Zou ik ook nog heel graag willen doen. Maar dan over Brabant.
Wat doen we vandaag?
- Bonny
- Contacteer:
- Bonny
- Contacteer:
Re: Wat doen we vandaag?
Heb je cijfermateriaal van (dodelijke) slachtoffers door ballonvaarten, afgezet tegen het totaal aantal ballonvaarten?
The Groom's still waiting at the altar
Spotten met je leven vind ik het niet. Alleen zou ik het ook niet durven.
Lieve Zeeuw, zou je alsjeblieft wat van je mooie luchtfoto's met het forum willen delen? Ik denk dat meerdere mensen hiervan zouden willen genieten.
- J.C. Philpot
Op diverse sites vermeld men dat een ballonvaart statistisch gezien veiliger zou zijn dan het rijden in een auto.
Maar dat voor zoveel het waard is, want ik zie zo geen cijfermatige onderbouwing.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik heb het één keer gedaan. Zal het nooit meer doen. Het stijgen maar vooral het landen met veel wind vond ik een traumatische ervaring. Eenmaal in de lucht vond ik het geweldig.
Maar door de wind stuiterde de mand, omgeklapt, bijna een kilometer over het gras bij het landen. Ik lag onderop met mijn man en nog 3 vreemde mensen bovenop me.
Maar door de wind stuiterde de mand, omgeklapt, bijna een kilometer over het gras bij het landen. Ik lag onderop met mijn man en nog 3 vreemde mensen bovenop me.
- Dodo
Dat zou mijn angst ook zijn: hoe gaat het landen?
Maar ook of ik bovenin last zou hebben van de hoogtevrees. Men zegt van niet, maar ja, dat weet je pas als je het zou doen.
Ik heb trouwens het idee dat er tegenwoordig veel minder ballon wordt gevaren dan een jaar of wat geleden. We zien ze niet vaak meer langskomen, en vroeger was het de hele zomer raak.
Maar ook of ik bovenin last zou hebben van de hoogtevrees. Men zegt van niet, maar ja, dat weet je pas als je het zou doen.
Ik heb trouwens het idee dat er tegenwoordig veel minder ballon wordt gevaren dan een jaar of wat geleden. We zien ze niet vaak meer langskomen, en vroeger was het de hele zomer raak.
Ik heb wel enigszins last van hoogtevrees, maar los van de grond in de ballon geen last van gehad. Ik heb het wel bij hoge torens, flats, hangbruggen.
In een vliegtuig ook niet trouwens.
In een vliegtuig ook niet trouwens.
Ik denk dat het echt erg meevalt. Zat iemand in met hoogtevrees, vond het vooraf heel spannend. Maar het is heel erg rustig en kalm. Je vergeet vrij snel dat het op hoogte is en geniet van het uitzicht.
Ik moet er wel op grinniken. Gelukkig lag je man nog tussen die vreemde mensen.helma schreef: ↑29 sep 2023, 10:40 Ik heb het één keer gedaan. Zal het nooit meer doen. Het stijgen maar vooral het landen met veel wind vond ik een traumatische ervaring. Eenmaal in de lucht vond ik het geweldig.
Ik zou het ook nóóit doen. Geef mij maar een vliegtuig.
Wij lagen op z'n kant. Hadden goed de lussen vast, maar inderdaad: het was even goed vasthouden. Wij vonden het wel leuk, maar de wat ouderen onder ons iets minder.helma schreef: ↑29 sep 2023, 10:40 Ik heb het één keer gedaan. Zal het nooit meer doen. Het stijgen maar vooral het landen met veel wind vond ik een traumatische ervaring. Eenmaal in de lucht vond ik het geweldig.
Ik denk dat ze dan toch echt teveel risico hebben genomen. Bij ons is het een behoorlijk aantal keer afgezegd. Dit begon al bij windkracht 4. 3 was de max voor ze.