Waar denk je op dit moment aan? [4]

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

merel schreef: 14 apr 2023, 07:21
Job schreef: 13 apr 2023, 20:43 O.a. @Zeeuw: misschien ben ik er te lang uit (kleine 10 jaar). We liepen in dat werk constant tegen de klippen op. Motivatie, zeker aan de kant van de vluchtelingen, maar ondanks dat constante cultuur-, diploma- en taalbarrières. Waardoor we mensen nauwelijks op passend niveau geplaatst kregen. We zagen dan dat mensen langzaam gedesillusioneerd raakten, wat ik best begrijp, en zich terug gingen trekken in de eigen oorspronkelijke verbanden. Netwerken vormden met andere Syriers, Somaliërs, Irakezen, Eitreeers in heel Nederland. Minder hun best deden om de taal goed te gaan spreken. Het hebben van schoolgaande knderen helpt daar indd erg goed tegen.

Desondanks heeft het me pessimistisch gemaakt over échte inburgering.
Is het erg dat een eerste generatie vooral contacten heeft met gelijkgestemden? In Canada en Australië zijn toch ook Nederlandse enclaves?

Mijn oudste is bevriend met een jongen uit Kameroen. Ouders spreken geen Nederlands, maar werken beiden. De kinderen zitten op een lager niveau onderwijs dan zij cognitief zouden kunnen en zoeken inderdaad vooral mensen op met Afrikaanse achtergrond. Is dat erg? Ben he alleen geïntegreerd als je aardappelen eet en omgaat met Nederlanders?
O nee, dat is helemaal niet erg. Sterker: ik zou hetzelfde doen. Heb je tenminste nog íets van herkenning in een vreemd, kil, individualistisch kikkerlandje.

Het dient het belang van inburgering echter minder - en soms helemaal niet.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Eloesje »

Zeeuw schreef: 13 apr 2023, 17:11
Eloesje schreef: 13 apr 2023, 15:47 Ik denk aan de kosten van de zorg, psychologische hulp, wachttijden etc. Alles moet maar kunnen en mag geld kosten. Je kunt je geslacht veranderen, abortus laten uitvoeren, voor ieder wissewasje naar de HAP (en ja, ik weet bijna zeker dat heel veel van de hap bezoekjes kunnen wachten tot de dag erna of maandag na het weekend)

Maar als je een psycholoog nodig hebt ivm een depressie moet je eerst 8 weken wachten (of nog langer) en nog depressiever worden of je moet particulier hulp inschakelen en dat zelf betalen. (100 euro per consult)

Als je wil afvallen moet je in de meeste gevallen zelf de diëtist betalen maar als je een maagverkleining wil wordt het vergoed. (je kunt dus beter door eten en dan voor een veel duurdere operatie gaan???)

Ik vind het zo krom allemaal, hoe kunnen we dit veranderen?
Wellicht door niet allerhande verschillende zaken door elkaar heen te halen en je iets meer op 1 punt te focussen?

Het heeft allemaal met elkaar te maken. Ik ben bang dat het gedeeltelijk mentaliteit is.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuw »

Eloesje schreef: 15 apr 2023, 13:30
Zeeuw schreef: 13 apr 2023, 17:11
Eloesje schreef: 13 apr 2023, 15:47 Ik denk aan de kosten van de zorg, psychologische hulp, wachttijden etc. Alles moet maar kunnen en mag geld kosten. Je kunt je geslacht veranderen, abortus laten uitvoeren, voor ieder wissewasje naar de HAP (en ja, ik weet bijna zeker dat heel veel van de hap bezoekjes kunnen wachten tot de dag erna of maandag na het weekend)

Maar als je een psycholoog nodig hebt ivm een depressie moet je eerst 8 weken wachten (of nog langer) en nog depressiever worden of je moet particulier hulp inschakelen en dat zelf betalen. (100 euro per consult)

Als je wil afvallen moet je in de meeste gevallen zelf de diëtist betalen maar als je een maagverkleining wil wordt het vergoed. (je kunt dus beter door eten en dan voor een veel duurdere operatie gaan???)

Ik vind het zo krom allemaal, hoe kunnen we dit veranderen?
Wellicht door niet allerhande verschillende zaken door elkaar heen te halen en je iets meer op 1 punt te focussen?

Het heeft allemaal met elkaar te maken. Ik ben bang dat het gedeeltelijk mentaliteit is.
Dat denk ik ook zeker ja.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Hoort iemand nog wel eens wat van 'Oude Waarheid'?
Zijn Facebook pagina staat op inactief.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

helma schreef: 08 mei 2023, 07:48 Hoort iemand nog wel eens wat van 'Oude Waarheid'?
Zijn Facebook pagina staat op inactief.
Dat kan verschillende dingen betekenen.
Hij is hier toch al een tijd niet meer geweest?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Dat klopt, maar via Facebook had ik nog wel eens contact. Ineens dacht ik dat dat al wel weer een poos geleden was..
Op 4 mei zat hij ook altijd op de Dam, vandaar dat ik aan hem moest denken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

helma schreef: 08 mei 2023, 21:16 Dat klopt, maar via Facebook had ik nog wel eens contact. Ineens dacht ik dat dat al wel weer een poos geleden was..
Op 4 mei zat hij ook altijd op de Dam, vandaar dat ik aan hem moest denken.
Ken je niemand die hem kent?
In het verre verleden heb ik wel eens met hem gemaild, herinner ik me.
Naar die onzekerheid :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Volgens mij had ooit Caprice regelmatig contact met hem. Hij was uitgenodigd voor hun bruiloft en is toen met mij naar de kerkdienst geweest. Maar dat is heel wat jaren geleden.
Hij hield altijd precies bij of bepaalde oud-forummers preekten/een beroep kregen en waar. Dan stuurde hij me altijd een berichtje. Maar die forummers zijn inmiddels bevestigd als predikant en daar heeft hij geen berichtje over gestuurd. Dus ik denk eigenlijk dat hij misschien niet meer leeft...zo jong was hij ook niet meer.
Zijn laatste Messenger bericht is van 2021. En daar is hij ook inactief.

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Hoorde vandaag dat hij inderdaad al is overleden...
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

helma schreef: 10 mei 2023, 19:14 Hoorde vandaag dat hij inderdaad al is overleden...
Dat heeft me wat te zeggen... Wij gaan naar ons eeuwig huis. Maar waar zijn we dan? Het is van tweeën een. Dat maakt het leven zo ernstvol. Zal het goed zijn als Hij u zal onderzoeken?
Dan hoor je weer: deze is niet meer, dan die is niet meer, en de mensen vallen maar om je heen weg, en dan is het voor die zielen eeuwigheid. Doch we moeten wel eerst bij onszelf blijven. Maar dat zegt niet dat het sterven van anderen je koud laat. Beslist niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Ja, het raakt mij ook best wel...ik heb goede herinneringen aan de contactmomenten die ik met hem heb gehad.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

helma schreef: 10 mei 2023, 20:44 Ja, het raakt mij ook best wel...ik heb goede herinneringen aan de contactmomenten die ik met hem heb gehad.
In de tijd toen pb nog werkte heb ik ook regelmatig contact met hem gehad. Was hij niet afkomstig uit Noord-Holland? Wat ik me herinner dat hij wel kerkte bij de GG Amsterdam. Als ik het wel heb.

Een citaat van deze man die toch zo beminnelijk overkwam:
"Ik weet dat je bijna in heel de Psalmbundel de voetstappen van de
Heere Jezus kan horen daarom heb ik zelf weinig behoeften aan de
z.g. vrije liederen heeft Hij het zelf niet gezegd:
wat van Mij geschreven is in de Wet van Mozes, en de Profeten, en Psalmen."
Laatst gewijzigd door -DIA- op 10 mei 2023, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

-DIA- schreef:
helma schreef: 10 mei 2023, 20:44 Ja, het raakt mij ook best wel...ik heb goede herinneringen aan de contactmomenten die ik met hem heb gehad.
In de tijd toen pb nog werkte heb ik ook regelmatig contact met hem gehad. Was hij niet afkomstig uit Noord-Holland? Wat ik me herinner dat hij wel kerkte bij de GG Amsterdam. Als ik het wel heb.
Hij deed zijn naam eer aan...
Woonde inderdaad in Amsterdam.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Ik herinner hem als een eenvoudige en authentieke man, zonder last van kerkmuren, en een liefhebber van de bevindelijke prediking.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Artikel overJona in RD vandaag...
Sommige ontwikkelingen gaan wel heel snel.
Plaats reactie