man-vrouw rolpatronen

F. Kafka

Bericht door F. Kafka »

Ja, hallooooooooooo, ik mag dan nieuw zijn hier, maar ik vind je wel héél erg kort door de bocht gaan Lindy.............

Ik sta ervan versteld hoe primair de vrouwen kunnen reageren op onverwachte gebeurtenissen, óók die in het huishouden. Want och heden, dan moet desnoods haar man teruggeroepen worden van kantoor omdat ze zélf geen oplossing hebben voor enige calamiteit.........daar hebben ze de brains van de man voor nodig...................:u
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Hier moet ik niet bij wezen, geloof ik...
:#:#:$
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Vrouwen zijn anders dan mannen.

Als je aan een man vraagt: hoe laat is het, kijkt hij op z'n horloge en noemt de tijd.
Een vrouw vraagt: hoezo?

En dan bedoel ik niet op straat aan een vreemde, maar gewoon thuis onder elkaar.

Dat betekent dus omgekeerd dat als een man iets vraagt hij informatie vraagt. Als een vrouw iets vraagt deelt ze in feite iets mee. De kunst is erachter te komen wat.

Ik moet zeggen dat deze wetenschap veel echtelijke ruzies kan voorkomen....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Lindy
Oorspronkelijk gepost door F. Kafka
Ja, hallooooooooooo, ik mag dan nieuw zijn hier, maar ik vind je wel héél erg kort door de bocht gaan Lindy.............

Ik sta ervan versteld hoe primair de vrouwen kunnen reageren op onverwachte gebeurtenissen, óók die in het huishouden. Want och heden, dan moet desnoods haar man teruggeroepen worden van kantoor omdat ze zélf geen oplossing hebben voor enige calamiteit.........daar hebben ze de brains van de man voor nodig...................:u
Dá's nou weer flauw van je Kafka, zie je wel dat je geen verstand van vrouwen hebt! Nu scheer je álle vrouwen over één kam. Laat ik je nu even kunnen vertellen, dat ik zélf behoorlijk technisch ben en niet voor een gat te vangen.
Ik leg zelf licht aan, krijg een pc op gang, fungeer zelfs af en toe als helpdesk voor mánnen die er geen hout van snappen en niet eens weten hoe de boot werkt van een pc, en zo meer.

Maar we dwalen wel af en zijn aardig off-topic of het moet zijn dat een vrouw deze dingen niet mág doen omdat dat nu eenmaal mánnelijke taken zijn, waar vrouwen niets vanaf(behoren te) weten.:sne
Als mijn PC een boot had zou het voor mij ook moeilijk worden. Past het dan nog op een buro?

En het feit dat je eens een keer een man op weg hebt geholpen met een pc wil niet zeggen dat je dan een helpdesk voor mannen bent.

Blijkbaar is het een bijbels gegeven dat de man hoofd is over de vrouw. Niet duidelijk is of dat een scheppingsorde is of iets tijdgebondens. Dat 'hulpe' wordt ook niet nader toegelicht. Het kan even goed betekenen dat man en vrouw samen een geheel vormen.

Blijf je nog zitten met de vrouwen die niet getrouwd zijn. How staan die dan tov mannen in het algemeen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
F. Kafka

Bericht door F. Kafka »

Nu maak je je schuldig aan iets typisch vrouwelijks, Lindy!

Dé vrouw gaat ervan uit dat hún logica zonder meer gesnapt moet worden, terwijl vrouwen de meest raadselachtige wezens zijn op deze aardbol.

Ik snap trouwens ook niet wat de bedoeling is van de onmogelijke logica van de vrouw, die vaak ook nog eens zo krom als een hoepel is.

De man is gewoon een recht toe recht aan-denker, met een normale en goed te volgen logica die recht doet aan alles wat er zich maar voordoet.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Blijf je nog zitten met de vrouwen die niet getrouwd zijn. How staan die dan tov mannen in het algemeen?
Hangt ervan af wat voor soort man je voor je hebt.
:D:D
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

Oorspronkelijk gepost door F. Kafka
De man is gewoon een recht toe recht aan-denker, met een normale en goed te volgen logica die recht doet aan alles wat er zich maar voordoet.
Poeh poeh wat een pretenties, de werkelijkheid heeft volgens mij meer aspecten dan alleen het logische...
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Misschien kunnen we nu weer terug naar theologie/bezinning?
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Om over na te denken:


van de eo-site: http://www.eo.nl/portals/themes/article ... rtal.Thema


Gespreksvragen
1. Herkent u de verlegenheid met de Bijbelse passages over "het hoofd zijn van de man"?
Helpt de ontdekking van de betekenis van dit Griekse woord : levensbron u?
Is de theorie van de scheppingsordinanties u meer op het lijf geschreven?

2. De moraal is aan het verschuiven. Herkent u de onthutsing over de steeds jongere leeftijd waarop seks wordt bedreven? Hoe moet de kerk omgaan met de aanvragen voor een huwelijkszegen van partners die met elkaar en met anderen hebben gevreeën?

3. De kerk verkondigt allerlei opvattingen over buitenhuwelijkse relatiepatronen, maar vergeet de kwaliteit van het huwelijk te bewaken/bewaren. Bent u het eens met deze stelling?

4. Wat is volgens u de kwaliteit van een christelijk huwelijk? Of bestaat er geen christelijk huwelijk?

5. Een huisliturgie ontwikkelen. Ziet u dat zitten?
Kan de kerk hier bij helpen via vorming- en toerustingswerk? Bijvoorbeeld: huwelijkscatechese. Onderwerpen die hier aan de orde komen zijn:
Bijbelse opvattingen, omgaan met conflicten, rol- en taakverdeling, seksualiteit en huisliturgie
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door refo
Vrouwen zijn anders dan mannen.

Als je aan een man vraagt: hoe laat is het, kijkt hij op z'n horloge en noemt de tijd.
Een vrouw vraagt: hoezo?

En dan bedoel ik niet op straat aan een vreemde, maar gewoon thuis onder elkaar.

Dat betekent dus omgekeerd dat als een man iets vraagt hij informatie vraagt. Als een vrouw iets vraagt deelt ze in feite iets mee. De kunst is erachter te komen wat.

Ik moet zeggen dat deze wetenschap veel echtelijke ruzies kan voorkomen....


:,:,:,:,:,:,:, Ik heb het even uitgeprobeerd. Antwoord: half twaalf, hoezo?

Maar zij is dan ook een ChristenUnie-vrouw...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Lindy
Ennuh Refo, die boot moet je ook niet op je buro zetten die kun je beter in het water laten varen. Maar hiermee wil je mij uit de tent lokken in de hoop dat ik zal happen en zeggen: Sukkel die boot zit in de pc, maar dat wist je al.
En als ik een helpdesk bel en ze vragen of ik het een of ander al gedaan heb en ik moet hén dan aanwijzingen geven, dat ik nog meer gedaan heb, waar ze zelf niet eens aan gedacht hadden, of wisten, dan worden ze saggerijnig dat een vróuw notabene, hun op hun tekortkomingen moet wijzen.

Maarrrrrrrr......... zoals elke verstandige vrouw zal ik maar zeggen je hebt gelijk en zwijg ik verder maar zoals het een onderdanige vrouw betaamt.

Terwijl ik intussen denk, grmpfffffff, gelukkig weet ik beter maar ik laat ze maar in de waan dat ze nu eenmaal super intelligent zijn.

:!:!:!
Hier zie je het verschil tussen man en vrouw. Deze vrouw weet dat er een 'boot' in de pc zit en gaat dat overal rondbazuinen, alleen omdat ze en man kent die dat (nog) niet wist.

Daarmee haar onkunde over boots tentoonspreidend, want er is meer over de boot te zeggen dan: hij zit in de pc. Zat hij daar maar altijd.

Het is met alles: hou je van klussen, dan ben je handig. Ben je filosoof dan hou je van lezen. Dat geldt voor mannen en vrouwen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

De man is het hoofd van het gezin. De vrouw is er om voor de man te zorgen, het eten te koken en het huis schoon te houden en de kinderen op voeden, en dat alles onder toezicht van de man die toeziet of zijn vrouw dat wel goed doet.:,
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Nu even serieus: we zijn allemaal kinderen van onze tijd. Niemand zal het meer serieus nemen (!) dat Sara haar man 'heer' noemde. Terwijl Petrus (die zegt dat toch?) dat wél heel serieus bedoelde.
Natuurlijk kunnen we dat vertalen naar onze tijd en zo, maar toch. Wat Petrus zei, doet NIEMAND meer.

[Aangepast op 30/6/05 door Afgewezen]
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Nu even serieus: we zijn allemaal kinderen van onze tijd. Niemand zal het meer serieus nemen (!) dat Sara haar man 'heer' noemde. Terwijl Petrus (die zegt dat toch?) dat wél heel serieus bedoelde.
Natuurlijk kunnen we dat vertalen naar onze tijd en zo, maar toch. Wat Petrus zei, doet NIEMAND meer.

[Aangepast op 30/6/05 door Afgewezen]
Weet ik niet, ik denk dat er in de gereformeerde gezindte bij ouderen toch nog wel die sfeer te vinden is. Al zal een vrouw tegen haar man geen heer zeggen, maar dat er nog veel van het oude rollenpatroon terug te vinden is, dat denk ik wel
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Al zal een vrouw tegen haar man geen heer zeggen ...
Kijk, dat bedoel ik.
Plaats reactie