Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

BBB gaat de verwachtingen waarmaken

Ja
6
21%
Nee
10
36%
Weet ik niet
12
43%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28

DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door DDD »

CvdW schreef: 28 mar 2023, 06:32 Volgens mij doet elk kamerlid zijn/haar best en probeert serieuze invloed uit te oefenen. Dit geldt ook voor mevrouw van der Plas.
Ik hoop dat de voedselvoorziening niet afhankelijk wordt van het buitenland, zover ik begrepen heb staat zij hier ook achter.
Dat kan ik mij niet voorstellen. Zij wil de huidige agrarische sector zoveel mogelijk behouden, en die is enorm afhankelijk van het buitenland. Een groot deel van het veevoer komt uit andere werelddelen.

Dus ik denk dat je voor een onafhankelijke voedselvoorziening eerder bij GroenLinks moet zijn.

Ik begrijp niet dat zoveel mensen in dat soort onzin trappen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 28 mar 2023, 09:32 Ik ben wel verbaasd van de verwachtingen die de kiezers en ook Caroline van der Plas hebben. Van der Plas lijkt soms te denken dat ze de koningin zelf is, bijvoorbeeld rondom het bezoek van Timmermans.
Ook de discussie over de uitkomst van de verkiezingen en dat er nu toch wel een draai in het stikstofbeleid moet komen begrijp ik eerlijk gezegd niet: met het kabinet en de linkse partijen is er nog steeds een stevige meerderheid voor het beleid. BBB is inderdaad de grootste partij geworden, maar heeft toch echt geen absolute meerderheid.

3 van de 4 coalitiepartijen willen water in de wijn doen. Hun provinciale afdelingen zagen het stikstofbeleid al langer niet zitten.
Politiek realisme is niet doen alsof er geen verkiezingen zijn geweest. De CDA gaat nooit mee met het via links realiseren van dit stikstofbeleid.
Wat jij voorstelt is nu juist het soort van bestuur wat bv de gascrisis en het toeslagenschandaal heeft veroorzaakt. Besturen met de vingers in de oren. We hebben beleid, we vermorzelen daarmee burgers maar we luisteren niet naar hun zorgen en klachten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: 28 mar 2023, 09:32 Het CDA, waar jij altijd zo vol lof over was, heeft de afgelopen jaren ook weinig tot niets bereikt. Dus het is vrij logisch dat veel mensen een nieuwe partij de kans geven.
Ik ben helemaal niet vol lof over het CDA. En juist omdat je deel uitmaakt van een coalitie betekent het dat je minder van je eigen programma kunt waar maken, zeker als junior partner.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door DDD »

Toch is het zo dat juist GroenLinks en de PvdA niet hebben verloren met deze verkiezingen. Dat betekent dat er duidelijk ook stemmers zijn die zich in het geheel niet in de opvattingen van de BBB kunnen vinden. Dus ik mag niet hopen dat de opvattingen van de BBB leidend zullen zijn in het stikstofdossier.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door huisman »

DDD schreef: 28 mar 2023, 10:16 Toch is het zo dat juist GroenLinks en de PvdA niet hebben verloren met deze verkiezingen. Dat betekent dat er duidelijk ook stemmers zijn die zich in het geheel niet in de opvattingen van de BBB kunnen vinden. Dus ik mag niet hopen dat de opvattingen van de BBB leidend zullen zijn in het stikstofdossier.
Als je de debatten in de tweede kamer van het afgelopen half jaar had gevolgd over dit onderwerp had je kunnen zien dat bij CDA/VVD/CU veel ongemak zit over het rigoureuze stikstofbeleid. Begon al met dat absurde kaartje waar minister van de Wal later haar excuses voor heeft aangeboden. Ook het voorstel van D66 om de verplichte uitkoop te versnellen heeft bij de coalitiepartners kwaad bloed gezet. Dit voorstel deed Tjeerd de Groot een week voor de PS verkiezingen en daarmee werd hij de beste campagneleider die BBB zich kon wensen.
Gisteren debat over waterkwaliteit was er ook weer een behoorlijke aanvaring tussen o.a. Grinwis (CU) en Tjeerd de Groot (D66).

BBB zegt: niet versnellen van 2035 naar 2030. Geen gedwongen uitkoop en meer ruimte voor innovaties. Stiekem willen 3 van de 4 coalitiepartijen dat ook.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef: 28 mar 2023, 10:15
GerefGemeente-lid schreef: 28 mar 2023, 09:32 Het CDA, waar jij altijd zo vol lof over was, heeft de afgelopen jaren ook weinig tot niets bereikt. Dus het is vrij logisch dat veel mensen een nieuwe partij de kans geven.
Ik ben helemaal niet vol lof over het CDA. En juist omdat je deel uitmaakt van een coalitie betekent het dat je minder van je eigen programma kunt waar maken, zeker als junior partner.
Het CDA regeert al diverse kabinetten mee, zonder dat hun inbreng duidelijk is. Het CDA had een prima uitgangspositie, omdat de VVD niet zonder het CDA wou regeren. Ik denk dat het zeer slappe CDA geluid een van de oorzaken is dat de partij wederom verloren heeft.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door MGG »

