Beroepingswerk discussie [7]

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Herman »

In het beroepingswerk in de HHK zie je ook gewoon een populariteitsscore terug. Daar is weinig vreemds aan.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mister »

Bruna schreef: 03 jul 2023, 09:34
Henk J schreef: 03 jul 2023, 08:26
HersteldHervormd schreef: 03 jul 2023, 07:28 Apart dat 3 gemeentes een voordracht van beroep doen op dezelfde dominee. Volgens mij is dat niet zo gebruikelijk in de HHK?
Het is geen voordracht van beroep maar een beroep wat pas op een later moment in zal gaan. In alle drie de gemeentes wordt hierover niet gestemd.
Verder is ds. Kater sinds eind juni weer beroepbaar maar gaan de beroepen op zijn verzoek pas na de zomervakantie in. Alle drie de gemeentes hebben al verschillende predikanten beroepen en soms wordt de spoeling dan dun. Maar opvallend is het wel.
Inderdaad, er zijn tientallen predikanten beroepbaar. Het is wel heeeeeeel vreemd dat dan 3 gemeenten deze predikanten beroepen.
Zo vreemd is dat helemaal niet. Sommige gemeente hebben al best wat anderen beroepen, die bedankten dan. Verder past niet iedere predikant overal.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Waarom mag Ds. L.W. van der Meij nu wel weer voorgaan?
Ik dacht dat hij uit het ambt gezet was?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door mcgk »

Hij is geen predikant meer binnen de CGK. Dus hij kan niet voorgaan in de CGK. Ben je niet in de war met een andere predikant?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Herman »

Zo ver ik weet is hij niet terug toegelaten. Evenmin zie ik hem nog als predikant op kerktijden.

Is dit een gerucht, of zat je opeens in een dienst waar bij voorging?
Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Johannes 3:16 »

mcgk schreef: 07 aug 2023, 16:37 Hij is geen predikant meer binnen de CGK. Dus hij kan niet voorgaan in de CGK. Ben je niet in de war met een andere predikant?
Hij preekte gisteren in de hervormde gemeente van Valburg-Homoet (PKN), en dus niet in de CGK. Maar wel opmerkelijk dat hij gevraagd is door de gemeente van Valburg-Homoet.
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bona Fide »

Herman schreef:Zo ver ik weet is hij niet terug toegelaten. Evenmin zie ik hem nog als predikant op kerktijden.

Is dit een gerucht, of zat je opeens in een dienst waar bij voorging?
Gisterenochtend ging hij in ieder geval plotseling voor in Hervormd Valburg-Homoet, ter vervanging van ds. Lohuis i.v.m. ziekte.
(https://kerkdienstgemist.nl/stations/93 ... 0880000938)

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk


Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Juist dat bedoelde ik.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door HHR »

Bijzonder. Kerkordelijk klopt dat niet.
Refogast
Berichten: 1139
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Refogast »

Zou hij misschien overgegaan zijn naar de PKN?
Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Johannes 3:16 »

Refogast schreef: 07 aug 2023, 18:32 Zou hij misschien overgegaan zijn naar de PKN?
Hij is uit het ambt ontzet. Dan stap je niet zomaar even over om dan als predikant verder te gaan.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door helma »

Is hij niet betrokken bij de Oekraïners daar?
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door MGG »

Johannes 3:16 schreef: 07 aug 2023, 20:02
Refogast schreef: 07 aug 2023, 18:32 Zou hij misschien overgegaan zijn naar de PKN?
Hij is uit het ambt ontzet. Dan stap je niet zomaar even over om dan als predikant verder te gaan.
Het is al jaren terug en de reden is volgens Google binnen de kerkenraden gehouden. Ik kan mij goed voorstellen dat het ook binnen de kerkenraadskamer opgelost is.
Bauke
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 jul 2019, 14:51

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bauke »

MGG schreef: 07 aug 2023, 21:12
Johannes 3:16 schreef: 07 aug 2023, 20:02
Refogast schreef: 07 aug 2023, 18:32 Zou hij misschien overgegaan zijn naar de PKN?
Hij is uit het ambt ontzet. Dan stap je niet zomaar even over om dan als predikant verder te gaan.
Het is al jaren terug en de reden is volgens Google binnen de kerkenraden gehouden. Ik kan mij goed voorstellen dat het ook binnen de kerkenraadskamer opgelost is.
Kan, maar wel heel bijzonder.
Lijkt me dat zoiets dan wel gepubliceerd zal worden, zodat iedereen ook weet dat betreffende heer weer als dominee optreden mag.

Zal wellicht meer iets te maken hebben met de eigengereidheid van de plaatselijke predikant. Die laat zich niet sturen, althans zo heb ik hem leren kennen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bauke schreef: 07 aug 2023, 22:58
MGG schreef: 07 aug 2023, 21:12
Johannes 3:16 schreef: 07 aug 2023, 20:02
Refogast schreef: 07 aug 2023, 18:32 Zou hij misschien overgegaan zijn naar de PKN?
Hij is uit het ambt ontzet. Dan stap je niet zomaar even over om dan als predikant verder te gaan.
Het is al jaren terug en de reden is volgens Google binnen de kerkenraden gehouden. Ik kan mij goed voorstellen dat het ook binnen de kerkenraadskamer opgelost is.
Kan, maar wel heel bijzonder.
Lijkt me dat zoiets dan wel gepubliceerd zal worden, zodat iedereen ook weet dat betreffende heer weer als dominee optreden mag.

Zal wellicht meer iets te maken hebben met de eigengereidheid van de plaatselijke predikant. Die laat zich niet sturen, althans zo heb ik hem leren kennen.
Bedoel je ds. Simons?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie