Wat doen we vandaag?

Zeeuw

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef: 01 mei 2023, 19:36
Zeeuw schreef: 01 mei 2023, 10:19
JvW schreef: 29 apr 2023, 21:54
Zeeuw schreef: 29 apr 2023, 18:51 Jep, maar ik weet niet hoe oud de dochter van Herman is. Al onze kinderen hebben overigens geen baantje meer gezwommen na het diploma. Vooral veel spelen op en rond glijbanen is de favoriet.
Tip: ga eens kijken met de kids bij de reddingsbrigade. Ze leren er goed zwemmen, hebben een hoop lol en wie weet een vakantiebaan in de toekomst. Zo gaat dat met onze oudste in ieder geval.
Leren ze goed zwemmen van een kijkje? :-). Het zou bij ons wel iets zijn voor de 2e inderdaad. Dat is wel een waterrat.
Er gaat inderdaad wat tijd overheen….
Maar juist om te leren doorzetten als het niet vanzelf gaat is ook goed. Ik weet niet hoe de vereniging is in Goes, maar die in Middelburg is echt geweldig!
Ik zie nu voor het eerst dat er eentje is in Goes. Voorlopig ook nog goed in de korfbal en wat kranten rondbrengen zo af en toe. Als er eentje op het idee komt, dan zal ik het aanmoedigen.
merel

Bericht door merel »

Afgelopen week gestart met nieuwe baan. Vanmorgen thuis gewerkt en nu rommel in huis opruimen, veel wassen en schoonmaken. Morgen gaan we naar het Anne Frank huis met vrienden.
parsifal

Bericht door parsifal »

merel schreef: 28 apr 2023, 15:43 Eigenlijk houd ik juist heel erg van rust en regelmaat. Alleen is mijn leven nooit zo. Ik laat mij alleen in vakanties verleiden tot een te druk programma en val 's avonds om 21.00 uur als een blok in slaap.

Gisteravond had ik in een vlaag van verstandsverbijstering toegezegd om te sporten met de oudste. Hij rammelde mij dus om 7.00 uur uit bed. Winkelen stond al op het programma met dl en het logeren ook. De andere kinderen hebben al regelmatig logees en dit kind wilde ook een keer. Daar heb ik maar een gezellige filmavond aan gekoppeld. Ik ga ' the count of Monte Cristo' kijken met de mannen. Dat wordt vast gezellig .

Volgende week wordt het rustiger, omdat ik start met een andere baan en hun vader klust in huis.
Ik weet niet welke versie je gekeken hebt, ik ken de Franse miniserie. Je zou kunnen zeggen dat vergeving niet echt gepromoot wordt. Ik ben nu het boek aan het luisteren (het gebeurt niet veel dat ik een verfilming ken voor het boek te lezen), maar het boek gaat wel erg langzaam.

Om over de discussie verder te gaan. Kijk altijd naar hoe je een boek leest of een verfilming kijkt. Een boek waarin geen van de 10 geboden worden overtreden is meestal geen literatuur maar een boek over algebra ofzo. De Bijbel staat vol met zonde. Elk geschiedenis boek gaat voor een groot deel over zondige mensen en die zonde wordt niet verbloemd. Goede films als "Sophie Scholl", "Chariots of Fire" en "Babette's Feast" gaan over zonde (en in de meeste goede films en boeken over hoe het zich verhoudt tot het goede).

Een van de beste films die ik gezien heb (vanwege de indruk die het achterliet en hoe het me aan het denken zette) is Dogville. Maar ik zou die film niet kijken met kinderen (zelfs niet met tieners) en de film bracht me van slag.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Dat is zeker waar en geldt voor veel goede films.

Maar ook zelfs in een heel populaire serie als Beef kun je echt niet zeggen dat zonde verheerlijkt wordt. Integendeel. Het geeft allemaal ellende.
merel

Bericht door merel »

parsifal schreef: 04 mei 2023, 11:15
merel schreef: 28 apr 2023, 15:43 Eigenlijk houd ik juist heel erg van rust en regelmaat. Alleen is mijn leven nooit zo. Ik laat mij alleen in vakanties verleiden tot een te druk programma en val 's avonds om 21.00 uur als een blok in slaap.

Gisteravond had ik in een vlaag van verstandsverbijstering toegezegd om te sporten met de oudste. Hij rammelde mij dus om 7.00 uur uit bed. Winkelen stond al op het programma met dl en het logeren ook. De andere kinderen hebben al regelmatig logees en dit kind wilde ook een keer. Daar heb ik maar een gezellige filmavond aan gekoppeld. Ik ga ' the count of Monte Cristo' kijken met de mannen. Dat wordt vast gezellig .

Volgende week wordt het rustiger, omdat ik start met een andere baan en hun vader klust in huis.
Ik weet niet welke versie je gekeken hebt, ik ken de Franse miniserie. Je zou kunnen zeggen dat vergeving niet echt gepromoot wordt. Ik ben nu het boek aan het luisteren (het gebeurt niet veel dat ik een verfilming ken voor het boek te lezen), maar het boek gaat wel erg langzaam.