merel schreef: 28 mar 2023, 09:34 Klopt. Ze kan wel nav het voorstel van Timmermans roepen dat zij niet uit een ei komt, maar ze heeft geen flauw idee welke impact de regelgeving heeft waar zij mee te maken krijgt. Idem met haar roep om meer openbaar vervoer in landelijke gebieden en meer handen aan het bed in de zorg.
MGG schreef: 27 mar 2023, 18:26
CvdW schreef: 27 mar 2023, 18:17 Welke partij heeft in het verleden de verwachtingen van de kiezer waargemaakt?
Als deze vraag positief kan worden beantwoord, dan kunnen we de vraag ook aan BBB stellen. Nu komt dit topic mij negatief over. Geef BBB een kans.
De SGP maakt mijn verwachting tot nu toe altijd (grotendeels) waar.
Ook de SGP heeft nog nooit te maken gehad met regeren en keuzes maken.
Bij de gedoogconstructies heeft de SGP zeker wel keuzes moeten maken. Lastige en pijnlijke keuzes zoals bezuinigingen. Elke stemming is trouwens een keuze.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: 28 mar 2023, 12:41
Het CDA regeert al diverse kabinetten mee, zonder dat hun inbreng duidelijk is. Het CDA had een prima uitgangspositie, omdat de VVD niet zonder het CDA wou regeren. Ik denk dat het zeer slappe CDA geluid een van de oorzaken is dat de partij wederom verloren heeft.
Onder Hoekstra heeft het CDA geen eigen geluid. Dat is problematisch.
Online
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 29 mar 2023, 20:55
MGG schreef: 28 mar 2023, 12:41
Het CDA regeert al diverse kabinetten mee, zonder dat hun inbreng duidelijk is. Het CDA had een prima uitgangspositie, omdat de VVD niet zonder het CDA wou regeren. Ik denk dat het zeer slappe CDA geluid een van de oorzaken is dat de partij wederom verloren heeft.
Onder Hoekstra heeft het CDA geen eigen geluid. Dat is problematisch.
Wie zou jij graag als lijsttrekker zien?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: 29 mar 2023, 20:55
MGG schreef: 28 mar 2023, 12:41
Het CDA regeert al diverse kabinetten mee, zonder dat hun inbreng duidelijk is. Het CDA had een prima uitgangspositie, omdat de VVD niet zonder het CDA wou regeren. Ik denk dat het zeer slappe CDA geluid een van de oorzaken is dat de partij wederom verloren heeft.
Onder Hoekstra heeft het CDA geen eigen geluid. Dat is problematisch.
Ligt m.i. niet aan Hoekstra. Omdat het CDA altijd en overal bestuurd moeten ze altijd en overal compromissen sluiten. Dan wordt je eigen profiel wel erg flets. Door de C uit te hollen blijft er een partij over die geen enkele kleur op de wangen heeft.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door GerefGemeente-lid »

huisman schreef: 29 mar 2023, 21:09
Ambtenaar schreef: 29 mar 2023, 20:55
MGG schreef: 28 mar 2023, 12:41
Het CDA regeert al diverse kabinetten mee, zonder dat hun inbreng duidelijk is. Het CDA had een prima uitgangspositie, omdat de VVD niet zonder het CDA wou regeren. Ik denk dat het zeer slappe CDA geluid een van de oorzaken is dat de partij wederom verloren heeft.
Onder Hoekstra heeft het CDA geen eigen geluid. Dat is problematisch.
Ligt m.i. niet aan Hoekstra. Omdat het CDA altijd en overal bestuurd moeten ze altijd en overal compromissen sluiten. Dan wordt je eigen profiel wel erg flets. Door de C uit te hollen blijft er een partij over die geen enkele kleur op de wangen heeft.
Maar dat is de VVD ook geworden; een spreekbuis van de D66-standpunten.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
merel
Berichten: 9661
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door merel »

Welke standpunten van D66 heeft de VVD overgenomen en waarom is dat zo verkeerd?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door huisman »

merel schreef: 30 mar 2023, 08:48 Welke standpunten van D66 heeft de VVD overgenomen en waarom is dat zo verkeerd?
Veel rondom migratie, klimaat en stikstof. Dat zijn onderwerpen die in het coalitieakkoord veel meer het D66 programma weerspiegelen dan die van VVD..

Waarom is dat verkeerd? Omdat het een grachtengordel programma is. De problemen neerleggen ver van huis. Groningen met haar schade niet oplossen, stikstof voornamelijk neerleggen bij het landelijk gebied en niet bij de industrie in de Randstad, migratie zijn ook het grootste problemen in de provincie (Ter Apel).

D66 is gewoon een elitair bakfiets en tesla rijdend clubje met ideeën die de pijn altijd ver weg legt van hun eigen elite.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door Maanenschijn »

huisman schreef:….
D66 is gewoon een elitair bakfiets en tesla rijdend clubje met ideeën die de pijn altijd ver weg legt van hun eigen elite.
Lokaal zitten er best een paar goede D66-ers tussen, soms. ;)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gaat BBB de verwachtingen van de kiezer waarmaken?

Bericht door huisman »

Maanenschijn schreef: 30 mar 2023, 10:07
huisman schreef:….
D66 is gewoon een elitair bakfiets en tesla rijdend clubje met ideeën die de pijn altijd ver weg legt van hun eigen elite.
Lokaal zitten er best een paar goede D66-ers tussen, soms. ;)

….ik ken ze niet maar geloof je op jouw woord. Zal wel een beschermde soort zijn vermoed ik.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie