Hoed in eredienst?

Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Arja »

HHR schreef: 14 jul 2023, 19:32 Ik las een draadje op Twitter van een Katholieke vrouw die ook (weer) haar hoofd bedekt:
Als christen voel ik mij geroepen dagelijks hoofdbedekking te dragen. Daarin heb ik een heel proces doorgemaakt waarin ik oude denkpatronen los mocht laten en steeds meer naar God mocht gaan luisteren. Hieronder vertel ik graag hoe dat is gegaan:
https://twitter.com/lizzlesshizzle/stat ... 0263636993

Het lijkt wel de laatste tijd of doordenking van dit onderwerp breder speelt dan alleen in de gereformeerde gezindte.

Hier ook een vrouw die er op Youtube filmpjes over maakt: https://youtu.be/nCGt4ilqgFc
Ik denk zelf dat het niet hoeft (dagelijks) maar als iemand er anders over denkt is het prima.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Delftenaar »

Misschien is dat element van elke dag een hoofdbedekking dragen een uitvloeisel vanuit de islamitische cultuur.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door HersteldHervormd »

Delftenaar schreef: 19 jul 2023, 10:43 Misschien is dat element van elke dag een hoofdbedekking dragen een uitvloeisel vanuit de islamitische cultuur.
:haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Posthoorn »

Waarom moeten hier grapjes over gemaakt worden? Het gaat hier over mensen die heel serieuze overwegingen op grond van de Bijbel maken. En moet je daar dan lollig over doen?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3984
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Terri »

Misschien is het niet als grapje bedoeld?
Het kan je toch aan het denken hebben gezet en dat je daarom op grond van de Bijbel tot deze conclusie komt?
Christen
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Christen »

Eerder andersom.. zie kerkgeschiedenis.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door HHR »

Ik waardeer de hernieuwde aandacht voor de bijbelse hoofdbedekking tijdens de eredienst de laatste tijd.
Terecht.
Maar wat is dit een slecht stuk:

https://www.rd.nl/artikel/1036420-haard ... in-de-kerk

Ik dacht dat het een column was, maar wordt als opinie artikel gepresenteerd.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door GerefGemeente-lid »

HHR schreef: 29 sep 2023, 21:58 Ik waardeer de hernieuwde aandacht voor de bijbelse hoofdbedekking tijdens de eredienst de laatste tijd.
Terecht.
Maar wat is dit een slecht stuk:

https://www.rd.nl/artikel/1036420-haard ... in-de-kerk

Ik dacht dat het een column was, maar wordt als opinie artikel gepresenteerd.
Ik denk dat je de column dan nog een keer aandachtig moet lezen. Want het is de spijker op z'n kop. Ik hoop dat hij in alle kerkbladen op de Biblebelt wordt afgedrukt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Inwoner »

HHR schreef: 29 sep 2023, 21:58 Ik waardeer de hernieuwde aandacht voor de bijbelse hoofdbedekking tijdens de eredienst de laatste tijd.
Terecht.
Maar wat is dit een slecht stuk:

https://www.rd.nl/artikel/1036420-haard ... in-de-kerk

Ik dacht dat het een column was, maar wordt als opinie artikel gepresenteerd.
Als het een column was, akkoord, maar inderdaad wordt dit als opinie artikel gepresenteerd.
Vreemde manier van beargumenteren.
En is het werkelijk zo intens belangrijk dat er weer een scheutje verwarring wordt toegevoegd op deze manier?
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Zeeuw »

Inwoner schreef: 30 sep 2023, 11:59
HHR schreef: 29 sep 2023, 21:58 Ik waardeer de hernieuwde aandacht voor de bijbelse hoofdbedekking tijdens de eredienst de laatste tijd.
Terecht.
Maar wat is dit een slecht stuk:

https://www.rd.nl/artikel/1036420-haard ... in-de-kerk

Ik dacht dat het een column was, maar wordt als opinie artikel gepresenteerd.
Als het een column was, akkoord, maar inderdaad wordt dit als opinie artikel gepresenteerd.
Vreemde manier van beargumenteren.
En is het werkelijk zo intens belangrijk dat er weer een scheutje verwarring wordt toegevoegd op deze manier?
Natuurlijk. Hoe meer we kunnen praten over bijzaken, hoe minder het over hoofdzaken zal gaan.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Ad Anker »

Het is heel simpel. Nuffige dames die op hun gepermanente krullenbol een haaraccessoire planten, soms half zijwaarts tegen het hoofd geplakt, dragen geen hoofdbedekking, en het is ook nog eens (een geheel persoonlijk detail) spuuglelijk.

Uitstekende column dus. En nee, Zeeuw, alles afschudden als geen hoofdzaak is dé droeve dwaling van onze gezindte.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 30 sep 2023, 13:59 Het is heel simpel. Nuffige dames die op hun gepermanente krullenbol een haaraccessoire planten, soms half zijwaarts tegen het hoofd geplakt, dragen geen hoofdbedekking, en het is ook nog eens (een geheel persoonlijk detail) spuuglelijk.

Uitstekende column dus. En nee, Zeeuw, alles afschudden als geen hoofdzaak is dé droeve dwaling van onze gezindte.
Inderdaad. Zo is het maar net.

Dank voor je bijdrage. Vooral die laatste zin is treffend.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Maanenschijn »

Bedoelt de schrijver zo'n gebakschoteltje met haarband mee? Bedekt niet veel idd, maar kijkt wel handig langs heen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Ad Anker »

Maanenschijn schreef: 30 sep 2023, 14:43 Bedoelt de schrijver zo'n gebakschoteltje met haarband mee? Bedekt niet veel idd, maar kijkt wel handig langs heen.
Haha, die. Zie je ze veel? Bij ons nauwelijks.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef: 30 sep 2023, 14:43 Bedoelt de schrijver zo'n gebakschoteltje met haarband mee? Bedekt niet veel idd, maar kijkt wel handig langs heen.
Het is in ieder geval beter als die slagschepen van een decennium geleden.

Maar volgens mijn staat er bij het artikel toch een fotootje van zo'n hoed die de schrijver bedoelt?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie