Gereformeerde Gemeenten

-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Mara schreef: 06 jul 2023, 12:15 Ik vond het schokkend en verdrietig toen ik het hoorde. Wat kan een mens toch diep vallen. De duivel lacht. Wat moet het ons op de knieëen brengen, om ons te verootmoedigen. Ook als niet-gergemmers! Wie zichzelf heeft leren kennen wie we zijn zonder de Heere, kan alleen maar het hoofd buigen. :ouin
Dat is helemaal waar. En ik geloof dat de duivel nog meer lacht als een voorganger struikelt. Laat er toch gebed mogen zijn voor al onze predikanten, binnen en buiten ons verband.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
KB_
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door KB_ »

om roddels tegen te gaan plaats ik hier de openbare deelbare communicatie vanuit Classis East
It is with heavy hearts and deep sorrow that the Classis East announces the sad decision taken at its meeting on June 28th 2023.

The previous classes meeting in April had to deal with a serious matter and therefore an investigation committee was appointed. After considering the report and recommendations by this the committee, after speaking with brother Vogelaar about this report and the new findings, and after hearing the advice of the deputies from the classes far West and Midwest (according to article 49 of our church order) the vote was taken by the classis. The report and recommendations the advice of deputies and the vote of the classes were all unanimous. The outcome was to depose brother C. Vogelaar from the holy office of minister of Gods Word on account of transgressing the 7th and the 9th commandment. This deposition is effective immediately. May the Lord and mercy remember brother Vogelaar in his old age together with his wife and all others deeply affected by this. May the Lord also remember in mercy the consistory and congregation of Clifton in this most difficult time as well as the entire denomination.

"If thou, Lord, shouldest mark iniquities, O Lord, who shall stand? But there is forgiveness with thee, that thou mayest be feared." Psalm 130:3-4
Enige dat ik wel opmerkelijk vind is dat het in april al besproken is maar hij vanaf april tot afgelopen week nog gewoon alle ambtelijk arbeid mocht verrichten. Maar dat kan natuurlijk te maken hebben met nieuwe bevindingen en ontdekkingen
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... dse-kerken

Dit bericht kwam binnen op mobiel, maar ik zie het niet in de nieuwsberichten op de site.
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HHR »

refo schreef: 06 jul 2023, 12:57 https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... dse-kerken

Dit bericht kwam binnen op mobiel, maar ik zie het niet in de nieuwsberichten op de site.
Doet GGinfo dan aan pushberichten?
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Tiberius schreef: 06 jul 2023, 09:44 Dat is inderdaad waar voor de meeste predikanten en voorgangers.
Maar in de GG ligt dat toch iets anders: ik denkt dat 80% (waarschijnlijk nog meer) van de GG'ers alle GG-predikanten en -studenten kennen. Ze hebben er meestal wel een (lees-)preek van gehoord, waardoor ze mogelijk nog gesticht zijn ook. Bovendien hebben veel predikanten een grote fanclub. Zo'n figuur komt dicht bij de beleving van mensen.
Dan is het schokkend als een prediker afgezet wordt en wil men daar graag een mening over vormen.
Misschien kan dat hele fenomeen het beste nieuwsgierige betrokkenheid genoemd worden; maar het is wel degelijk betrokkenheid.
Hier kan ik in mee, herkenbaar. Ik denk daarnaast dat een dominee ook veel gezien wordt als instituut. Een soort baken waar veel aan wordt opgehangen. Misschien, en ik zeg het voorzichtig, zelfs wel als een vertegenwoordiger van God, zoals de Paus dat is voor katholieken. Het is niet voor niets dat het er soms helaas veel waarde wordt gehecht aan wat een predikant over iemands staat zegt.

Het wordt nogal eens vergeten dat het instituut en de persoon niet te scheiden zijn, en dat praten over het instituut onlosmakelijk praten is over een persoon.
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HHR »

De bespreken gaat juist heel netjes vind ik.
Dat is in het verleden helaas wel eens anders geweest.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik vind de bespreking hier netjes, en het bericht van de commissie ook. Het is in mijn beleving wel zeldzaam traag, maar dat hoort bij de kerk. Alleen in coronatijd kon men soms binnen enkele dagen een brief schrijven. Voor kerkelijke procedures is een beslissing binnen enkele maanden al vrij snel.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

HHR schreef: 06 jul 2023, 15:48 De bespreken gaat juist heel netjes vind ik.
Dat is in het verleden helaas wel eens anders geweest.
Vind ik ook overigens 👌🏼
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GG-er »

DDD schreef: 06 jul 2023, 16:23 Ik vind de bespreking hier netjes, en het bericht van de commissie ook. Het is in mijn beleving wel zeldzaam traag, maar dat hoort bij de kerk. Alleen in coronatijd kon men soms binnen enkele dagen een brief schrijven. Voor kerkelijke procedures is een beslissing binnen enkele maanden al vrij snel.
Ik denk dat ze wilden wachten tot de Saambinder verscheen waarin het vermeld werd.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Het staat nog steeds niet op gergeminfo.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

DDD schreef: 06 jul 2023, 16:26 Wat een mooie bijdrage:

https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... -apeldoorn
Zeker. Heel anders dan toen bij dr. G.J. Baan. Maar dit is een prachtige bijdrage.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GG-er »

refo schreef: 06 jul 2023, 19:08 Het staat nog steeds niet op gergeminfo.
Jawel hoor. In de loop van vandaag stond het erop.
https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... dse-kerken
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

Mistig schreef: 06 jul 2023, 19:16
DDD schreef: 06 jul 2023, 16:26 Wat een mooie bijdrage:

https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... -apeldoorn
Zeker. Heel anders dan toen bij dr. G.J. Baan. Maar dit is een prachtige bijdrage.
Is dat relevant?
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HHR »

Mistig schreef: 06 jul 2023, 19:16
DDD schreef: 06 jul 2023, 16:26 Wat een mooie bijdrage:

https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... -apeldoorn
Zeker. Heel anders dan toen bij dr. G.J. Baan. Maar dit is een prachtige bijdrage.
Viel mij ook op. Die heeft er ook geen serie over geschreven in de SB.
Plaats reactie