Dat wist ik. Wat zijn jouw overwegingen om zo duidelijk voor deze partij te kiezen?
Provinciale Statenverkiezingen
Re: Provinciale Statenverkiezingen
Het zou mij na het geflirt van sommigen met FVD niet meer moeten verbazen dat sommige reformatorische christenen overwegen BBB te stemmen. Toch snap ik het echt niet.
Het is weer zo'n partij met een partijleider die vaak feitenvrij moord en brand schreeuwt. Daarnaast is de BBB juist voor de boeren op de langere termijn geen goede keuze.
Het is weer zo'n partij met een partijleider die vaak feitenvrij moord en brand schreeuwt. Daarnaast is de BBB juist voor de boeren op de langere termijn geen goede keuze.
Welke Bijbelse principes zie jij nog bij het CDA?
De uitgangspunten van het CDA zijn sinds de oprichting:
- rentmeesterschap
- gespreide verantwoordelijkheid
- publieke gerechtigheid
- solidariteit
Dat zijn op de Bijbel gebaseerde uitgangspunten.
Je kunt natuurlijk wel discussie voeren over de mate waarin politieke standpunten of voorgesteld beleid in overeenstemming zijn met de uitgangspunten c.q. Bijbelse principes.
Qua rentmeesterschap (dwarsliggen in het stikstofdossier) en solidariteit (grenzen van Europa moeten dicht) vind ik dat er nogal wat valt aan te merken op het nakomen van deze Bijbelse principes..Ambtenaar schreef: ↑08 mar 2023, 10:53De uitgangspunten van het CDA zijn sinds de oprichting:
- rentmeesterschap
- gespreide verantwoordelijkheid
- publieke gerechtigheid
- solidariteit
Dat zijn op de Bijbel gebaseerde uitgangspunten.
Je kunt natuurlijk wel discussie voeren over de mate waarin politieke standpunten of voorgesteld beleid in overeenstemming zijn met de uitgangspunten c.q. Bijbelse principes.
Je moet onderscheid maken tussen uitgangspunten en huidige politieke opvattingen. Dat gaf ik eerder ook al aan. De basis van een partij is het programma van uitgangspunten, de politieke opvattingen zijn meer de waan van de dag.
The proof of the pudding is in the eating.
Dat feitenvrij mag je onderbouwen, ik heb er geen probleem mee om een keer te switchen. In de hoop dat er een voldoende groot blok komt dat het huidige stikstofbeleid kan tackelen.Profesto schreef: ↑06 mar 2023, 10:44 Het zou mij na het geflirt van sommigen met FVD niet meer moeten verbazen dat sommige reformatorische christenen overwegen BBB te stemmen. Toch snap ik het echt niet.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Het is genoegzaam bekend dat de gehele stikstofmetingen op diverse punten onbetrouwbaar zijn. Maar daar is nog steeds het huidige beleid op gevormd. Ook heeft het NRC vrij uitbreidt uit de doeken gedaan dat de huidige beleidsnotitie leidt tot de conclusie dat je in Nederland helemaal niet meer kunt boeren en bouwen, onder andere vanwege de dispositiewaarden uit het buitenland.
Kortom. Je zult niet alleen iets aan je stikstofuitstoot moeten doen, maar ook je beleid rondom natuurbescherming herzien door dat bijvoorbeeld te centraliseren in enkele grote gebieden.
Kortom. Je zult niet alleen iets aan je stikstofuitstoot moeten doen, maar ook je beleid rondom natuurbescherming herzien door dat bijvoorbeeld te centraliseren in enkele grote gebieden.
Van der Plas heeft o.a. de volgende leugens de wereld in geholpen. Op sommige daarvan is zij teruggekomen, maar vaak is dan het kwaad (in de vorm van een scheldende achterban van wie een deel doodsbedreigingen stuurt) al geschied.deschpin schreef: ↑09 mar 2023, 12:41Dat feitenvrij mag je onderbouwen, ik heb er geen probleem mee om een keer te switchen. In de hoop dat er een voldoende groot blok komt dat het huidige stikstofbeleid kan tackelen.Profesto schreef: ↑06 mar 2023, 10:44 Het zou mij na het geflirt van sommigen met FVD niet meer moeten verbazen dat sommige reformatorische christenen overwegen BBB te stemmen. Toch snap ik het echt niet.
