

Bericht door -DIA- »

Ik snap de reactie van DDD niet. Nu kunnen we allemaal eindelijk een zien en bewijzen hoe vreselijk dom en onkundig of ik wel ben... :quoi :livre :bobo :?:

PS: WACHT, ik denk ineens dat het over de nieuwe topicnaam gaat. Maar die heb ik toch niet bedacht?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)

Bericht door DDD »

Nee. Jij hoeft je alleen maar druk te maken over de eerste zin. De tweede zin was een opmerking in zijn algemeenheid.

En ik heb niet het idee dat je erg dom bent, maar het voortdurend benadrukken van je eigen vermeende domheid wekt bij mij wel een wat faalangstige en passief-agressieve indruk. Je zou mij een plezier doen door met meer zelfverzekerdheid dingen te schrijven. Dat geeft je vast op termijn ook de geestelijke ruimte om te lezen wat anderen zeggen.

Want faalangst en slecht luisteren naar de ander gaan vaak samen. En een forum gedijt vooral als de forumdeelnemers geregeld wat nieuws leren. :)
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 07 nov 2023, 21:11 Nee. Jij hoeft je alleen maar druk te maken over de eerste zin. De tweede zin was een opmerking in zijn algemeenheid.

En ik heb niet het idee dat je erg dom bent, maar het voortdurend benadrukken van je eigen vermeende domheid wekt bij mij wel een wat faalangstige en passief-agressieve indruk. Je zou mij een plezier doen door met meer zelfverzekerdheid dingen te schrijven. Dat geeft je vast op termijn ook de geestelijke ruimte om te lezen wat anderen zeggen.

Want faalangst en slecht luisteren naar de ander gaan vaak samen. En een forum gedijt vooral als de forumdeelnemers geregeld wat nieuws leren. :)
Dus nu weet ik wat ik nog niet wist. Jij hebt ontdekt dat ik faalangst heb slecht luister, en bovendien dat ik niet geregeld wat nieuws lees.... Dank u, dank u, eindelijk weet ik wat er mis is met mij. Overigens, maar dat geheel terzijde opgemerkt, meen ik toch niet heel veel faalangst te hebben, wel angst, door de ervaring, dat een woord hier er niet bij door kan...

Overigens is hetgeen u zegt zo ongeveer het tegendeel van mij, maar goed, ik heb geleerd dat je het beste kunt onderdoen als men verkeerd over je spreekt en denk, en daarom heb ik u gelijk gegeven. Met jaknikkers hebben mensen over het algemeen geen of weinig moeite, wel met mensen die tegen de stroom in moeten roeien.
Mijn moeder had een motto, en dat heb ik van haar geërfd. Of overgenomen. Het is niet altijd gemakkelijk, maar het wel waar: Je kunt beter onrecht lijden dan onrecht doen. En ik weet heel goed hoeveel mijn zo geliefde moeder heeft gelden onder kwaadsprekers, doch... zij zweeg stil. Daar zou ik nog meer van moeten hebben.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)

Bericht door Zita »

Ontopic aub.
Plaats reactie