Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 07 okt 2023, 12:33 Afbeelding🫣
Ach dat wisten we toen we een huis kochten waar 50 jaar niets aan was gegaan. Het huis was compleet uitgewoond. Dan kan niet alles gelijk.

Daarnaast waren we 2 jaar in conclaaf met de gemeente over de plek van de schuur. Wij wilden de schuur naast ons huis waar niemand 'last' van de schuur zou hebben. De gemeente vond dat deze achter in de tuin gebouwd moest worden, waar de buren naast en achter last van hebben. Het ding staat in ieder geval. Nu kan langzaam aan de bijkeuken leeg. Kunnen we daarmee aan de slag.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Maanenschijn »

Vandaag de Petromax ft9 gekocht.

Zin om een lekker stoofpotje te brouwen boven het open vuur komend weekeind.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
aggieoudje
Berichten: 903
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door aggieoudje »

Een nieuwe mobiele telefoon. Na 4 jaar was de oude echt op, viel steeds uit enzo. Weer even de nieuwe snufjes ontdekken en uitvinden.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Drie appelbomen; de mensen die ons vorige huis gekocht hebben, wilden er graag vanaf. Vanmiddag heeft mijn man de bomen uitgegraven en ze komen volgend jaar weer in onze tuin.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3984
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Terri »

merel schreef: 10 nov 2023, 14:43 Drie appelbomen; de mensen die ons vorige huis gekocht hebben, wilden er graag vanaf. Vanmiddag heeft mijn man de bomen uitgegraven en ze komen volgend jaar weer in onze tuin.
En waar blijven ze tot die tijd? :)
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Terri schreef: 10 nov 2023, 18:15
merel schreef: 10 nov 2023, 14:43 Drie appelbomen; de mensen die ons vorige huis gekocht hebben, wilden er graag vanaf. Vanmiddag heeft mijn man de bomen uitgegraven en ze komen volgend jaar weer in onze tuin.
En waar blijven ze tot die tijd? :)
In een specie kuub. Deze winter/ voorjaar wordt de tuin leeggehaald en met 100 kuub zand verhoogd. Daarna gaan we de tuin weer aanplanten en bestraten. Dan krijgen de bomen ook hun plek. De andere bomen in onze tuin blijven wat verlaagd staan. Dat deel tuin kan niet ver opgehoogd worden.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3984
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Terri »

merel schreef: 10 nov 2023, 18:45
Terri schreef: 10 nov 2023, 18:15
merel schreef: 10 nov 2023, 14:43 Drie appelbomen; de mensen die ons vorige huis gekocht hebben, wilden er graag vanaf. Vanmiddag heeft mijn man de bomen uitgegraven en ze komen volgend jaar weer in onze tuin.
En waar blijven ze tot die tijd? :)
In een specie kuub. Deze winter/ voorjaar wordt de tuin leeggehaald en met 100 kuub zand verhoogd. Daarna gaan we de tuin weer aanplanten en bestraten. Dan krijgen de bomen ook hun plek. De andere bomen in onze tuin blijven wat verlaagd staan. Dat deel tuin kan niet ver opgehoogd worden.
Goed idee!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Maanenschijn »

42 zonnepanelen.

Waarom:

De prijs was gunstig, mijn comfortabele energiecontract loopt af en energieverbruik neemt toe. Eigenlijk geheel financieel gedreven.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

Maanenschijn schreef: 15 nov 2023, 16:28 42 zonnepanelen.

Waarom:

De prijs was gunstig, mijn comfortabele energiecontract loopt af en energieverbruik neemt toe. Eigenlijk geheel financieel gedreven.
Voor op het rieten dak?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Maanenschijn »

J.C. Philpot schreef:
Maanenschijn schreef: 15 nov 2023, 16:28 42 zonnepanelen.

Waarom:

De prijs was gunstig, mijn comfortabele energiecontract loopt af en energieverbruik neemt toe. Eigenlijk geheel financieel gedreven.
Voor op het rieten dak?
Nee, de schuur heeft een stalen dak. Daar zijn ze op geplaatst.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Chrisje72 »

Een fluitketel
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Wat bijzonder. Dat hoor je niet veel meer. Gebruik je die voor dingen die je ook met een waterkoker zou kunnen doen?

Ik probeer juist zo min mogelijk gas te gebruiken en zo veel mogelijk water in de waterkoker te verwarmen. Dat is het beste voor de luchtkwaliteit in huis, heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Psalm »

Ja, en elke liter gas die je gebruikt is ook nog eens kassa voor Rusland. Alleen daarom al zou ik geen fluitketel nemen als je op gas kookt.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

DDD schreef: 23 nov 2023, 21:38 Wat bijzonder. Dat hoor je niet veel meer. Gebruik je die voor dingen die je ook met een waterkoker zou kunnen doen?

Ik probeer juist zo min mogelijk gas te gebruiken en zo veel mogelijk water in de waterkoker te verwarmen. Dat is het beste voor de luchtkwaliteit in huis, heb ik begrepen.
Neem een Quooker, zo fijn. Dat is echt de uitvinding van de eeuw.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Ja, daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar dat is wel een duur grapje en ik drink geen thee;-)
Plaats reactie