Wat doen we vandaag?

Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Zijn naam ter eer! Fijn.
Nog een goede reis
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3983
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

Maanenschijn schreef: 02 okt 2023, 19:07 Vandaag op wonderlijke voorspoedige manier weer de Georgische grens gepasseerd.

Wie eigen wegen gaat komt bedrogen uit, maar in geloof en afhankelijkheid van Hem worden deuren geopend en ogen gesloten.
#dankbaar
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Maanenschijn schreef:Vandaag op wonderlijke voorspoedige manier weer de Georgische grens gepasseerd.

Wie eigen wegen gaat komt bedrogen uit, maar in geloof en afhankelijkheid van Hem worden deuren geopend en ogen gesloten.
Dank een ieder die heeft meegeleefd en mee gebeden.

@Helma, de God van Anne van der Bijl leeft nog!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »


Maanenschijn schreef:
Maanenschijn schreef:Vandaag op wonderlijke voorspoedige manier weer de Georgische grens gepasseerd.

Wie eigen wegen gaat komt bedrogen uit, maar in geloof en afhankelijkheid van Hem worden deuren geopend en ogen gesloten.
Dank een ieder die heeft meegeleefd en mee gebeden.

@Helma, de God van Anne van der Bijl leeft nog!
Wat een zegen om dat te mogen geloven én te ervaren!
TSD
Berichten: 2117
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door TSD »

Maanenschijn schreef: 02 okt 2023, 20:04
Maanenschijn schreef:Vandaag op wonderlijke voorspoedige manier weer de Georgische grens gepasseerd.

Wie eigen wegen gaat komt bedrogen uit, maar in geloof en afhankelijkheid van Hem worden deuren geopend en ogen gesloten.
Dank een ieder die heeft meegeleefd en mee gebeden.

@Helma, de God van Anne van der Bijl leeft nog!
Wat goed om te lezen Maanenschijn. Wat bemoedigend om zo de wonderwerken van onze almachtige God te mogen ervaren. En zo te zien dat Hij voor Zijn werk instaat. Psalm 123. Over bevinding gesproken...
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Vandaag weer een (heeeeel lang) poosje in de auto. Af en toe volop tijd voor RF ;) .

Nu in Turkije. In de kleinste dorpjes, zelfs op parkeerplaatsen is de minaret het hoogtepunt. Met om 5 uur ‘s morgens de eerste keer de azan die door de luidspreker toetert.

Een bevolking van ruim 80 miljoen mensen met zielen voor de eeuwigheid. Het grijpt je soms aan.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

Maanenschijn schreef: 04 okt 2023, 11:09 Vandaag weer een (heeeeel lang) poosje in de auto. Af en toe volop tijd voor RF ;) .

Nu in Turkije. In de kleinste dorpjes, zelfs op parkeerplaatsen is de minaret het hoogtepunt. Met om 5 uur ‘s morgens de eerste keer de azan die door de luidspreker toetert.

Een bevolking van ruim 80 miljoen mensen met zielen voor de eeuwigheid. Het grijpt je soms aan.
Kan ik me voorstellen, had ik ook wel op Toronto airport afgelopen zomer. Zoveel mensen en wie mag er weten van Christus?
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Henk J schreef: 04 okt 2023, 13:28
Maanenschijn schreef: 04 okt 2023, 11:09 Vandaag weer een (heeeeel lang) poosje in de auto. Af en toe volop tijd voor RF ;) .

Nu in Turkije. In de kleinste dorpjes, zelfs op parkeerplaatsen is de minaret het hoogtepunt. Met om 5 uur ‘s morgens de eerste keer de azan die door de luidspreker toetert.

Een bevolking van ruim 80 miljoen mensen met zielen voor de eeuwigheid. Het grijpt je soms aan.
Kan ik me voorstellen, had ik ook wel op Toronto airport afgelopen zomer. Zoveel mensen en wie mag er weten van Christus?
Misschien wel meer dan je denkt ;)
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

merel schreef: 04 okt 2023, 13:34
Henk J schreef: 04 okt 2023, 13:28 Kan ik me voorstellen, had ik ook wel op Toronto airport afgelopen zomer. Zoveel mensen en wie mag er weten van Christus?
Misschien wel meer dan je denkt ;)
Dat kan zeker zo zijn ja.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door pierre27 »

Henk J schreef: 04 okt 2023, 13:57
merel schreef: 04 okt 2023, 13:34
Henk J schreef: 04 okt 2023, 13:28 Kan ik me voorstellen, had ik ook wel op Toronto airport afgelopen zomer. Zoveel mensen en wie mag er weten van Christus?
Misschien wel meer dan je denkt ;)
Dat kan zeker zo zijn ja.
Of niet!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Vanavond een heerlijke Bijbelkring gehad. We bestuderen dit jaar Filippenzen. Het tweede gedeelte van hoofdstuk 1 was aan de beurt. Mooi verschillende vertalingen en talen naast elkaar te zetten. Met elkaar diepe gesprekken te voeren en eerlijk over geloof, onze tekortkomingen en zonden, maar ook over Zijn genade te spreken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Vanmorgen naar de rouwdienst van ds den Butter gekeken. De dienst werd geleid door prof. Baars. Hij ging een vriend begraven, dat proefde je. Maar wat een rijke getuigenis was het. Tegelijk besefte ik wel dat we ween een voorganger kwijt zijn in de CGK. Een groot gemis!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Mara schreef:Vanmorgen naar de rouwdienst van ds den Butter gekeken. De dienst werd geleid door prof. Baars. Hij ging een vriend begraven, dat proefde je. Maar wat een rijke getuigenis was het. Tegelijk besefte ik wel dat we ween een voorganger kwijt zijn in de CGK. Een groot gemis!
Inderdaad. Het was ontroerend.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Begrafenis, vanuit een hersteld hervormde kerk. Eerste keer dat ik een gemeente van deze kerk bezocht.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Ben nieuwsgierig welke gemeente je bezocht en ervaren hebt
Ik hoop dat je wél een goede rouwdienst hebt gehad!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie