Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Misschien moet ik gewoon wat betere muziek aanzetten.
Gewoon Andre Nieuwkoop luisteren. Dan is het volume constant.Zita schreef: ↑30 mar 2023, 20:17 Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Denken de dirigenten dat, of voeren ze de muziek uit zoals voorgeschreven in de partituur? Ik heb hier een prachtig stukje van Bairstow voor me liggen. Dat bouwt op van PP naar FF op te eindigen op PPPZita schreef:Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Gewoon geen koormuziek luisteren.Zita schreef: ↑30 mar 2023, 20:17 Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
- Niet meer zo actief -
Eén dag per week voortgezet onderwijs is vrijwel onmogelijk. Alle vakken worden ten minste twee uur per week gegeven, en het is onwenselijk dat dat op één dag plaatsvindt.merel schreef: ↑29 mar 2023, 10:11Ik heb WO rechten gedaan. Ik zou ( nog) niet volledig willen overstappen, maar wel bijvoorbeeld het een dag in de week willen doen. Welk vak zou dan in aanmerking komen? Als ik de lesstof van economie in de onderbouw zie, zou dat ook geen enkel probleem zijn.Mannetje schreef: ↑29 mar 2023, 10:08Handig als je minimaal HBO denkniveau hebt.
Feeling met jongeren is helemaal belangrijk.
Verder is het dan handig om een vak te gaan geven in de lijn van je huidige beroep. Dan kun je via een zij-instroomtraject vaak binnen een of twee jaar je bevoegdheid halen. (Voor zo'n traject is een HBO of WO opleiding verplicht, anders moet je een complete lerarenopleiding volgen.)
Ik heb zelfs een collega die een benoeming voor twee uur per week heeft, en daarvoor twee keer per week naar school komt fietsen. En als er vergaderingen zijn, moet hij nog een derde keer komen. En daar blijft hij vrolijk onder.
Ik erger me aan mensen die zeggen 'ik irriteer me'....Zita schreef: ↑30 mar 2023, 20:17 Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.

-
OnlineMaanenschijn
Vandaag heb ik weer genoten van Bachs Johannes. Aanbevolen luistertip, de volumevariaties zijn prima te doen.Zita schreef:Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik ook, maar ondertussen is de ergernis van Zita wel zeer herkenbaar.Posthoorn schreef: ↑30 mar 2023, 21:36Ik erger me aan mensen die zeggen 'ik irriteer me'....Zita schreef: ↑30 mar 2023, 20:17 Ik irriteer me aan dirigenten van (refo)koren die denken dat het mooi is om belachelijk te variëren in volume tijdens één lied. Drie woorden die een gebed voorstellen, en je hoort vrijwel niks meer. Twee regels blijdschap en de laptop klapt zowat uit elkaar, zo hard moet er gebruld worden.
Misschien moet ik gewoon wat betere muziek aanzetten.![]()
Gelukkig geeft ze zelf de oplossing al aan: gewoon betere muziek gaan luisteren.
Laat die refopulp achter je, dat scheelt een heleboel ergernis.
~~Soli Deo Gloria~~
Hoorde laatst van een bekende dat psalm 150 nooit word gezongen in hun kerkelijke gemeente, meer mensen die dat meemaken?.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
in mijn vorige gemeente ook jaren niet gezongen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Haha, ja bij ons ook. De voorzang is altijd op volgorde van 1 tot 150.