Om over de discussie verder te gaan. Kijk altijd naar hoe je een boek leest of een verfilming kijkt. Een boek waarin geen van de 10 geboden worden overtreden is meestal geen literatuur maar een boek over algebra ofzo. De Bijbel staat vol met zonde. Elk geschiedenis boek gaat voor een groot deel over zondige mensen en die zonde wordt niet verbloemd. Goede films als "Sophie Scholl", "Chariots of Fire" en "Babette's Feast" gaan over zonde (en in de meeste goede films en boeken over hoe het zich verhoudt tot het goede).

Een van de beste films die ik gezien heb (vanwege de indruk die het achterliet en hoe het me aan het denken zette) is Dogville. Maar ik zou die film niet kijken met kinderen (zelfs niet met tieners) en de film bracht me van slag.
Ik heb de geromantiseerde Amerikaanse versie gezien waar vergeving nog wel een rol speelt.

Grappig dat jij Dogville zo goed vindt. Dit genre films zonder decor is niet aan mij besteed. Ik ben tijdens deze film na een half uur uit de bioscoop vertrokken.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Kijken naar de nationale doden herdenking met het gezin. Ik heb het altijd belangrijk gevonden om dit hun bij te brengen. En ik merk tot mijn blijdschap dat zij dit overnemen. Die van 22 kijkt nu zelf in zijn kamer naar de herdenking van Gouda, waar hij stage loopt.
DDD

Bericht door DDD »

Mooi. Ik sta op de Dam.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: 04 mei 2023, 19:46 Mooi. Ik sta op de Dam.
Indrukwekkend!
Chrisje72 schreef: 04 mei 2023, 19:43 Kijken naar de nationale doden herdenking met het gezin. Ik heb het altijd belangrijk gevonden om dit hun bij te brengen. En ik merk tot mijn blijdschap dat zij dit overnemen. Die van 22 kijkt nu zelf in zijn kamer naar de herdenking van Gouda, waar hij stage loopt.
Wij kijken ook altijd. Een van de kinderen is naar de herdenking in het dorp.
huisman

Bericht door huisman »

Mooi om een keer mee te maken.
Ik stond er ooit als luchtmachter (zondag 4 mei 1986) en heb toen vrij bizarre momenten meegemaakt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

ik heb er helemaal niets mee.
En zolang er nog 1 dode valt door honger, oorlog enz. had de tijd en het geld beter besteed kunnen worden.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

huisman schreef:
Ik stond er ooit als luchtmachter (zondag 4 mei 1986) en heb toen vrij bizarre momenten meegemaakt.
Wat zijn bizarre momenten?
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

merel schreef:
Indrukwekkend!
Chrisje72 schreef: 04 mei 2023, 19:43 Kijken naar de nationale doden herdenking met het gezin. Ik heb het altijd belangrijk gevonden om dit hun bij te brengen. En ik merk tot mijn blijdschap dat zij dit overnemen. Die van 22 kijkt nu zelf in zijn kamer naar de herdenking van Gouda, waar hij stage loopt.
Ik heb daar altijd te laat erg in. Vandaag tegen mijn jongste zoon gezegd dat we daar(herdenking bij de dorpskerk) volgend jaar maar eens heen moeten gaan, inclusief de dienst vooraf.
merel

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef: 04 mei 2023, 21:19
merel schreef:
Indrukwekkend!
Ik heb daar altijd te laat erg in. Vandaag tegen mijn jongste zoon gezegd dat we daar(herdenking bij de dorpskerk) volgend jaar maar eens heen moeten gaan, inclusief de dienst vooraf.
Ik ben daar ook altijd te laat mee. Het was dat een vriendin van mij eraan dacht en vroeg of hij meeging.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Het valt me op dat er posters zijn met 'Ik ben op 4 mei 2 minuten stil'. Maar uhmm... je kan natuurlijk ook gewoon werken, eten of wat dan ook zijn en 2 minuten stil zijn. Ik begrijp niet dat de nadruk niet ligt op het herdenken en stil staan bij wat er is gebeurd.
huisman

Bericht door huisman »

Chrisje72 schreef: 04 mei 2023, 21:17
huisman schreef:
Wat zijn bizarre momenten?
1. De commandant van peloton landmacht viel tijdens de ceremonie flauw recht voorover vlak langs de bajonet op zijn geweer plat op zijn gezicht. Hoop bloed en werd in stilte weggevoerd.
2. Junks liepen door ons peloton te trekken aan onze wapens (Uzi) en boden er zelfs geld voor :huhu
3. Een paar dames vonden het nodig om zich behoorlijk te ontkleden om zo ons peloton uit zijn concentratie te halen. Dat lukte enigszins.

Tegenwoordig is er veel meer beveiliging en kunnen zulke spontane acties gelukkig niet meer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie