Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Vooraf: Ik heb ds. Kersten erg hoog staan en lees maandelijks wel wat uit een van zijn boeken op zondag. Daar haal ik veel geestelijke of dogmatische lessen uit.
Maar deze bijlagen waren echt over de top. Gefantaseerde interviews voor de jeugd, predikanten verering enz. En er is al zoveel aandacht voor deze man in de normale Saambinders. Vond het nu erg overdreven. Het is de oprichter van mijn geliefde kerkverband maar ook verder niets meer dan dat. Zó bijzonder was hij nou ook weer niet.
Maar deze bijlagen waren echt over de top. Gefantaseerde interviews voor de jeugd, predikanten verering enz. En er is al zoveel aandacht voor deze man in de normale Saambinders. Vond het nu erg overdreven. Het is de oprichter van mijn geliefde kerkverband maar ook verder niets meer dan dat. Zó bijzonder was hij nou ook weer niet.
Een van de weinigen die juist kerken en verbanden bij elkaar bracht in plaats van scheurde. Best bijzonder!Silo schreef: ↑06 sep 2023, 21:17 Vooraf: Ik heb ds. Kersten erg hoog staan en lees maandelijks wel wat uit een van zijn boeken op zondag. Daar haal ik veel geestelijke of dogmatische lessen uit.
-
- Verbannen
viewtopic.php?p=1109616#p1109616
Ds. S. Maljaars ('s-Gravenpolder) is sinds een week lid van het curatorium. Heeft hij de plaats ingenomen van ds. W.J. Karels, aangezien die met emeritaat is? Weet iemand dat?
Ds. S. Maljaars ('s-Gravenpolder) is sinds een week lid van het curatorium. Heeft hij de plaats ingenomen van ds. W.J. Karels, aangezien die met emeritaat is? Weet iemand dat?
-
Ongetwijfeld, gezien de andere dominees nog niet met emeritaat zijn.GerefGemeente-lid schreef: ↑06 sep 2023, 22:16 viewtopic.php?p=1109616#p1109616
Mooi dat er nu toch weer eens een ds uit het midden in het curatorium zit.GerefGemeente-lid schreef: ↑06 sep 2023, 22:16 viewtopic.php?p=1109616#p1109616
-
- Verbannen
Volgens mij is er nog één.HHR schreef: ↑06 sep 2023, 23:14Mooi dat er nu toch weer eens een ds uit het midden in het curatorium zit.GerefGemeente-lid schreef: ↑06 sep 2023, 22:16 viewtopic.php?p=1109616#p1109616
Vertel...GerefGemeente-lid schreef: ↑06 sep 2023, 23:15Volgens mij is er nog één.HHR schreef: ↑06 sep 2023, 23:14Mooi dat er nu toch weer eens een ds uit het midden in het curatorium zit.GerefGemeente-lid schreef: ↑06 sep 2023, 22:16 viewtopic.php?p=1109616#p1109616
-
- Verbannen
De huidige voorzitter.Job schreef: ↑06 sep 2023, 23:42Vertel...GerefGemeente-lid schreef: ↑06 sep 2023, 23:15Volgens mij is er nog één.HHR schreef: ↑06 sep 2023, 23:14Mooi dat er nu toch weer eens een ds uit het midden in het curatorium zit.GerefGemeente-lid schreef: ↑06 sep 2023, 22:16 viewtopic.php?p=1109616#p1109616
Dat klopt denk ik wel ja.
Ik zie overigens ds. Heijkamp er niet meer tussen staan op GGinfo. Is hij (ook) niet vervangen?
Ben wel benieuwd hoe de voordracht verloopt van nieuwe primi en secundi-leden voor het curatorium. Als je het huidige rijtje ziet wat op de website staat, zitten daar toch nogal innige vrienden tussen.
Ik zie overigens ds. Heijkamp er niet meer tussen staan op GGinfo. Is hij (ook) niet vervangen?
Ben wel benieuwd hoe de voordracht verloopt van nieuwe primi en secundi-leden voor het curatorium. Als je het huidige rijtje ziet wat op de website staat, zitten daar toch nogal innige vrienden tussen.
-
Ds. Heijkamp is vervangen.Job schreef: ↑06 sep 2023, 23:52 Dat klopt denk ik wel ja.
De voordracht zal hetzelfde verlopen als altijd. Dat dominees innig bevriend zijn met andere dominees lijkt mij logisch.
-
1. Hoe kan jij ontkennen dat ik iets vind?
2. Gezien het aantal predikanten, lijkt het mij logisch dat de meeste dominees slechts een deel van de predikanten goed kennen.
3. Dominees zien elkaar eerst als studenten of als docent. Vervolgens kom je elkaar tegen in deputaatschappen, hogere vergaderingen, kerkvisitatie en andere overleggen. Tel daarbij op dat je deels dezelfde dingen meemaakt en het lijkt mij logisch dat er goede vriendschappen ontstaan.
4. Zoveel dingen aan het curatorium zouden opvallend zijn. Tot voor kort was het (veel) te rechts. Nadat de 5 (vrij diverse) mannen zijn toegelaten hoor je daar weinig meer over.
Wat jij vindt, moet je inderdaad zelf weten.
Maar hierin heeft HRR beslist gelijk: dominees zijn echt niet per definitie innig bevriend. Sterker nog: ik kan je zo een aantal voorbeelden geven van (op zijn zachtst gezegd) onderlinge schuring.
Maar hierin heeft HRR beslist gelijk: dominees zijn echt niet per definitie innig bevriend. Sterker nog: ik kan je zo een aantal voorbeelden geven van (op zijn zachtst gezegd) onderlinge schuring.
-
Met andere dominees zei ik. Niet dat een dominee per definitie bevriend is met ELKE andere dominee. Zoveel mensen zoveel karakters telt vanzelf ook voor dominees.
Ik heb juist wel eens begrepen dat de gemiddelde GG dominee vrij weinig echte vriendschappelijke contacten heeft met andere predikanten. Komt ook door de drukte van de job. Er zijn wel vriendengroepjes, en toevallig zit een daarvan grotendeels in het curatorium.