Oorlog in Oekraine

Mannetje
Berichten: 7774
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Mannetje »

Hoewel ik vooralsnog blij ben voor Oekraïne dat de druk daar hopelijk wat minder wordt, maakt dit hele gebeuren me toch ook droevig. Russen hebben ook gezinnen, Russen hebben ook kinderen, Russen hebben ook een ziel.
-
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door TSD »

Mannetje schreef: 24 jun 2023, 14:32 Hoewel ik vooralsnog blij ben voor Oekraïne dat de druk daar hopelijk wat minder wordt, maakt dit hele gebeuren me toch ook droevig. Russen hebben ook gezinnen, Russen hebben ook kinderen, Russen hebben ook een ziel.
Mijn zoontje (7) zei bij het middageten: Ik hoop niet dat Rusland wint, ik hoop niet dat Oekraïne wint, ik hoop dat er vrede komt.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Jeremiah »

We leven in bizarre tijden. Voor de Wagnerbaas is er iig geen weg terug. De Rusische luchtmacht heeft Wagnerkonvooiem aangevallen las ik.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Herman »

Buitengewone interessante ontwikkelingen. En hopelijk stort het Russische front in Oekraïne binnenkort ook in. En dat er gerechtigheid zal plaatsvinden.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3003
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Job »

Herman schreef: 24 jun 2023, 16:22 Buitengewone interessante ontwikkelingen. En hopelijk stort het Russische front in Oekraïne binnenkort ook in. En dat er gerechtigheid zal plaatsvinden.
Dat laatste zou een fantastisch effect zijn van wat er nu gaande is. Verder waarschuwen verschillende mensen in de media dat we in Rusland bepaald niet van de regen in de zon zullen belanden wanneer deze coup doorzet. Op z'n minst in de drup, maar waarschijnlijk in noodweer.
MGG
Berichten: 3562
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door MGG »

Ik ben bang dat het binnen enkele dagen door Poetin opgelost is. Zomaar wat gedachten. Deels op basis van ongeverifieerde bronnen!
- Het aantal betrokken Wagner soldaten lijkt beperkt. Zeker als je bedenkt dat het aantal manschappen van Wagner tussen de 20 en 50 duizend geschat wordt.
- Rostov moet verdedigd worden tegen de Tsjetsjeense troepen.
- Rusland heeft tijd genoeg om de luchtmacht rond Moskou te versterken en in paraatheid te brengen.
- De wegen naar Moskou worden verspert en gesloopt. Mogelijk zelfs ondermijnd/opgeblazen. Hierdoor kost het aanzienlijk meer tijd om Moskou te bereiken.
- Rusland heeft/had ministens 12 uur, maar waarschijnlijk minimaal een dag de tijd om de verdediging van Moskou te organiseren. Vanuit het hele land kunnen soldaten, materieel en munitie aangevoerd worden.
- Hoe komt Wagner nu (snel) aan voorraden?
- Prigozhin is impulsief. Hierdoor betwijfel ik sterk of deze actie goed is voorbereid.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Jeremiah »

MGG schreef: 24 jun 2023, 16:53 Ik ben bang dat het binnen enkele dagen door Poetin opgelost is. Zomaar wat gedachten. Deels op basis van ongeverifieerde bronnen!
- Het aantal betrokken Wagner soldaten lijkt beperkt. Zeker als je bedenkt dat het aantal manschappen van Wagner tussen de 20 en 50 duizend geschat wordt.
- Rostov moet verdedigd worden tegen de Tsjetsjeense troepen.
- Rusland heeft tijd genoeg om de luchtmacht rond Moskou te versterken en in paraatheid te brengen.
- De wegen naar Moskou worden verspert en gesloopt. Mogelijk zelfs ondermijnd/opgeblazen. Hierdoor kost het aanzienlijk meer tijd om Moskou te bereiken.
- Rusland heeft/had ministens 12 uur, maar waarschijnlijk minimaal een dag de tijd om de verdediging van Moskou te organiseren. Vanuit het hele land kunnen soldaten, materieel en munitie aangevoerd worden.
- Hoe komt Wagner nu (snel) aan voorraden?
- Prigozhin is impulsief. Hierdoor betwijfel ik sterk of deze actie goed is voorbereid.
Mee eens. Prigozhin heeft alleen een kans als het Russische leger zich massaal achter hem schaart, en daar lijkt nu geen sprake van.
DDD
Berichten: 28745
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door DDD »

In ieder geval is het een verzwakking van het Russische leger. En dat lijkt me in het voordeel van Oekraïne.
MGG
Berichten: 3562
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door MGG »