- Boeren moeten plaatsmaken voor vluchtelingen;
- D66'er Jan Paternotte staat in andermans weiland met een spandoek dat daar huizen horen;
- BBB komt voor de belangen van kleinschalige, groene boerenbedrijven op;
- Zonder visserij is er geen gezonde zee;
- Ze verspreidt desinformatie rondom de vervuiling door (grootschalige) boerenbedrijven;
Laatst gewijzigd door Profesto op 09 mar 2023, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt, ik erger mij enorm aan Van der Plas. Zij beweert regelmatig dingen die totaal niet kloppen en heeft vrijwel geen dossierkennis. Zij dankt haar bekendheid aan het feit dat zij vrijwel overal met haar neus vooraan zit. Ik denk eerlijk gezegd dat een stem op BBB een verloren stem is en dat de partij aan ruzies etc. uit elkaar gaat klappen.Profesto schreef: ↑09 mar 2023, 13:27Van der Plas heeft o.a. de volgende leugens de wereld in geholpen. Op sommige daarvan is zij teruggekomen, maar vaak is dan het kwaad (in de vorm van een scheldende achterban van wie een deel doodsbedreigingen stuurt) al geschied.deschpin schreef: ↑09 mar 2023, 12:41Dat feitenvrij mag je onderbouwen, ik heb er geen probleem mee om een keer te switchen. In de hoop dat er een voldoende groot blok komt dat het huidige stikstofbeleid kan tackelen.Profesto schreef: ↑06 mar 2023, 10:44 Het zou mij na het geflirt van sommigen met FVD niet meer moeten verbazen dat sommige reformatorische christenen overwegen BBB te stemmen. Toch snap ik het echt niet.
- Boeren moeten plaatsmaken voor vluchtelingen;
- D66'er Jan Paternotte staat in andermans weiland met een spandoek dat daar huizen horen;
- BBB komt voor de belangen van kleinschalige, groene boerenbedrijven op;
- Zonder visserij is er geen gezonde zee;
- Ze verspreid desinformatie rondom de vervuiling door (grootschalige) boerenbedrijven;
Alleen 4 vind ik van directe domheid getuigen. De rest is gewoon onderdeel van een legitieme maatschappelijke discussie waarin oorzaak/gevolg relaties wat kort door de bocht op elkaar zijn afgestemd, maar wel onderdeel uitmaken van de complexiteit van het probleem.
Dan is het ook nog zo dat partijen die beweren het stikstofbeleid niet te gaan uitvoeren zich bij uitvoering van dat beleid direct op ramkoers met Europa bevinden.
Er zijn al heel wat bewindspersonen in Brussel gaan praten over het stikstofbeleid. Tot nu toe is het niemand gelukt om een aanpassing voor elkaar te krijgen.
Beweren dat je het stikstofbeleid niet gaat uitvoeren is dus gewoon feitenvrij geklets.
Er zijn al heel wat bewindspersonen in Brussel gaan praten over het stikstofbeleid. Tot nu toe is het niemand gelukt om een aanpassing voor elkaar te krijgen.
Beweren dat je het stikstofbeleid niet gaat uitvoeren is dus gewoon feitenvrij geklets.
Met 1 en 2 draagt Van der Plas bij aan haat tegen vreemdelingen en politieke opponenten. ik vind dat niet direct een onderdeel van legitieme maatschappelijke discussie.Herman schreef: ↑09 mar 2023, 13:45 Alleen 4 vind ik van directe domheid getuigen. De rest is gewoon onderdeel van een legitieme maatschappelijke discussie waarin oorzaak/gevolg relaties wat kort door de bocht op elkaar zijn afgestemd, maar wel onderdeel uitmaken van de complexiteit van het probleem.