Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door refo »

-DIA- schreef: 03 aug 2023, 09:53 Ik heb maaltijden van Maaltijd Thuis (eigenaar Albert Heijn).
Wat ik steeds meer ga missen is de gewone Hollandse Pot. Hierbij dan mijn beklag (als de grote Albert dit leest) en mijn vraag: Denk ook aan "eigen volk eerst"... Moeten nu echt Indonesisch, Chinees, of Hottentots gaan eten? Was de Hollande Pot fout? Nou ja, beste Albert, doe het dan minstens fiftyfifty.
Dat kun je daar toch zelf kiezen?
Voor een proef kun je kiezen uit 12, waarvan 7 Hollandse pot.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

refo schreef: 03 aug 2023, 10:28
-DIA- schreef: 03 aug 2023, 09:53 Ik heb maaltijden van Maaltijd Thuis (eigenaar Albert Heijn).
Wat ik steeds meer ga missen is de gewone Hollandse Pot. Hierbij dan mijn beklag (als de grote Albert dit leest) en mijn vraag: Denk ook aan "eigen volk eerst"... Moeten nu echt Indonesisch, Chinees, of Hottentots gaan eten? Was de Hollande Pot fout? Nou ja, beste Albert, doe het dan minstens fiftyfifty.
Dat kun je daar toch zelf kiezen?
Voor een proef kun je kiezen uit 12, waarvan 7 Hollandse pot.
Ja, maar je moet dan ook alles maar kunnen verdragen. Voor AH Maaltijd Thuis overnam, een poos daarvoor al, was het ook mogelijk rekening te houden met een dieet. Waarschijnlijk kan dat er bij de Koninklijke Ahold Delhaize niet meer uit....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Tiberius »

Ik denk dat de Koninklijke Ahold voornamelijk kijkt wat er verkocht wordt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: 03 aug 2023, 10:33
refo schreef: 03 aug 2023, 10:28
-DIA- schreef: 03 aug 2023, 09:53 Ik heb maaltijden van Maaltijd Thuis (eigenaar Albert Heijn).
Wat ik steeds meer ga missen is de gewone Hollandse Pot. Hierbij dan mijn beklag (als de grote Albert dit leest) en mijn vraag: Denk ook aan "eigen volk eerst"... Moeten nu echt Indonesisch, Chinees, of Hottentots gaan eten? Was de Hollande Pot fout? Nou ja, beste Albert, doe het dan minstens fiftyfifty.
Dat kun je daar toch zelf kiezen?
Voor een proef kun je kiezen uit 12, waarvan 7 Hollandse pot.
Ja, maar je moet dan ook alles maar kunnen verdragen. Voor AH Maaltijd Thuis overnam, een poos daarvoor al, was het ook mogelijk rekening te houden met een dieet. Waarschijnlijk kan dat er bij de Koninklijke Ahold Delhaize niet meer uit....
Nou ja, je hebt een uitstekende Keurslager op nog geen 150 meter van je voordeur. Die heeft Hollandse potten te kust en te keur.
~~Soli Deo Gloria~~
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

@allen bedankt voor de tips! Daar ga ik wat van proberen.
Rode borsj wordt het niet. Bietjes ( en rode kool trouwens ook) vindt zij vreselijk. Ze eet het wel, maar niet van harte.
Bourdon16 schreef: 02 aug 2023, 18:48
merel schreef: 02 aug 2023, 17:27 Weet iemand nog lekkere recepten voor maaltijdsoep? Dochter is geopereerd en mag de komende weken alleen naar gepureerd eten of maaltijdsoep. In ieder geval alleen maar voedsel dat je niet mag kauwen ;)
O ja, ook niet te pittig, kruidig. Haar mond zit vol hechtingen en wondjes.
Hoe gaat het met haar? Ik heb geen recepten helaas.
Best goed, De arts vond haar erg stoer. De vraag ' mag ik meekijken' had hij niet eerder gehad.

@ orchidee
Dat lijkt mij erg lastig. Ik denk dat je te lief bent voor hen.
Zij mogen al bij jullie wonen en zullen zich toch ook moeten aanpassen.
Ik zou het bespreekbaar maken en afspreken dat jij een weekmenu maakt waarbij jij enige rekening houdt met hun smaak. Zij geven ruimschoots van te voren aan wanneer zij mee willen eten. Als zij mee-eten geen gezeur over het eten. Op de andere dagen zoeken ze het maar uit met het eten.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Tiberius schreef: 03 aug 2023, 10:45 Ik denk dat de Koninklijke Ahold voornamelijk kijkt wat er verkocht wordt.
Dan houden ze weinig rekening met hetgeen de ouderen in Nederland eten. Ik ken boven de 70 weinig mensen die nog veel experimenten met eten. Het oude vertrouwde AVG wordt volgens mij het meest gegeten met een keertje nasi of spaghetti tussendoor.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Hihi @merel; ze eten praktisch 7 dagen in de week mee dus hou ook heus rekening met hen zodat wij ook weleens eten wat zij graag lusten en wij weer minder vinden.
Wij ouders zijn niet zo moeilijk wat betreft eten
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Tiberius »

merel schreef: 03 aug 2023, 13:59
Tiberius schreef: 03 aug 2023, 10:45 Ik denk dat de Koninklijke Ahold voornamelijk kijkt wat er verkocht wordt.
Dan houden ze weinig rekening met hetgeen de ouderen in Nederland eten. Ik ken boven de 70 weinig mensen die nog veel experimenten met eten. Het oude vertrouwde AVG wordt volgens mij het meest gegeten met een keertje nasi of spaghetti tussendoor.
Het is in zulke winkels altijd een kwestie van vraag en aanbod. Als er weinig vraag is, zakt het aanbod ook in.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door refo »

Orchidee schreef: 03 aug 2023, 14:01 Hihi @merel; ze eten praktisch 7 dagen in de week mee dus hou ook heus rekening met hen zodat wij ook weleens eten wat zij graag lusten en wij weer minder vinden.
Wij ouders zijn niet zo moeilijk wat betreft etenAfbeelding
De laatste zin zou voor iedereen moeten gelden.

Eerst moet het Hollandse pot zijn.
Als dat er dus wel blijkt te zijn, kan men er niet tegen.
Als dat ook is geregeld, lust men weer dingen niet.
Als je dan ook dat omzeilt is het weer: de structuur van het eten bevalt me niet.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 03 aug 2023, 14:01 Hihi @merel; ze eten praktisch 7 dagen in de week mee dus hou ook heus rekening met hen zodat wij ook weleens eten wat zij graag lusten en wij weer minder vinden.
Wij ouders zijn niet zo moeilijk wat betreft etenAfbeelding
Ik begrijp dat zij elke dag mee-eten, maar blijkbaar niet zonder commentaar. Alleen daarom al zou ik afspraken maken. Niets vervelender dat elke dag geklaag over het eten. En volgens hebben ze met jouw kookkunsten juist niets te klagen.

Dus, jij kookt en bepaalt wat er gegeten wordt. Aan hen de keuze om aan te schuiven. Lusten ze het niet, eten ze maar een boterham.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

merel schreef: 03 aug 2023, 14:39
Orchidee schreef: 03 aug 2023, 14:01 Hihi @merel; ze eten praktisch 7 dagen in de week mee dus hou ook heus rekening met hen zodat wij ook weleens eten wat zij graag lusten en wij weer minder vinden.
Wij ouders zijn niet zo moeilijk wat betreft etenAfbeelding
Ik begrijp dat zij elke dag mee-eten, maar blijkbaar niet zonder commentaar. Alleen daarom al zou ik afspraken maken. Niets vervelender dat elke dag geklaag over het eten. En volgens hebben ze met jouw kookkunsten juist niets te klagen.

Dus, jij kookt en bepaalt wat er gegeten wordt. Aan hen de keuze om aan te schuiven. Lusten ze het niet, eten ze maar een boterham.
En om de kookkunst niet te verleren, kunnen ze toch op zaterdag en zondag wel even koken? Desnoods koken ze dan voor twee personen extra, dan kunnen ze die restjes inzetten als jij op maandag weer van die vreselijke aardappels ;) gaat koken.
Maar serieus zeg, bij moeders aanschuiven en dan kritiek hebben op de maaltijd die voor je klaarstaat als je thuiskomt uit je werk :bobo En dan zulke brede kritiek als 'ik lust geen AVG'tjes'. :bobo
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Tja...
Ze betalen, nu ze voorlopig waarschijnlijk paar jaar) volledig bij ons inwonen wél iets 'kostgeld' dus ze vinden dat ze natuurlijk wél mee mogen bepalen wat er gegeten word.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 04 aug 2023, 15:15 Tja...
Ze betalen, nu ze voorlopig waarschijnlijk paar jaar) volledig bij ons inwonen wél iets 'kostgeld' dus ze vinden dat ze natuurlijk wél mee mogen bepalen wat er gegeten word.
Des te meer zaak om het te bespreken samen. Een paar jaar is te lang om het uit te zingen.
Daarnaast vermoed ik dat het bedrag aan kostgeld niet dekkend is voor de kosten die nu extra gemaakt worden, zodat zij extra kunnen sparen voor hun woning.
Dan is het idee van @ zita, dat zij op zaterdag en zondag koken, nog niet eens zo gek. Dan kan je al 4 dagen ondervangen.

Maar goed, als confronteren niet in je aard zit, is dat best lastig ;)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Héél lastig idd en kostendekkend is het zeker niet maar ja we willen ze helpen...
Dat zaterdag en zondag koken word hem ook niet want dan krijg ik waarschijnlijk altijd: bliksoep, broodje hamburger, wrap kipcorn enz🫣
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 04 aug 2023, 19:57 Héél lastig idd en kostendekkend is het zeker niet maar ja we willen ze helpen...
Dat zaterdag en zondag koken word hem ook niet want dan krijg ik waarschijnlijk altijd: bliksoep, broodje hamburger, wrap kipcorn enz🫣
Oei, dat klinkt ook niet best.

Toch zou ik proberen in te zetten op een gesprek vanuit het oogpunt dat jullie willen helpen en het voorlopig wel met elkaar moeten doen, ook met eten, huishouden, was en overige huishoudelijke taken. He mag m.i. van hen wel wat verwachten op dit vlak.

Voorstel zou kunnen zijn dat zij 4 dagen het menu bepalen en jullie 3 dagen en als zij het niet lekker vinden zelf maar een blik soep open trekken. Dan heb je het minste gezeur.
Plaats reactie