MGG schreef: 24 jun 2023, 16:53 Ik ben bang dat het binnen enkele dagen door Poetin opgelost is. Zomaar wat gedachten. Deels op basis van ongeverifieerde bronnen!
- Het aantal betrokken Wagner soldaten lijkt beperkt. Zeker als je bedenkt dat het aantal manschappen van Wagner tussen de 20 en 50 duizend geschat wordt.
- Rostov moet verdedigd worden tegen de Tsjetsjeense troepen.
- Rusland heeft tijd genoeg om de luchtmacht rond Moskou te versterken en in paraatheid te brengen.
- De wegen naar Moskou worden verspert en gesloopt. Mogelijk zelfs ondermijnd/opgeblazen. Hierdoor kost het aanzienlijk meer tijd om Moskou te bereiken.
- Rusland heeft/had ministens 12 uur, maar waarschijnlijk minimaal een dag de tijd om de verdediging van Moskou te organiseren. Vanuit het hele land kunnen soldaten, materieel en munitie aangevoerd worden.
- Hoe komt Wagner nu (snel) aan voorraden?
- Prigozhin is impulsief. Hierdoor betwijfel ik sterk of deze actie goed is voorbereid.
Reuters meld dat het om tienduizend man gaat. 5 duizend op weg naar Moskou en 5 duizend in Rostov.
Vermoedelijk groeien de aantal nog. Wat mij betreft is het hoe groter hoe beter. Meer onrust en een langduriger conflict verzwakt de positie van Rusland. Een leuke bijkomstigheid is dat Poetin (internationaal) zwaar voor schut staat.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Jeremiah »

Lijkt over te zijn. Wagner beindigd de opmars naar Moskou en keert terug naar het front in Oekraine.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door -DIA- »

Er werd wel gesproken van apocalyptische tijden. Denk aan alles wat er gebeurt met het klimaat, de vervuiling en uitputting van de aarde, het omturnen van de scheppingsorde, de harde woorden die op de aarde worden gesproken, de ongehoorzaamheid eb kittelachtigheid aangaande de Openbaring Gods, en daarbovenop een verschrikkelijke oorlog.

In Jeremia 3 lezen we, wat we ook kunnen toepassen op onze tijd. Ik denk dat het nu erger is dan in de tijd van Jermia.
Jeremia 3:1-5
1 Men zegt: Zo een man zijn huisvrouw verlaat, en zij gaat van hem en wordt eens anderen mans, zal hij ook tot haar nog wederkeren? Zou datzelve land niet grotelijks ontheiligd worden? Gij nu hebt met vele boeleerders gehoereerd, keer nochtans weder tot Mij, spreekt de HEERE.
2 Hef uw ogen op naar de hoge plaatsen, en zie toe, waar zijt gij niet beslapen? Gij hebt voor hen gezeten aan de wegen, als een Arabier in de woestijn; alzo hebt gij het land ontheiligd met uw hoererijen en met uw boosheid.
3 Daarom zijn de regendroppelen ingehouden en er is geen spade regen geweest. Maar gij hebt een hoerenvoorhoofd, gij weigert schaamrood te worden.
4 Zult gij niet van nu af tot Mij roepen: Mijn Vader, Gij zijt de Leidsman mijner jeugd?
5 Zal Hij in eeuwigheid den toorn behouden? Zal Hij dien gestadiglijk bewaren? Zie, gij spreekt en doet die boosheden, en neemt de overhand.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Henk J
Berichten: 2602
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Henk J »

De ontwikkelingen vind ik wel zorgelijk. Prigozhin is geen haar beter dan Poetin, eerder slechter. En een burgeroorlog in een land waarin kernkoppen liggen en nog wel wat andere milities rondlopen die ook wel de macht willen grijpen is geen fijn idee.
Het enige positieve is dat Poetin nu wel misschien gedwongen is om Russische soldaten uit Oekraïne weg te halen.
MGG
Berichten: 3562
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door MGG »

Jeremiah schreef: 24 jun 2023, 19:35 Lijkt over te zijn. Wagner beindigd de opmars naar Moskou en keert terug naar het front in Oekraine.
Echt bizar en heel jammer. Ik zie het vanuit verschillende bronnen langskomen. Hopelijk is het desinformatie die breed verspreid wordt.
Henk J
Berichten: 2602
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Henk J »

Jeremiah schreef: 24 jun 2023, 19:35 Lijkt over te zijn. Wagner beindigd de opmars naar Moskou en keert terug naar het front in Oekraine.
Denk niet dat Poetin Prigozhin hiermee weg laat komen.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door -DIA- »

We zien veel, ik lees het, maar kunnen we de zaken op zoveel terreinen ook duiden als... dat wij deze oordelen over onszelf hebben uitgeroepen? Ik zie dat veelal hieraan voorbij wordt gegaan. Alsof het onduidelijk zou zijn? We heten reformatorisch te zijn?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie