Wat doen we vandaag?

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Henk J schreef:Buiten de Randstad is het OV toch wat lastiger. Mijn broer en mijn neef gingen ooit gelijktijdig naar het Hoornbeeck in Amersfoort, hoewel mijn neef ruim 20 kilometer verder van het Hoornbeeck woonde was hij er toch sneller dan mijn broer met het OV. Als je met het OV eenmaal afhankelijk bent van een bus wordt het vaak een stuk minder interessant.
Vanuit Walcheren ben ik betrekkelijk snel in de Randstad hoor, met het openbaar vervoer.

Het punt is alleen dat het stukje tot aan het dichtstbijzijnde treinstation inderdaad nogal lastig is met de bus. Maar daar kun je de fiets voor gebruiken.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1429
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Marck »

Marck schreef:Goed om te leren Mara!

Moest lezen zijn. Excuses.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
-DIA- schreef: Wat een wonder hè! We voelen er iets van. Dan wordt het kleinste al een wonder. Ik weet niet of je het meegekregen hebt, maar ik ben vorig jaar hard gevallen met een fiets, en brak mijn been en een hand. Nu kan ik weer een beetje de trap op en neer lopen, hoewel met pijn, maar ik kan het weer een beetje. Dan sta je er bij stil dat traplopen, waar je daarvoor niet aan dacht, toch weer een wonder wordt.
Ook dat laatste is een waarheid: Tel je zegeningen één voor één, wat vergeet ik dat regelmatig. Ik kijk te vaak wat niet meer, of niet zo goed gaat. Dat moet je ook leren.
Het zijn lessen in nederigheid en dankbaarheid. Ik vond het vanzelfsprekend dat ik hup hup 2 of 3 dingen tegelijk deed. Of snel na elkaar.
Dat ik weer de trap op kan lopen of was ophangen, is voor mij een Wonder. Je wilt eerst naar huis, maar als je dan op de bank zit, dat is het dan. De eerste tijd dacht ik: is dit nu mijn leven? Nutteloos, Ik zit maar. Ik heb eerst los leren lopen, in de revalidatie. Toen werd ik al wat mobieler en hoefde miet zo vaak iets te vragen. Ik kon zelf mijn boterhammen smeren en een beker melk inschenken. Dat is al zo fijn!
En gaandeweg kon ik het uitbreiden. Het zal niet voor iedereen zo zijn maar ik vind het heerlijk om zelf op mijn tijd dingen te doen.
Te KUNNEN doen. Elke dag wordt een geschenk. Natuurlijk zijn er ook pijnlijke dingen die confronterend zijn. Zo ben ik mijn handschrift kwijt evenals mijn handtekening. Dat wil niet meer zo. Schrijven kost moeite en ziet er bibberig uit.
Het is vechten voor mezelf en tegen mezelf. De neuropsycholoog zei dat je gedachten je beinvloeden, onbewust. Dus als je al denkt dat je het waarschijnlijk niet lukt, dan gaat het niet. Zo ben je voortdurend met jezelf in conclaaf: dat gaat me lukken!.En zo kom je steeds een stapje verder.
Wat een moeilijke weg!
Heel veel nabijheid, kracht, moed, wijsheid en hulp toegebeden van onze almachtige God!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Marck schreef:Goed om te leren Mara!

Moest lezen zijn. Excuses.
Leren ook :)
Orchidee schreef:Wat een moeilijke weg!
Moeilijk, maar niet onbegaanbaar. Ik leer veel over mezelf, waar ik anders overheen gehold zou hebben.
Een gedicht wat mij getroost heeft is: Gods onbekende voetstap. Dat staat op mijn telefoon.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Erg druk geweest met epibreren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1429
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Marck »

J.C. Philpot schreef:Erg druk geweest met epibreren.
:humhihi
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Een contradictio in terminis.
-
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef:Erg druk geweest met epibreren.
Ledigheid is des duivels oorkussen.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Een dagje Nemo ;)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:Een dagje Nemo ;)
Da's niet de eerste keer. Ik herinner me dat ik een keer op dezelfde dag als jij bij Nemo was, zonder je te hebben gezien overigens.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:
merel schreef:Een dagje Nemo ;)
Da's niet de eerste keer. Ik herinner me dat ik een keer op dezelfde dag als jij bij Nemo was, zonder je te hebben gezien overigens.
Ik herinner me Nemo ook nog heel goed.... volgens mij is die nog te volgen op een ander platform... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
merel schreef:Een dagje Nemo ;)
Da's niet de eerste keer. Ik herinner me dat ik een keer op dezelfde dag als jij bij Nemo was, zonder je te hebben gezien overigens.
Klopt, zomer van 2019. Ik had jou trouwens wel gezien ;)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:Klopt, zomer van 2019. Ik had jou trouwens wel gezien ;)
En mij niet eens even een hand komen geven :fouet :OO3

Ik kan me voorstellen dat je dat niet durfde, maar in real life ben ik best aardig hoor :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Dat geloof ik graag!

Wij hebben heerlijk een paar dagen Groningen voor de boeg.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

merel schreef:Dat geloof ik graag!

Wij hebben heerlijk een paar dagen Groningen voor de boeg.
Jaloers, Mijn geboortestad. Ik hoop er as. Maandag een dagje te zijn.
Tip: Ga na het forum. Van het dakterras geweldig uitzicht op de stad (gratis)



https://www.visitgroningen.nl/nl/locati ... -groningen
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie