Herziene Statenvertaling

Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef: 29 aug 2023, 21:01
Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:09 Ik heb de petitie ook ondertekend, zij het anoniem.
Ohoh, 'en de mensen om me heen moeten soms bijna lachen als ik zeg dat ik de SV gebruik'. Durf je daar wel zonder balkje voor je ogen te verschijnen?
Ik zag (een) Zeeuw prominent aanwezig in de lijst Afbeelding
Kijk, hebben ze mijn forumnaam ook al weer gestolen? Ik ga aangifte doen bij de moderators en het melden.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door DDD »

Grappig wel. Een petitie met taalfouten en al.

Wie is de initiatiefnemer? De vragen van de zeelieden aan Job rijzen bij mij op.

Eerst de naam van een bijbelboek wijzigen en dan zeggen dat er niets aan mag veranderen is ook wel hilarisch.
HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door HHR »

DDD schreef: 29 aug 2023, 21:04 Grappig wel. Een petitie met taalfouten en al.

Wie is de initiatiefnemer? De vragen van de zeelieden aan Job rijzen bij mij op.

Eerst de naam van een bijbelboek wijzigen en dan zeggen dat er niets aan mag veranderen is ook wel hilarisch.
Patrick Hoogendam
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Nasrani »

GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 19:18
Nasrani schreef: 29 aug 2023, 19:04
GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:59
Nasrani schreef: 29 aug 2023, 18:50 Diep triest...
En de ondertekeningen zo mogelijk nog triester.
Dat is jouw bescheiden mening.
Mag ik vragen waarom iemand uit Oostkapelle dit ondertekend? Ik ga er vanuit dat je met de school verder geen binding hebt. Wat is dan je argument?
Heb je gelezen wat ze voor namen ze gebruiken? We zijn zo vroom dat we tegen de HSV zijn maar, we treden alle geboden zo wat om de petitie te ondertekenen.
Ik zie de HSV niet als het zuivere Woord van God. En ik denk daarbij aan de ouders die eenmaal hun kinderen naar deze school stuurden, omdat daar deze vertaling niet werd gelezen, maar die nu geconfronteerd worden met een vertaling die zij niet zuiver vinden.

En ik ben niet schuldig aan de hatelijke en leugenachtige reacties van anderen. Daar zullen zij zelf rekenschap van af moeten leggen.
Bijzonder dat je kunt beoordelen dat de HSV niet het zuivere woord van God is. Lijkt met nogal een sterke uitspraak. Maar goed ik ga er niet over in discussie.

Nee daar ben je niet schuldig aan.. Maar ik begrijp niet dat je wel in kan stemmen met de argumenten en het verkeerd gebruiken van de genoemde bijbel gedeelten.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door DDD »

HHR schreef: 29 aug 2023, 21:20
DDD schreef: 29 aug 2023, 21:04 Grappig wel. Een petitie met taalfouten en al.

Wie is de initiatiefnemer? De vragen van de zeelieden aan Job rijzen bij mij op.

Eerst de naam van een bijbelboek wijzigen en dan zeggen dat er niets aan mag veranderen is ook wel hilarisch.
Patrick Hoogendam
Ja dat zie ik.

Jona 1,8
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Zita »

De school in kwestie heet trouwens Driestar-Wartburg, geen Wartburg Driestar.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Terri »

Nou ik vraag me ondertussen af of een redelijk denkend mens hier wat mee te maken wil hebben.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Tiberius »

Job schreef: 29 aug 2023, 19:46 Ook de naam van één van de locatiedirecteuren staat eronder (Marijn van der Meijden). Voor wat het waard is.
Zal wel fake zijn, ik kan me niet voorstellen dat Marijn zoiets ondertekent. Evenmin als ds. L. Blok of Piet-Jan Veenendaal trouwens.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Anselmus »

Terri schreef: 29 aug 2023, 22:11 Nou ik vraag me ondertussen af of een redelijk denkend mens hier wat mee te maken wil hebben.
Bij sommige reacties vroeg ik me wel af wat het IQ zou zijn. Mogelijk zegt dat ook iets, namelijk dat deze mensen individueel geen mogelijkheid zien hun bezwaren onder woorden te brengen en dat door middel van een groepsgevoel wel kwijt kunnen. Eendracht maakt macht-gevoel ofzo.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Dodo »

Houdt vast aan de geliefde Statenvertaling van 1637!
:humhihi
De makers van de petitie hadden haast, denk ik. Ze hadden eea nog even goed moeten doorlezen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Zita »

Tiberius schreef: 29 aug 2023, 22:18
Job schreef: 29 aug 2023, 19:46 Ook de naam van één van de locatiedirecteuren staat eronder (Marijn van der Meijden). Voor wat het waard is.
Zal wel fake zijn, ik kan me niet voorstellen dat Marijn zoiets ondertekent. Evenmin als ds. L. Blok of Piet-Jan Veenendaal trouwens.
Het lijkt me evident dat een locatiedirecteur niet openlijk via zo'n kneuzelige petitie protest aantekent tegen het beleid van het CvB.
HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door HHR »

Tiberius schreef: 29 aug 2023, 22:18
Job schreef: 29 aug 2023, 19:46 Ook de naam van één van de locatiedirecteuren staat eronder (Marijn van der Meijden). Voor wat het waard is.
Zal wel fake zijn, ik kan me niet voorstellen dat Marijn zoiets ondertekent. Evenmin als ds. L. Blok of Piet-Jan Veenendaal trouwens.
En ds Fortuijn en ds Boeder?
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door DDD »

Laten we liever niet bespreken welke predikanten onnozel genoeg zijn om hun naam aan zo'n petitie te verbinden, vind je ook niet?
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door MGG »

DDD schreef: 29 aug 2023, 22:23 Laten we liever niet bespreken welke predikanten onnozel genoeg zijn om hun naam aan zo'n petitie te verbinden, vind je ook niet?
Vooropgesteld dat we niet weten of deze dominees zelf getekend hebben. Gezien de reacties en namen voelen sommige ondertekenaars zichzelf waarschijnlijk grappig.
HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door HHR »

MGG schreef: 29 aug 2023, 22:29
DDD schreef: 29 aug 2023, 22:23 Laten we liever niet bespreken welke predikanten onnozel genoeg zijn om hun naam aan zo'n petitie te verbinden, vind je ook niet?
Vooropgesteld dat we niet weten of deze dominees zelf getekend hebben. Gezien de reacties en namen voelen sommige ondertekenaars zichzelf waarschijnlijk grappig.
Hopelijk niet idd.
Ik neem aan dat RD , ND of CVandaag morgen wel een rondje gaan bellen.
Dan horen we het wel.
Plaats reactie