Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ararat »

GerefGemeente-lid schreef: 05 apr 2023, 09:58
Ararat schreef: 05 apr 2023, 07:10
GerefGemeente-lid schreef: 04 apr 2023, 22:20 Goed, zullen wij eens wat mensen bezoeken samen? Ik stel voor: een slachtoffer van de toeslagenaffaire, een boer met 140 koeien, een milieuactivist en een Groninger wiens huis op instorten staat... En laten we die Uddeler die te kampen heeft met geluidsoverlast en zich niet serieus genomen voelt als afsluiter ook nog maar een hart onder de riem steken...

Wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe premier? Moet daar geen maximale termijn aanhangen (inclusief politieke partij)?
Je vertelt ons regelmatig wat en wie er fout is. Vertel ons nu ook eens wat er wél moet gebeuren en wie je dat ziet doen. Begin eens met een realistisch plaatje van een coalitie en gelijk wie de premier moet zijn.
Ik zoek dus naar oplossingen ipv het benoemen van problemen.
Span u gerust een weinig in!
Er komt een kabinet met BBB, VVD, CDA en gedoogsteun van PVV en SGP.

Van der Plas wordt premier.

De Nexit wordt een feit.

En de stikstof wordt zodoende opgelost.
Ik vroeg om een realistisch plaatje.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Framboos »

Ad Anker schreef: 04 apr 2023, 22:28 Je bent leuk. Je praat de NOS (je linkse oprispingen) en het RD (De Uddeler klucht) na.

Ik leid een stil en gerust leven onder de huidige regering. Voel me een gezegend mens terwijl ik me terdege besef dat ik dit niet verdien. Ik weet me op grond van de Bijbel geroepen om de overheid te eerbiedigen. Zo sta ik erin.

Mooi verwoord, @Ad Anker, en gelukkig sta je daarin niet alleen.
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Framboos »

GerefGemeente-lid schreef: 04 apr 2023, 22:39
Ad Anker schreef: 04 apr 2023, 22:28 Je bent leuk. Je praat de NOS (je linkse oprispingen) en het RD (De Uddeler klucht) na.

Ik leid een stil en gerust leven onder de huidige regering. Voel me een gezegend mens terwijl ik me terdege besef dat ik dit niet verdien. Ik weet me op grond van de Bijbel geroepen om de overheid te eerbiedigen. Zo sta ik erin.
Misschien moet je eens met je broer afspreken. Ik geloof niet dat die net zo stil en gerust is als jij bent (zelfs daar heb ik overigens mijn twijfels over). Je mag je hier niet beter voordoen als in de werkelijkheid hé?

Maar je eerste zin streelt mijn gemoed. :yahoo

Overigens heb je geen antwoord gegeven. Zou je dat nog willen doen? Graag met argumentatie.
Kun jij, @gg-lid, heel concreet enkele punten benoemen waarin het kabinet of premier rutte jou persoonlijk geraakt heeft? Dus niet de man uit uddel, niet de man uit Groningen, maar jou persoonlijk?
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door MGG »

Het beloven van € 1.000 om stemmen te trekken. Hij wist (of had moeten weten) dat het onrealistisch was.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Maanenschijn »

Als politiek betrokken en geïnteresseerd raakt het mij als politici niet geloofwaardig (het niet meer waard om geloofd te worden) overkomen. Ik heb dat gevoel erg sterk bij Rutte. Maar ook bij Hugo de Jonge, bijvoorbeeld. Of een plaatselijke wethouder.

Dan kan ik zelf een gerust en zeker leven leiden (wat is dat eigenlijk…?) maar tast het de integriteit aan van het openbaar bestuur, waar ik zelf ook deel van uitmaak.

Dus: Rutte raakt me niet in mijn portemonnee, bewegingsvrijheid etc, maar vooral in mijn normen-en-waarden-overtuiging.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door parsifal »

Mannetje schreef: 05 apr 2023, 12:15 Mild complot: Een medewerker van de Raad van State, tevens VVD-sympathisant, fluisterde Rutte in dat hij het debat beter een dagje kon verplaatsen, omdat er woensdagvroeg nieuws zou komen wat het debat een stuk eenvoudiger zou maken. Rutte ad een pilletje waar hij een dag lang misselijk van was, maar wat daarna geen kwalijke gevolgen zou hebben.

Stevig complot: Klaus Schwab wil niet dat de huidige regering in NL valt, omdat dan de weg vrij is om onderzoek te doen naar coronavaccinaties en de manipulatieve gevolgen voor het linkse brein. Zijn techdiensten waren op de hoogte van de naderende uitspraken van de Raad van State (immers, die hebben ze daar zelf ingefluisterd op wegen die de gewone man niet mag weten). In een vaccin dat aan Rutte is toegediend, zijn chips toegevoegd waarmee ze hem op afstand een gevoel van buikgriep kunnen geven. Dus op momenten dat het beter is dat hij even niet paraat is, kan hij nu gewoon tijdelijk even uitgeschakeld worden.
Die tweede zou ik voor gaan. Zoiets verzin je niet, dus het moet wel waar zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Framboos »

Maanenschijn schreef: 05 apr 2023, 13:19 Als politiek betrokken en geïnteresseerd raakt het mij als politici niet geloofwaardig (het niet meer waard om geloofd te worden) overkomen. Ik heb dat gevoel erg sterk bij Rutte. Maar ook bij Hugo de Jonge, bijvoorbeeld. Of een plaatselijke wethouder.

Dan kan ik zelf een gerust en zeker leven leiden (wat is dat eigenlijk…?) maar tast het de integriteit aan van het openbaar bestuur, waar ik zelf ook deel van uitmaak.

Dus: Rutte raakt me niet in mijn portemonnee, bewegingsvrijheid etc, maar vooral in mijn normen-en-waarden-overtuiging.

Heb je de illusie dat dat bij een volgende premier anders zal zijn?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Herman »

Het ontheemde gevoel is terecht en hangt onlosmakelijk samen met de opkomst van de protestpartij. Soms vraag ik me af of we de politiek niet wat meer als politiek spel moeten beoordelen en minder volgens bepaalde ethische normen. Ook het debat dat nu vandaag in Den Haag loopt (over de verkiezingswinst van BBB) lijkt het karakter te hebben van een mooi stukje politiek cabaret, zonder ook maar in de verste verte bij een inhoudelijke gedachtewisseling te komen om problemen echt met elkaar te kunnen wegen en een besluit te kunnen nemen over de toekomst van ons land.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bourdon16 »

Framboos schreef: 05 apr 2023, 13:57
Maanenschijn schreef: 05 apr 2023, 13:19 Als politiek betrokken en geïnteresseerd raakt het mij als politici niet geloofwaardig (het niet meer waard om geloofd te worden) overkomen. Ik heb dat gevoel erg sterk bij Rutte. Maar ook bij Hugo de Jonge, bijvoorbeeld. Of een plaatselijke wethouder.

Dan kan ik zelf een gerust en zeker leven leiden (wat is dat eigenlijk…?) maar tast het de integriteit aan van het openbaar bestuur, waar ik zelf ook deel van uitmaak.

Dus: Rutte raakt me niet in mijn portemonnee, bewegingsvrijheid etc, maar vooral in mijn normen-en-waarden-overtuiging.

Heb je de illusie dat dat bij een volgende premier anders zal zijn?
Ik heb bij Sigrid Kaag het gevoel dat ze wel eerlijker is. Ze komt op mij integer over.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door parsifal »

Herman schreef: 05 apr 2023, 14:11 Het ontheemde gevoel is terecht en hangt onlosmakelijk samen met de opkomst van de protestpartij. Soms vraag ik me af of we de politiek niet wat meer als politiek spel moeten beoordelen en minder volgens bepaalde ethische normen. Ook het debat dat nu vandaag in Den Haag loopt (over de verkiezingswinst van BBB) lijkt het karakter te hebben van een mooi stukje politiek cabaret, zonder ook maar in de verste verte bij een inhoudelijke gedachtewisseling te komen om problemen echt met elkaar te kunnen wegen en een besluit te kunnen nemen over de toekomst van ons land.
Helemaal mee eens. Ik zou het geweldig vinden als er mensen nu eens belangrijke politieke rollen gaan opnemen die niet zo mogelijk meer hoeven. Kim Putters? Lans Bovenberg? Thom de Graaf? Johan Remkes? En verder politieke partijen die een tijdje niet aan verkiezingsuitslagen denken, maar aan de hand van een lange-termijn visie en wereldbeeld willen werken.

Een debat over een verkiezingsuitslag is m.i. absurd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Framboos schreef: 05 apr 2023, 13:57
Maanenschijn schreef: 05 apr 2023, 13:19 Als politiek betrokken en geïnteresseerd raakt het mij als politici niet geloofwaardig (het niet meer waard om geloofd te worden) overkomen. Ik heb dat gevoel erg sterk bij Rutte. Maar ook bij Hugo de Jonge, bijvoorbeeld. Of een plaatselijke wethouder.

Dan kan ik zelf een gerust en zeker leven leiden (wat is dat eigenlijk…?) maar tast het de integriteit aan van het openbaar bestuur, waar ik zelf ook deel van uitmaak.

Dus: Rutte raakt me niet in mijn portemonnee, bewegingsvrijheid etc, maar vooral in mijn normen-en-waarden-overtuiging.

Heb je de illusie dat dat bij een volgende premier anders zal zijn?
Ik ben het met @Maanenschijn helemaal eens.

Om op je vraag antwoord te geven: die illusie heb ik wel inderdaad. De vorige premier, Jan-Peter Balkenende, heeft namelijk het door @Maanenschijn omschreven gevoel nooit bij mij gewekt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Framboos »

GerefGemeente-lid schreef: 05 apr 2023, 15:06
Framboos schreef: 05 apr 2023, 13:57
Maanenschijn schreef: 05 apr 2023, 13:19 Als politiek betrokken en geïnteresseerd raakt het mij als politici niet geloofwaardig (het niet meer waard om geloofd te worden) overkomen. Ik heb dat gevoel erg sterk bij Rutte. Maar ook bij Hugo de Jonge, bijvoorbeeld. Of een plaatselijke wethouder.

