Gereformeerde Gemeenten

Chrisje72
Berichten: 1488
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Chrisje72 »

Wat is het goede aan een slagroomtaart?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33362
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

De slagroom.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Tiberius schreef: 18 sep 2023, 12:56 De slagroom.
Als jij dat neemt, geef mij dan maar het chocoladeschildje en het stuk cake met de vastgeplakte hazelnootstukjes :slurp
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
DDD
Berichten: 28885
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik vind een goede slagroomtaart erg lekker. Maar ik had ook een appeltaart kunnen noemen, of chocolademousse. Kortom, alle dingen die in principe ongezond zijn, maar die ook veel vreugde geven en die je dus met mate moet gebruiken.

Maar de vraag is of zulk eten nu intrinsiek slecht én goed is. En nog meer, aan welke dingen je daarbij denkt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33362
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Op zichzelf is slagroom denk ik niet ongezond, alleen in combinatie met het bewegingspatroon van veel mensen in onze samenleving is het slecht.
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1529
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bourdon16 »

Tiberius schreef: 18 sep 2023, 18:28 Op zichzelf is slagroom denk ik niet ongezond, alleen in combinatie met het bewegingspatroon van veel mensen in onze samenleving is het slecht.
Op de RF meeting was zelfs slagroom afgelopen vrijdag. En we hebben het ook over beweging gehad ter compensatie.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9002
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door J.C. Philpot »

Bourdon16 schreef: 18 sep 2023, 18:42
Tiberius schreef: 18 sep 2023, 18:28 Op zichzelf is slagroom denk ik niet ongezond, alleen in combinatie met het bewegingspatroon van veel mensen in onze samenleving is het slecht.
Op de RF meeting was zelfs slagroom afgelopen vrijdag. En we hebben het ook over beweging gehad ter compensatie.
Ik neem aan dat je doelt op het gespreksonderwerp orgel bespelen als je het over bewegen hebt ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28885
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Tiberius schreef: 18 sep 2023, 18:28 Op zichzelf is slagroom denk ik niet ongezond, alleen in combinatie met het bewegingspatroon van veel mensen in onze samenleving is het slecht.
Er zijn toch steeds meer deskundigen die zeggen dat suiker sowieso ongezond is, net als alcohol.
Geytenbeekje
Berichten: 8305
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef: 18 sep 2023, 18:58
Tiberius schreef: 18 sep 2023, 18:28 Op zichzelf is slagroom denk ik niet ongezond, alleen in combinatie met het bewegingspatroon van veel mensen in onze samenleving is het slecht.
Er zijn toch steeds meer deskundigen die zeggen dat suiker sowieso ongezond is, net als alcohol.
Er zit toch wel verschil tussen fruitsuiker en gewone rietsuiker??
-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Ik heb nooit geweten, ook al lees ik de Saambinder als sinds ik kan lezen, bij wijze van spreken, dat de GG zoveel stof tot discussies geven. En toch begrijp ik de hoofdgedachte wel. Maar om dit op een dergelijke schimmige manier te verwoorden vindt ik toch vreemd, of zelfs wel onpasselijk. Waarom geen ronde woorden? Alsof het maar beter een beetje in de mist moet blijven hangen....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7831
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef: 19 sep 2023, 09:23 Ik heb nooit geweten, ook al lees ik de Saambinder als sinds ik kan lezen, bij wijze van spreken, dat de GG zoveel stof tot discussies geven. En toch begrijp ik de hoofdgedachte wel. Maar om dit op een dergelijke schimmige manier te verwoorden vindt ik toch vreemd, of zelfs wel onpasselijk. Waarom geen ronde woorden? Alsof het maar beter een beetje in de mist moet blijven hangen....
Mag ik je eerlijk zeggen dat ik dit ook een schimmige bijdrage vind? Waarom geen ronde woorden?
-
-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef: 19 sep 2023, 09:28
-DIA- schreef: 19 sep 2023, 09:23 Ik heb nooit geweten, ook al lees ik de Saambinder als sinds ik kan lezen, bij wijze van spreken, dat de GG zoveel stof tot discussies geven. En toch begrijp ik de hoofdgedachte wel. Maar om dit op een dergelijke schimmige manier te verwoorden vindt ik toch vreemd, of zelfs wel onpasselijk. Waarom geen ronde woorden? Alsof het maar beter een beetje in de mist moet blijven hangen....
Mag ik je eerlijk zeggen dat ik dit ook een schimmige bijdrage vind? Waarom geen ronde woorden?
Dat zou dan best eens een ban kunnen opleveren, zo leert de ervaring. Je moet hier oppassen wat je zegt. Daarom blijf ik soms iets vaag, maar ik denk dat dit goed begrepen kan worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7831
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mannetje »

Maar dan begrijp je toch ook dat anderen misschien weleens iets minder helder zijn omdat ze vrezen voor gevolgen?
-
-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef: 19 sep 2023, 09:33 Maar dan begrijp je toch ook dat anderen misschien weleens iets minder helder zijn omdat ze vrezen voor gevolgen?
Ook, maar ik denk toch dat helderheid gewenst zou zijn, zodat ik mij ook niet in nevelen zou hoeven te hullen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28885
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Welnee, je moet gewoon duidelijk én aardig zijn.
Plaats reactie