Gereformeerde Gemeenten

DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik vind dat helemaal niet zo geweldig.

De Bijbel leert ons duidelijk dat God verbondsgewijs met mensen omgaat. Het zegt naar mijn idee iets over een hang naar het bijzondere, en over het veronachtzamen van de gewone weg.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Mistig schreef: 30 jun 2023, 21:36
DDD schreef: 30 jun 2023, 20:58 Nee, maar van de meesten heb ik geen idee. Onder overleden dominees kan ik er zo ook nog een aantal opnoemen. Maar ook als het niet op 20 procent komt, dan nog blijft het een enorm percentage.
Inderdaad. Zeker als je het vergelijkt met het aantal leden dat als volwassene gedoopt wordt per jaar in de hele GG. En als kind. Dan is het aantal dominees die niet kerkelijk zijn opgegroeid buitengewoon hoog. En ik vind dat ergens ook wel bijzonder (in positieve zin).
Ik sta er wel van te kijken. Kan van het huidige dienstdoende predikantenkorps alleen ds. M. T. Al-Chalabi noemen. En emeritus ds. C. Harinck 🤔 Een enkele andere randkerkelijk, maar toch kerkelijk. Vind het overigens mooi "nieuws"!
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik kan ook nog noemen ds. J.S. Van der Net, ds. P. Blok, ds. M. Blok, ds. F. Harinck, student de Jong. Maar er zijn er vast meer, want ik heb niet zo'n goed geheugen en ik heb er vaker over gelezen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Een heldere duidelijke , (meestal in korte tijd), bekering, wordt inderdaad sneller overgenomen. Zo lijkt het.
Zij die niet worden toegelaten en elders tot zegen zijn, zijn niet zelden mannen die in de weg der geleidelijkheid, van jongs af, tot geloof zijn gekomen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

HHR schreef: 29 jun 2023, 13:36 Knip. Speculeren is niet handig.
Ik heb dit bericht gelezen. Maar dat was/is helaas geen speculatie.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

DDD schreef: 30 jun 2023, 21:46 Ik kan ook nog noemen ds. J.S. Van der Net, ds. P. Blok, ds. M. Blok, ds. F. Harinck, student de Jong. Maar er zijn er vast meer, want ik heb niet zo'n goed geheugen en ik heb er vaker over gelezen.
Nou, van hen leven alleen ds. Van der Net en student de Jong. Niet dienstdoend deze beiden. Zit ik nog steeds op één.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Kom op broeders. Boter bij de vis. Ik kan alleen ds. Zippro nog noemen. Dus twee (!) predikanten, twee emeriti en één student zijn de basis voor deze claim. Niet echt sterk.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Uiteindelijk hebben ze wel eerst 2 jaar? in een GG gekerkt, dus in die tijd kom je wel onder het Woord en in de bubbel.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Geytenbeekje schreef: 30 jun 2023, 22:33 Uiteindelijk hebben ze wel eerst 2 jaar? in een GG gekerkt, dus in die tijd kom je wel onder het Woord en in de bubbel.
Het klopt gewoon ook helemaal niet joh. Maar DDD gaf al toe dat hij een slecht geheugen heeft, daar zal het wel aan liggen.

Waarom ik er toch een groot punt van maak: er worden grote woorden en oordelen aan iets gehangen wat niet waar is, zowel door DDD als door Bezorgd. Een reden gezocht om weer even fijn te kunnen bashen, ongeacht of de reden klopt. Blijft wonderlijk 🤔
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Welnee. Ook als het een veel lager percentage is: het is in ieder geval opvallend groot.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

DDD schreef: 30 jun 2023, 22:58 Welnee. Ook als het een veel lager percentage is: het is in ieder geval opvallend groot.
Kom eens met namen dan? Tot nu toe heb je nog niets bewezen.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik heb al zes namen genoemd van driehonderd predikanten, toch? Zes namen van 50 predikanten waar ik het van kan beoordelen.

Ik vind dat ik er al best een goede toelichting op heb gegeven.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Job schreef: 30 jun 2023, 23:00 Over orgels gesproken: de gergem van Kampen gaat tijdelijk kerken in...de Bovenkerk! Stel bofferds!!
https://www.destentor.nl/kampen/bovenke ... a5a97ad4e/
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

DDD schreef: 30 jun 2023, 23:04 Ik heb al zes namen genoemd van driehonderd predikanten, toch? Zes namen van 50 predikanten waar ik het van kan beoordelen.

Ik vind dat ik er al best een goede toelichting op heb gegeven.
Dat zijn namen uitgesmeerd over een lange, lange periode. Je claim van 20% en alles wat je daaraan meent op te moeten hangen over de toelatingsprocedure deugt van geen kant. Het beste is om dingen te beweren die je met feiten kunt onderbouwen, anders zie je dat een ander gelijk de kans schoon ziet om ermee aan de haal te gaan. Met feitenvrije meningen komen we nergens.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Simon0612 schreef: 30 jun 2023, 08:42
Erskinees schreef: 30 jun 2023, 07:39
Mistig schreef: 29 jun 2023, 22:48
Gerardus2 schreef: 29 jun 2023, 18:51

In het artikel staat dat ds. verheugd is dat wij in een tijd leven met lagere kerkmuren. Helaas is dat in de praktijk vaak niet het geval. Denk alleen maar aan het niet openstellen van kansels voor predikanten van andere kerkverbanden, die dezelfde beginselen nastreven.
Eens!
En terwijl hij het verheugend vindt om te preken voor ‘vogels van allerlei pluimage’ kan hij het niet laten weer op livestreams af te geven. Iets wat hij overal en steevast doet.
Dit interview verschijnt toch ook alleen op internet? Daar kan je toch dezelfde rommel vinden als op YouTube? Ik begrijp het niet zo goed.
Soort stokpaardje. Op de classis Utrecht ook al twee keer geagendeerd. Prima dat je er zo over denkt, maar ik ken geen enkele ds. die voorstander is van kerkvideo en vervolgens allerlei interviews over dat onderwerp kaapt. Nouja, het zal hem wel diep zitten.
Ja en hier een soort slagstok.
Het minzame spreken over deze ds is ook inmiddels een stokpaard geworden. Hoezo verdraagzaam..
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie