Dan vinden we toch hetzelfde? Ze hebben bij ons ook meerdere diploma's, maar konden zo ineens zinken. Met name de kinderen die altijd doorgaan en onvermoeibaar lijken.Zeeuw schreef: ↑29 apr 2023, 18:37Dat ligt een beetje aan de leeftijd denk ik. Mijn dochter heeft A,B,C sinds haar 6e, maar ik vind haar te jong (7) om niet een oogje in het zeil te houden. Ze kan uitstekend zwemmen, maar ik blijf nog even in de buurt.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Jep, maar ik weet niet hoe oud de dochter van Herman is. Al onze kinderen hebben overigens geen baantje meer gezwommen na het diploma. Vooral veel spelen op en rond glijbanen is de favoriet.
Hier kregen ze na het halen van A en B, ook nog schoolzwemmen in groep 5 en 6. Toen konden ze mooi C halen en ze zwemmen allemaal prima. Ons zwembad heeft in de vakanties vaak een stormbaan op het Wedstrijdbad en dan zwemmen ze ongemerkt best wel veel.
Vanmiddag een wandeling gemaakt in Oost-Twente, in de buurt van het riviertje de Dinkel.
Heel mooi weer, dat en het jonge frisse groen in een veelvoud aan tinten en bloeiende struiken en bomen, mitsgaders allerlei kruiden lang ons pad maakt de wandeling tot een ware verademing. Wat is ons land nog mooi, ondanks alle stikstofellende en allerlei vervuilende factoren. Ja, tractoren ook factoren die we waarnamen, maar die verhogen de factor van schoonheid niet bepaald. Een boel "E:60:10"-foto's gemaakt, altijd beter nog dan niets...
Heel mooi weer, dat en het jonge frisse groen in een veelvoud aan tinten en bloeiende struiken en bomen, mitsgaders allerlei kruiden lang ons pad maakt de wandeling tot een ware verademing. Wat is ons land nog mooi, ondanks alle stikstofellende en allerlei vervuilende factoren. Ja, tractoren ook factoren die we waarnamen, maar die verhogen de factor van schoonheid niet bepaald. Een boel "E:60:10"-foto's gemaakt, altijd beter nog dan niets...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ja. Nederland is ook mooi. Ik heb Koningsdag met een vriend gewandeld rond de Heerlijkheid Mariënwaard. Maar het viel me toch op dat er weinig vogels waren, afgezien van de bosgebieden, en dat er weinig bloemen in de weiden stonden, zelfs daar. Ook in de bermen was het maar matig gesteld.
-
Alles is sowieso laat. Ook als je kijkt naar het groen aan de bomen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Paardenbloemen zijn in volle vloei, soms al over het hoogtepunt heen. Maar veel kleinere bloemen als Madeliefjes, Akkerhoornbloem, Gewone Hoornbloem, Driekleurig Viooltje, Maarts Viooltje, Vergeet-mij-nietjes, Fluitenkruid. Gele Dovenetel, Smeerwortel, Vogelkers, Hondsdraf. Zenegroen, Pinksterbloem... zomaar wat bloemen die we de laatste dagen tegenkwamen.
Wel opvallend is dat de biodiversiteit minder wordt. Veelvuldig komen een paar soorten voor. Eigenlijk te veel.
Brandnetels, Braamstruiken, Ridderzuring, Fluitenkruid, Paardenbloem, deze overheersen. Veel meer dan in vroegere jaren.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Tip: ga eens kijken met de kids bij de reddingsbrigade. Ze leren er goed zwemmen, hebben een hoop lol en wie weet een vakantiebaan in de toekomst. Zo gaat dat met onze oudste in ieder geval.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
-
Dat wordt aan de stikstof uitstoot verweten-DIA- schreef: ↑29 apr 2023, 21:40Paardenbloemen zijn in volle vloei, soms al over het hoogtepunt heen. Maar veel kleinere bloemen als Madeliefjes, Akkerhoornbloem, Gewone Hoornbloem, Driekleurig Viooltje, Maarts Viooltje, Vergeet-mij-nietjes, Fluitenkruid. Gele Dovenetel, Smeerwortel, Vogelkers, Hondsdraf. Zenegroen, Pinksterbloem... zomaar wat bloemen die we de laatste dagen tegenkwamen.
Wel opvallend is dat de biodiversiteit minder wordt. Veelvuldig komen een paar soorten voor. Eigenlijk te veel.
Brandnetels, Braamstruiken, Ridderzuring, Fluitenkruid, Paardenbloem, deze overheersen. Veel meer dan in vroegere jaren.
-
Inpakken en naar huis. Paar fors koude nachten gehad maar ondanks dat prima vermaakt.
Emmen Wildlands was 1 van de hoogtepunten
Emmen Wildlands was 1 van de hoogtepunten
Leren ze goed zwemmen van een kijkje? :-). Het zou bij ons wel iets zijn voor de 2e inderdaad. Dat is wel een waterrat.JvW schreef: ↑29 apr 2023, 21:54Tip: ga eens kijken met de kids bij de reddingsbrigade. Ze leren er goed zwemmen, hebben een hoop lol en wie weet een vakantiebaan in de toekomst. Zo gaat dat met onze oudste in ieder geval.
Gisteren Daslook wezen plukken en zelf kruidenboter van gemaakt :-)Bertiel schreef: ↑29 apr 2023, 22:12Dat wordt aan de stikstof uitstoot verweten-DIA- schreef: ↑29 apr 2023, 21:40Paardenbloemen zijn in volle vloei, soms al over het hoogtepunt heen. Maar veel kleinere bloemen als Madeliefjes, Akkerhoornbloem, Gewone Hoornbloem, Driekleurig Viooltje, Maarts Viooltje, Vergeet-mij-nietjes, Fluitenkruid. Gele Dovenetel, Smeerwortel, Vogelkers, Hondsdraf. Zenegroen, Pinksterbloem... zomaar wat bloemen die we de laatste dagen tegenkwamen.
Een dagje Bokrijk.
Een dagje wandelen in de grienden. Eerst was het natter dan voorspeld. Toen kouder. En nu heb ik het te warm. Maar de grienden zijn mooi en ik vind het heerlijk om weer te lopen.
-
Er gaat inderdaad wat tijd overheen….Zeeuw schreef: ↑01 mei 2023, 10:19Leren ze goed zwemmen van een kijkje? :-). Het zou bij ons wel iets zijn voor de 2e inderdaad. Dat is wel een waterrat.JvW schreef: ↑29 apr 2023, 21:54Tip: ga eens kijken met de kids bij de reddingsbrigade. Ze leren er goed zwemmen, hebben een hoop lol en wie weet een vakantiebaan in de toekomst. Zo gaat dat met onze oudste in ieder geval.
Maar juist om te leren doorzetten als het niet vanzelf gaat is ook goed. Ik weet niet hoe de vereniging is in Goes, maar die in Middelburg is echt geweldig!
Jaco van Westenbrugge