Dan kan ik zelf een gerust en zeker leven leiden (wat is dat eigenlijk…?) maar tast het de integriteit aan van het openbaar bestuur, waar ik zelf ook deel van uitmaak.

Dus: Rutte raakt me niet in mijn portemonnee, bewegingsvrijheid etc, maar vooral in mijn normen-en-waarden-overtuiging.

Heb je de illusie dat dat bij een volgende premier anders zal zijn?
Ik ben het met @Maanenschijn helemaal eens.

Om op je vraag antwoord te geven: die illusie heb ik wel inderdaad. De vorige premier, Jan-Peter Balkenende, heeft namelijk het door @Maanenschijn omschreven gevoel nooit bij mij gewekt.
1) voorspelbaar dat je reageert met ' eens met iemand anders'. Kom zelf eens met een argument.
2) de tijden zijn nu anders. In dit politieke landschap lijkt constructief meedenken onmogelijk. Partijen zijn slechts bezig zich dusdanig te profileren dat ze de nieuwskoppen weer halen met een uitspraak of dat er weer een mooi filmpje op YouTube gezet kan worden. Dat is m.i. meer een symptoom van de tijdsgeest dan de schuld van premier Rutte.
Maar het gevolg is een sfeer van wantrouwen, een politiek 'spel', waardoor de burger het vertrouwen in de overheid verliest en een gevoel van onvrede krijgt. En dan moet er een kop van jut zijn. Logischerwijs is dat degene die de verantwoordelijkheid draagt, dus premier Rutte.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Maanenschijn »

Framboos schreef:
Maanenschijn schreef: 05 apr 2023, 13:19 Als politiek betrokken en geïnteresseerd raakt het mij als politici niet geloofwaardig (het niet meer waard om geloofd te worden) overkomen. Ik heb dat gevoel erg sterk bij Rutte. Maar ook bij Hugo de Jonge, bijvoorbeeld. Of een plaatselijke wethouder.

Dan kan ik zelf een gerust en zeker leven leiden (wat is dat eigenlijk…?) maar tast het de integriteit aan van het openbaar bestuur, waar ik zelf ook deel van uitmaak.

Dus: Rutte raakt me niet in mijn portemonnee, bewegingsvrijheid etc, maar vooral in mijn normen-en-waarden-overtuiging.

Heb je de illusie dat dat bij een volgende premier anders zal zijn?
Illusie heeft al een waardeoordeel in zich Afbeelding.

Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ben optimistisch.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door DDD »

Twee hoopvolle berichten:

https://www.rd.nl/artikel/1016338-bbb-s ... erland-uit

https://www.trouw.nl/opinie/bbb-stelt-z ... ~bc4468d0/

De BBB lijkt niet uit op revolutie, zoals de FvD, maar richt zich op de groep die niet tevreden is met hoe het nu gaat maar die ook niet uit is op een burgeroorlog. Ik vind dat wel een hele verbetering in vergelijking met achterlijke oproepen over tribunalen.

Van de plannen mag je vinden wat je vindt: maar het blijft binnen de fatsoenlijke kaders, zonder oorlogsretoriek tegen Brussel en andere intimidatie. Ik ben daar wel erg blij mee. En dat zo'n partij ook gewoon luistert naar wat anderen te zeggen hebben: daar kunnen sommige gevestigde partijen nog wat van leren.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door huisman »

DDD schreef: 13 apr 2023, 20:24 Twee hoopvolle berichten:

https://www.rd.nl/artikel/1016338-bbb-s ... erland-uit

https://www.trouw.nl/opinie/bbb-stelt-z ... ~bc4468d0/

De BBB lijkt niet uit op revolutie, zoals de FvD, maar richt zich op de groep die niet tevreden is met hoe het nu gaat maar die ook niet uit is op een burgeroorlog. Ik vind dat wel een hele verbetering in vergelijking met achterlijke oproepen over tribunalen.

Van de plannen mag je vinden wat je vindt: maar het blijft binnen de fatsoenlijke kaders, zonder oorlogsretoriek tegen Brussel en andere intimidatie. Ik ben daar wel erg blij mee. En dat zo'n partij ook gewoon luistert naar wat anderen te zeggen hebben: daar kunnen sommige gevestigde partijen nog wat van leren.
Als je de BBB het afgelopen jaar gevolgd had in de tweede kamer zou je dit niet moeten verbazen. Een constructief democratische partij met standpunten die niet altijd de mijne zijn (Ik ben erg blij met de groeiende wolvenpopulatie) .
Vooral D66 heeft BBB weggezet als een niet serieus te nemen partij. Dat komt nu als een boemerang terug. D66 mag in bijna geen enkele provincie besturen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie