Inhoudsloos zul je bedoelen.
Wat doen we vandaag?
-
- Verbannen
Re: Wat doen we vandaag?
Eigenlijk is het onzinnig om op een specifiek persoon te stemmen. Kandidaten bij SGP tekenen voor afzien van de voorkeursstemmen.GerefGemeente-lid schreef: ↑15 mar 2023, 15:04Inderdaad zeg. Maar ik stem niet op nr. 22.JvW schreef: ↑15 mar 2023, 14:51Wel grappig, zowel bij het waterschap als bij de provincie is nr. 22 een dorpsgenoot van je....
Harry doet het prima. Voor de Waterschapsverkiezingen ben ik er nog niet uit...
@Simon0612 Denk je ook zo bij tweetallen op een kerkelijke ledenvergadering? Zo van: het is onzinnig op een persoon te stemmen, ik kies de bovenste maar.
Je kan ook zeggen dat degenen die specifiek op een persoon stemmen nog nadenken in plaats van automatisch de nummer 1 aan te kruisen.
Je kan ook zeggen dat degenen die specifiek op een persoon stemmen nog nadenken in plaats van automatisch de nummer 1 aan te kruisen.
Als er vermaand wordt, gaan ze terugslaan.
Een mens wil niet graag gecorrigeerd worden.

Een mens wil niet graag gecorrigeerd worden.

-
- Verbannen
Och mochten we het allen eens komen te leren verstaan.GerefGemeente-lid schreef: ↑15 mar 2023, 18:44@Bezorgd kennende, zal het wel een bevindelijke waarheid zijn.![]()
Uhh, dat is toch helemaal niet hetzelfde? Bij ledenvergadering kies je juist wel een persoon. Bij verkiezing moeten SGP kandidaten teken voor afzien van hun voorkeursstem. Dus al krijgt nummer 60 op de lijst alle stemmen, dan blijft dat zonder gevolgen. Lijkt me een hele andere situatie.Piet Puk schreef: ↑15 mar 2023, 17:53 @Simon0612 Denk je ook zo bij tweetallen op een kerkelijke ledenvergadering? Zo van: het is onzinnig op een persoon te stemmen, ik kies de bovenste maar.
Zelf heb ik ook ooit op een onverkiesbare plaats gestaan, heb nooit ergens getekend. Wel is het zo dat SGP-ers de gedachte hebben: het gaat om de boodschap, niet om de boodschapper. Vandaar dat lagergeplaatsten hun eventuele zetel dan opgevenSimon0612 schreef: ↑15 mar 2023, 19:25Uhh, dat is toch helemaal niet hetzelfde? Bij ledenvergadering kies je juist wel een persoon. Bij verkiezing moeten SGP kandidaten teken voor afzien van hun voorkeursstem. Dus al krijgt nummer 60 op de lijst alle stemmen, dan blijft dat zonder gevolgen. Lijkt me een hele andere situatie.Piet Puk schreef: ↑15 mar 2023, 17:53 @Simon0612 Denk je ook zo bij tweetallen op een kerkelijke ledenvergadering? Zo van: het is onzinnig op een persoon te stemmen, ik kies de bovenste maar.
Ik ken die praktijk al best lang niet meer moet ik zeggen.Simon0612 schreef: ↑15 mar 2023, 19:25Uhh, dat is toch helemaal niet hetzelfde? Bij ledenvergadering kies je juist wel een persoon. Bij verkiezing moeten SGP kandidaten teken voor afzien van hun voorkeursstem. Dus al krijgt nummer 60 op de lijst alle stemmen, dan blijft dat zonder gevolgen. Lijkt me een hele andere situatie.Piet Puk schreef: ↑15 mar 2023, 17:53 @Simon0612 Denk je ook zo bij tweetallen op een kerkelijke ledenvergadering? Zo van: het is onzinnig op een persoon te stemmen, ik kies de bovenste maar.
Hier ook niet. Het kan wettelijk ook helemaal niet.
Met voorkeursstemmen heb je recht om de verkiezing te aanvaarden.
Met voorkeursstemmen heb je recht om de verkiezing te aanvaarden.
-
Vandaag stond in het RD een stukje over iemand die uit principe niet stemde. Zijn deze mensen ook aanwezig op dit forum? Zo ja, hoe reageert u/jouw omgeving op deze overtuiging?
- Maanenschijn
Waar heb je dat vandaan? Ik ken geen enkele SGPer die ooit die vraag heeft gekregen of heeft getekend. En ik ken er toch een hoop.Simon0612 schreef:Uhh, dat is toch helemaal niet hetzelfde? Bij ledenvergadering kies je juist wel een persoon. Bij verkiezing moeten SGP kandidaten teken voor afzien van hun voorkeursstem. Dus al krijgt nummer 60 op de lijst alle stemmen, dan blijft dat zonder gevolgen. Lijkt me een hele andere situatie.Piet Puk schreef: ↑15 mar 2023, 17:53 @Simon0612 Denk je ook zo bij tweetallen op een kerkelijke ledenvergadering? Zo van: het is onzinnig op een persoon te stemmen, ik kies de bovenste maar.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
- Verbannen
Ik had niet eerder vernomen dat er mensen zijn die principieel niet stemmen omdat ze tegen democratie zijn. Ieder zijn overtuiging, denken we maar.
Dat hij de glimlach van de huidige SGP'ers niet kan begrijpen vanwege de ernst van de tijd, begrijp ik niet zo. "Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend", lees ik ook in de Bijbel.
Van de week een mevrouw gesproken die niet stemt omdat dit een vrouw niet past. Ook dat bestaat nog.
Dat hij de glimlach van de huidige SGP'ers niet kan begrijpen vanwege de ernst van de tijd, begrijp ik niet zo. "Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend", lees ik ook in de Bijbel.
Van de week een mevrouw gesproken die niet stemt omdat dit een vrouw niet past. Ook dat bestaat nog.