Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 80

merel

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 06 mar 2023, 10:30
merel schreef: 06 mar 2023, 08:35 Wat zijn jouw overwegingen om CDA te stemmen en niet bv CU of een andere partij?
Ik stem altijd CDA. Ik ben ook lid van de partij.
Dat wist ik. Wat zijn jouw overwegingen om zo duidelijk voor deze partij te kiezen?
Profesto

Bericht door Profesto »

Het zou mij na het geflirt van sommigen met FVD niet meer moeten verbazen dat sommige reformatorische christenen overwegen BBB te stemmen. Toch snap ik het echt niet.
Het is weer zo'n partij met een partijleider die vaak feitenvrij moord en brand schreeuwt. Daarnaast is de BBB juist voor de boeren op de langere termijn geen goede keuze.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: 06 mar 2023, 10:40 Dat wist ik. Wat zijn jouw overwegingen om zo duidelijk voor deze partij te kiezen?
Ik voel mij verbonden met de uitgangspunten van de partij, die mede gebaseerd zijn op Bijbelse principes.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef: 06 mar 2023, 10:48
merel schreef: 06 mar 2023, 10:40 Dat wist ik. Wat zijn jouw overwegingen om zo duidelijk voor deze partij te kiezen?
Ik voel mij verbonden met de uitgangspunten van de partij, die mede gebaseerd zijn op Bijbelse principes.
Welke Bijbelse principes zie jij nog bij het CDA?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef: 06 mar 2023, 16:16 Welke Bijbelse principes zie jij nog bij het CDA?
De uitgangspunten van het CDA zijn sinds de oprichting:
- rentmeesterschap
- gespreide verantwoordelijkheid
- publieke gerechtigheid
- solidariteit

Dat zijn op de Bijbel gebaseerde uitgangspunten.

Je kunt natuurlijk wel discussie voeren over de mate waarin politieke standpunten of voorgesteld beleid in overeenstemming zijn met de uitgangspunten c.q. Bijbelse principes.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ambtenaar schreef: 08 mar 2023, 10:53
Bezorgd schreef: 06 mar 2023, 16:16 Welke Bijbelse principes zie jij nog bij het CDA?
De uitgangspunten van het CDA zijn sinds de oprichting:
- rentmeesterschap
- gespreide verantwoordelijkheid
- publieke gerechtigheid
- solidariteit

Dat zijn op de Bijbel gebaseerde uitgangspunten.

Je kunt natuurlijk wel discussie voeren over de mate waarin politieke standpunten of voorgesteld beleid in overeenstemming zijn met de uitgangspunten c.q. Bijbelse principes.
Qua rentmeesterschap (dwarsliggen in het stikstofdossier) en solidariteit (grenzen van Europa moeten dicht) vind ik dat er nogal wat valt aan te merken op het nakomen van deze Bijbelse principes..
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Profesto schreef: 09 mar 2023, 07:50 Qua rentmeesterschap (dwarsliggen in het stikstofdossier) en solidariteit (grenzen van Europa moeten dicht) vind ik dat er nogal wat valt aan te merken op het nakomen van deze Bijbelse principes..
Je moet onderscheid maken tussen uitgangspunten en huidige politieke opvattingen. Dat gaf ik eerder ook al aan. De basis van een partij is het programma van uitgangspunten, de politieke opvattingen zijn meer de waan van de dag.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ambtenaar schreef: 09 mar 2023, 08:03
Profesto schreef: 09 mar 2023, 07:50 Qua rentmeesterschap (dwarsliggen in het stikstofdossier) en solidariteit (grenzen van Europa moeten dicht) vind ik dat er nogal wat valt aan te merken op het nakomen van deze Bijbelse principes..
Je moet onderscheid maken tussen uitgangspunten en huidige politieke opvattingen. Dat gaf ik eerder ook al aan. De basis van een partij is het programma van uitgangspunten, de politieke opvattingen zijn meer de waan van de dag.
The proof of the pudding is in the eating.
deschpin

Bericht door deschpin »

Profesto schreef: 06 mar 2023, 10:44 Het zou mij na het geflirt van sommigen met FVD niet meer moeten verbazen dat sommige reformatorische christenen overwegen BBB te stemmen. Toch snap ik het echt niet.
Het is weer zo'n partij met een partijleider die vaak feitenvrij moord en brand schreeuwt. Daarnaast is de BBB juist voor de boeren op de langere termijn geen goede keuze.
Dat feitenvrij mag je onderbouwen, ik heb er geen probleem mee om een keer te switchen. In de hoop dat er een voldoende groot blok komt dat het huidige stikstofbeleid kan tackelen.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Het is genoegzaam bekend dat de gehele stikstofmetingen op diverse punten onbetrouwbaar zijn. Maar daar is nog steeds het huidige beleid op gevormd. Ook heeft het NRC vrij uitbreidt uit de doeken gedaan dat de huidige beleidsnotitie leidt tot de conclusie dat je in Nederland helemaal niet meer kunt boeren en bouwen, onder andere vanwege de dispositiewaarden uit het buitenland.

Kortom. Je zult niet alleen iets aan je stikstofuitstoot moeten doen, maar ook je beleid rondom natuurbescherming herzien door dat bijvoorbeeld te centraliseren in enkele grote gebieden.
Profesto

Bericht door Profesto »

deschpin schreef: 09 mar 2023, 12:41
Profesto schreef: 06 mar 2023, 10:44 Het zou mij na het geflirt van sommigen met FVD niet meer moeten verbazen dat sommige reformatorische christenen overwegen BBB te stemmen. Toch snap ik het echt niet.
Dat feitenvrij mag je onderbouwen, ik heb er geen probleem mee om een keer te switchen. In de hoop dat er een voldoende groot blok komt dat het huidige stikstofbeleid kan tackelen.
Van der Plas heeft o.a. de volgende leugens de wereld in geholpen. Op sommige daarvan is zij teruggekomen, maar vaak is dan het kwaad (in de vorm van een scheldende achterban van wie een deel doodsbedreigingen stuurt) al geschied.
- Boeren moeten plaatsmaken voor vluchtelingen;
- D66'er Jan Paternotte staat in andermans weiland met een spandoek dat daar huizen horen;
- BBB komt voor de belangen van kleinschalige, groene boerenbedrijven op;
- Zonder visserij is er geen gezonde zee;
- Ze verspreidt desinformatie rondom de vervuiling door (grootschalige) boerenbedrijven;
Laatst gewijzigd door Profesto op 09 mar 2023, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
merel

Bericht door merel »

Profesto schreef: 09 mar 2023, 13:27
deschpin schreef: 09 mar 2023, 12:41
Van der Plas heeft o.a. de volgende leugens de wereld in geholpen. Op sommige daarvan is zij teruggekomen, maar vaak is dan het kwaad (in de vorm van een scheldende achterban van wie een deel doodsbedreigingen stuurt) al geschied.
- Boeren moeten plaatsmaken voor vluchtelingen;
- D66'er Jan Paternotte staat in andermans weiland met een spandoek dat daar huizen horen;
- BBB komt voor de belangen van kleinschalige, groene boerenbedrijven op;
- Zonder visserij is er geen gezonde zee;
- Ze verspreid desinformatie rondom de vervuiling door (grootschalige) boerenbedrijven;
Klopt, ik erger mij enorm aan Van der Plas. Zij beweert regelmatig dingen die totaal niet kloppen en heeft vrijwel geen dossierkennis. Zij dankt haar bekendheid aan het feit dat zij vrijwel overal met haar neus vooraan zit. Ik denk eerlijk gezegd dat een stem op BBB een verloren stem is en dat de partij aan ruzies etc. uit elkaar gaat klappen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Alleen 4 vind ik van directe domheid getuigen. De rest is gewoon onderdeel van een legitieme maatschappelijke discussie waarin oorzaak/gevolg relaties wat kort door de bocht op elkaar zijn afgestemd, maar wel onderdeel uitmaken van de complexiteit van het probleem.
Profesto

Bericht door Profesto »

Dan is het ook nog zo dat partijen die beweren het stikstofbeleid niet te gaan uitvoeren zich bij uitvoering van dat beleid direct op ramkoers met Europa bevinden.
Er zijn al heel wat bewindspersonen in Brussel gaan praten over het stikstofbeleid. Tot nu toe is het niemand gelukt om een aanpassing voor elkaar te krijgen.
Beweren dat je het stikstofbeleid niet gaat uitvoeren is dus gewoon feitenvrij geklets.
Profesto

Bericht door Profesto »

Herman schreef: 09 mar 2023, 13:45 Alleen 4 vind ik van directe domheid getuigen. De rest is gewoon onderdeel van een legitieme maatschappelijke discussie waarin oorzaak/gevolg relaties wat kort door de bocht op elkaar zijn afgestemd, maar wel onderdeel uitmaken van de complexiteit van het probleem.
Met 1 en 2 draagt Van der Plas bij aan haat tegen vreemdelingen en politieke opponenten. ik vind dat niet direct een onderdeel van legitieme maatschappelijke discussie.
Plaats reactie