Wat werkt de mens zelf uit!

MV

Bericht door MV »

refo schreef:De 'vraag er maar veel om' doctrine is niet consistent. Enerzijds belijdt men dat de onwedergeborene in de doodstaat leeft. Anderzijds dat ze er wel 'veel om moeten vragen'. Lijkt me gewoon niet kunnen. Of het een of het ander is waar. Niet beide.

Je moet niet bidden of het je gegeven wordt. Maar je moet bidden omdat het je dan gegeven wordt. Dat kun je afleiden uit: bidt en u zal gegeven worden!
Bidt,
Door bidden, zoeken en kloppen vermaant ons Christus met ernst geduriglijk aan te houden in den gebede. Zie ook Rom. 12:12; 1 Thess. 5:17.
bidt,
Namelijk uit het geloof en naar Gods wil. Jak. 1:6; 1 Joh. 5:14.


Voor mij geheel nieuwe theologie. Ik vraag me af wie hierin mee gaat.....
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Uit het geloof en naar Gods wil. Precies wat ik bedoel. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je je hele leven aanhoudt in 'den gebede' en vervolgens toch ongelovig sterft?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Uit het geloof en naar Gods wil. Precies wat ik bedoel. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je je hele leven aanhoudt in 'den gebede' en vervolgens toch ongelovig sterft?
Misschien kan Refo eens precies aangeven wat híj dan voorstaat?
De spanning tussen niet kunnen en wel moeten is niet op te lossen. Niet door MV, niet door Refo, door niemand.
Rest er maar één ding: tot God gaan en roepen om behoud.
MV

Bericht door MV »

refo schreef:Uit het geloof en naar Gods wil. Precies wat ik bedoel. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je je hele leven aanhoudt in 'den gebede' en vervolgens toch ongelovig sterft?
Het gaat erom of je als onbekeerde mag bidden om een nieuw hart.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Moet deze topic niet naar een andere plek?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik doe altijd 'vandaag gepost', dus mij maakt 't niet uit.
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Wat te denken van de uitspraak 'bid en werkt' Het mag dan geen tekst uit de Bijbel zijn het is wel een voluit bijbelse uitspraak. Het alleen noemen van "bid er maar veel om" is een dooddoener van de eerste orde. Kerkbanken vol mensen zijn al biddend verloren gegaan, deze mensen zouden dus te weinig of niet echt gebeden hebben? Ik betwijfel het. Aan de andere kant zijn gebeden wel noodzakelijk, maar wat ik je wil vragen "werk tussen de gebeden door uws zelfs zaligheid"
Plaats reactie