Hoe was je zondag [2]?

-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door -DIA- »

Job schreef: 07 aug 2023, 21:26
Orchidee schreef: 07 aug 2023, 16:45
Geytenbeekje schreef:Blijkbaar is Zeeuw teleurgesteld in het feit dat de Garderense HHG (qua uitstraling) niet leek op zijn eigen gemeente.
De keren dat ds Zoet bij ons was preekte hij helemaal niet in wensende zin.
Zo 'ken' ik de prediking van ds Zoet wél;' vraag er maar véél om' .
Een dooddoener vind ik dat altijd ( iedereen die dat zegt, niet alleen van een predikant)
Ik heb hier veel moeite mee. Als er iets géén dooddoener is, is het wel om voor de zaligheid mensen te verwijzen naar de God Die het geven kan en wil.
In feite erg om dat een dooddoener te noemen. Misschien beseft men niet wat men zegt. Zo werd het 'wie het vat vatte het' ook al afgedaan als dooddoener. Ik hoef dan niet te vragen of men dan weet wat men zegt.

"de dooddoener" zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [ˈdodunər] Verbuigingen: dooddoener|s (meerv.) uitspraak met weinig inhoud die toch het gesprek verstoort. Voorbeeld: `iemand met een dooddoener van zijn onderwerp afbrengen`
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cyrillus »

-DIA- schreef: 07 aug 2023, 21:32
Job schreef: 07 aug 2023, 21:26
Orchidee schreef: 07 aug 2023, 16:45
Geytenbeekje schreef:Blijkbaar is Zeeuw teleurgesteld in het feit dat de Garderense HHG (qua uitstraling) niet leek op zijn eigen gemeente.
De keren dat ds Zoet bij ons was preekte hij helemaal niet in wensende zin.
Zo 'ken' ik de prediking van ds Zoet wél;' vraag er maar véél om' .
Een dooddoener vind ik dat altijd ( iedereen die dat zegt, niet alleen van een predikant)
Ik heb hier veel moeite mee. Als er iets géén dooddoener is, is het wel om voor de zaligheid mensen te verwijzen naar de God Die het geven kan en wil.
In feite erg om dat een dooddoener te noemen. Misschien beseft men niet wat men zegt. Zo werd het 'wie het vat vatte het' ook al afgedaan als dooddoener. Ik hoef dan niet te vragen of men dan weet wat men zegt.

"de dooddoener" zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [ˈdodunər] Verbuigingen: dooddoener|s (meerv.) uitspraak met weinig inhoud die toch het gesprek verstoort. Voorbeeld: `iemand met een dooddoener van zijn onderwerp afbrengen`
Vraag er maar veel om is een uitdrukking van ongeloof: https://www.geloofstoerusting.nl/videos ... r-veel-om/
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door -DIA- »

Cyrillus schreef: 07 aug 2023, 21:52
-DIA- schreef: 07 aug 2023, 21:32
Job schreef: 07 aug 2023, 21:26
Ik heb hier veel moeite mee. Als er iets géén dooddoener is, is het wel om voor de zaligheid mensen te verwijzen naar de God Die het geven kan en wil.
In feite erg om dat een dooddoener te noemen. Misschien beseft men niet wat men zegt. Zo werd het 'wie het vat vatte het' ook al afgedaan als dooddoener. Ik hoef dan niet te vragen of men dan weet wat men zegt.

"de dooddoener" zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [ˈdodunər] Verbuigingen: dooddoener|s (meerv.) uitspraak met weinig inhoud die toch het gesprek verstoort. Voorbeeld: `iemand met een dooddoener van zijn onderwerp afbrengen`
Vraag er maar veel om is een uitdrukking van ongeloof: https://www.geloofstoerusting.nl/videos ... r-veel-om/
Nee een wens, want die man kan je ook niks geven. Wat moet hij dan zeggen? Wacht maar af of misschien ooit nog bekeerd mocht worden? Dat maakt berustende mensen en wachten stilletjes af. Dit is verkeerd, want waar heeft God gezegd: Voor jou is er geen genade? Hij zegt wel: Daarentegen wil Ik er van den huize Israëls om gebeden worden. Wat is dat anders dan een van God in de mond gelegde wens en gebed?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Louis2 »

Gisteren een goede preek mogen horen over Jacobus 4, een heel actueel stuk bijbel.
Verder 's middags naar ds. Bakker gehoord.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door -DIA- »

Louis2 schreef: 07 aug 2023, 22:01 Gisteren een goede preek mogen horen over Jacobus 4, een heel actueel stuk bijbel.
Verder 's middags naar ds. Bakker gehoord.
De oude ds. F. Bakker?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Louis2 »

-DIA- schreef: 07 aug 2023, 22:02
Louis2 schreef: 07 aug 2023, 22:01 Gisteren een goede preek mogen horen over Jacobus 4, een heel actueel stuk bijbel.
Verder 's middags naar ds. Bakker gehoord.
De oude ds. F. Bakker?
Nee, de dominee uit Veen.
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

Sinds hij afgelopen april bevestigd is in Bleiswijk zijn wij trouwe (terug) luisteraars van Ds. J. v. Vliet. Toen we afgelopen week ons verdiepte in welke diensten we vlakbij ons vakantieadres konden bezoeken zagen we tot onze verrassing dat deze dominee de hele zondag voorging in de Dorpskerk in Wezep wat goed aan te rijden was.
Dus 2x onder het gehoor van Ds. J. v. Vliet geweest.

Ochtenddienst preek over 1 Samuel 24
Thema: David wat drijft je om Saul niet te doden?

Avonddienst preek over 1 Timotheus 2: 1 t/m 7 en H.C. Zondag 6
Thema: Waarom Jezus Christus de enige middelaar is tussen God en mensen.

Het waren uiteindelijk 2 preken die hij al in Bleiswijk had gehouden, maar het was goed eens live onder zijn gehoor te zijn en toch genoeg nieuws gehoord.
Goede zondag gehad!

Bericht was mee gekopieerd met de discussie naar ander topic dus vandaar maar even opnieuw geplaatst!
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
aggieoudje
Berichten: 903
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door aggieoudje »

Cornelia83 schreef: 09 aug 2023, 18:03 Sinds hij afgelopen april bevestigd is in Bleiswijk zijn wij trouwe (terug) luisteraars van Ds. J. v. Vliet. Toen we afgelopen week ons verdiepte in welke diensten we vlakbij ons vakantieadres konden bezoeken zagen we tot onze verrassing dat deze dominee de hele zondag voorging in de Dorpskerk in Wezep wat goed aan te rijden was.
Dus 2x onder het gehoor van Ds. J. v. Vliet geweest.

Ochtenddienst preek over 1 Samuel 24
Thema: David wat drijft je om Saul niet te doden?

Avonddienst preek over 1 Timotheus 2: 1 t/m 7 en H.C. Zondag 6
Thema: Waarom Jezus Christus de enige middelaar is tussen God en mensen.

Het waren uiteindelijk 2 preken die hij al in Bleiswijk had gehouden, maar het was goed eens live onder zijn gehoor te zijn en toch genoeg nieuws gehoord.
Goede zondag gehad!

Bericht was mee gekopieerd met de discussie naar ander topic dus vandaar maar even opnieuw geplaatst!
Fijn dat jullie een goede zondag hadden!
In eigen gemeente heb je helaas niet zoveel gemist. Avonddienst leek meer een zangdienst, we hebben 17 verzen gezongen en stonden met 65 minuten weer buiten. Dus kun je begrijpen dat het een hele korte preek was. En een kort woord kan ook best veel inhoud hebben, maar voor mij helaas nu niet.(misschien hebben andere het anders ervaren)
Laatst gewijzigd door aggieoudje op 10 aug 2023, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

In Krimpen zijn er al jaren verschuivingen aan de gang dat zal steeds vaker te merken zijn, zeker ook met de komst van de nieuwe predikant.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Orchidee »

Toch niet altijd negatief?
Ds Mulder was/is een goede Bijbelgetrouwe, pastoraal bewogen predikant en ds Mensink vond ik ook een verrijking!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door MePaul »

Johann Gottfried Walther schreef: 10 aug 2023, 15:28 In Krimpen zijn er al jaren verschuivingen aan de gang dat zal steeds vaker te merken zijn, zeker ook met de komst van de nieuwe predikant.
Mee eens ik vind dat ook opvallend. Meestal zijn er nog wel klassiek gereformeerde gastdominees maar qua beroepingswerk heb ik me enorm verbaasd. Ik ben persoonlijk totaal niet tegen veranderingen of verschuivingen, maar wel als het afleidt van de kern en als diepe woorden als zonde, genade, oordeel en vrijspraak geen centrale rol meer hebben. In Krimpen zijn de ontwikkelingen sneller gegaan toen Weerklank ingevoerd werd, wat je heel vaak ziet.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Zeeuw »

Gistermiddag een indrukwekkende, opscherpende en ernstige preek mogen beluisteren van ds Lagendijk.

Schriftlezing: Openbaring 15.

Thema: Jij zál God eeuwig de eer geven
1. Door te zingen van Zijn verlossing
2. Of: Door te vergaan onder Zijn oordelen
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door helma »

Wj hadden in Renswoude Ds. M.A.Kempeneers

's Morgens een preek vanuit 'Amazing Grace'

2 Korinthe 12:9
En Hij heeft tot mij gezegd: Mijn genade is u genoeg

Mijn genade is u genoeg
1 Het pijnlijke in die woorden
2 Het persoonlijke in die woorden
3 Het troostvolle in die woorden

Ps. 67:1
Ps. 25:8
Ps. 103:2, 4
Ps. 84:6
Ps. 98:2

Middagdienst: Een preek met 'Puriteinse hoop'

Psalm 102:12-13
12.Mijn dagen zijn als een afgaande schaduw, en ik verdor als gras.
13 Maar Gij, HEERE, blijft in eeuwigheid, en Uw gedachtenis van geslacht tot geslacht.

Het gebed van een verdrukte
1 de eindige mens
2 de eeuwige God

Ps. 74:2, 12
Ps. 42:3
Ps. 102:6, 15
Ps. 103:9
Ps. 89:7

Het was een goede zondag. Veel om over na te denken.

Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Mistig »

Mooie zondag gehad.
Beide diensten gingen over het geloof en hoe dat ook goed functioneert.
Veel geleerd!


De morgendienst ging over Matthéüs 14:27.
Thema: Jezus geloofsonderwijs aan Zijn discipelen
1. Een biddende Jezus
2. Een komende Jezus
3. Een verlossende Jezus

In de middagdienst ging het over HC, Zondag 7
Thema: Het ware geloof
1. De noodzaak
2. De inhoud
3. De belijdenis
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

Gisterenmorgen Kand Boneneberg
1 Kon 17:17-24 & Luk 7:13-23
Tekst 1 Kon 17:17-24
De God van Israel heeft macht over dood en leven
1. de zoon van de weduwe sterft
2. Elia doet een gebed tot de Heere
3. De Heere geeft het leven weer terug

Gisteravond Kand Fekkes
Dan 3:1-20
Tekst: 15b en wie is de God, Die ulieden uit mijn handen verlossen zou?

Gisterenavond een ernstige preek, mede naar aanleiding van het bericht van stichting Sjofar afgelopen week in het RD
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie