Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 80

Wim Anker

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:
merel schreef:Denk dat je daar wel een punt hebt.

Waarom ben jij zo mordicus tegen deze motie? Ik vind dat Stoffer wel een punt heeft.
Ik ben niet tegen de motie, al vind ik de alliantie niet prettig. Maar ik heb mij alleen uitgelaten over de opmerkingen in de kamerbehandeling. Lees maar terug. :)
ik ben er wel mordicus tegen. De wetgever moet altijd bereid zijn rekenschap af te leggen.
DDD

Bericht door DDD »

Vanzelf. Maar ik heb niet het idee dat dat nu in de motie perse bestreden wordt.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:Vanzelf. Maar ik heb niet het idee dat dat nu in de motie perse bestreden wordt.
ik wel. Nadere vereisten m.b.t. representativiteit is een beperking van "altijd".
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Christen schreef:Kieskompas gedaan. Links progressief..

Jullie al gedaan?
Noch links, noch rechts, wel een vleugje conservatief
- Niet meer zo actief -
Maanenschijn

Re: RE: Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Maanenschijn »

Wim Anker schreef:
ik ben er wel mordicus tegen. De wetgever moet altijd bereid zijn rekenschap af te leggen.
En waarom moet dat?

Ik vind het niet nodig om mijn kinderen precies te vertellen waarom ik vind dat ze een bepaalde regel moeten opvolgen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Job

Bericht door Job »

Leuk om een beetje te ontspinnen, een nieuwe serie podcasts:
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-spindoctors
deschpin

Bericht door deschpin »

Met oog op landelijke ontwikkeling zal ik voor het eerst niet op CDA/CU/SGP stemmen.
Het zal de BBB worden, dit is de enige partij die echt wil voorkomen dat de agrarische sector wordt geëlimineerd.

Het is de waanzin ten top om een, toch al, krimpende topsector te elimineren.

Van SGP, CU en CDA weet ik inmiddels zeker dat ze zich om laten praten door Rutte(dat kan hij namelijk wel goed).
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
MGG

Bericht door MGG »

deschpin schreef: 03 mar 2023, 14:06 Met oog op landelijke ontwikkeling zal ik voor het eerst niet op CDA/CU/SGP stemmen.
Het zal de BBB worden, dit is de enige partij die echt wil voorkomen dat de agrarische sector wordt geëlimineerd.

Van SGP, CU en CDA weet ik inmiddels zeker dat ze zich om laten praten door Rutte(dat kan hij namelijk wel goed).
Zijn de standpunten van deze partij overeenkomst de 10 geboden? Of scherper. Zou Jezus op een partij stemmen die de geboden van Zijn Vader vertrapt? Zie alleen al de standpunten over abortus, zondagsrust en het homohuwelijk
huisman

Bericht door huisman »

deschpin schreef: 03 mar 2023, 14:06 Met oog op landelijke ontwikkeling zal ik voor het eerst niet op CDA/CU/SGP stemmen.

1. SGP is sinds jaar en dag echt een partij voor de boeren.
2. Standpunt van BBB over abortus en euthanasie staan ver van de Bijbel
3. Ondanks mijn waardering voor Caroline van de Plas is ook de BBB een partij opgaan, blinken en verzinken.

Gisteren weer een rondje natuur in de omgeving gedaan. Gespot: Veel ooievaars en blauwe reigers, grote zilverreiger, Buizerds, lepelaars (gaat erg goed met deze vogel. https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... l/lepelaar ) Veel aalscholvers en nog een hoop ander gekwetter.

Ik stoor mij mateloos aan die D66/GL/PvdD politici die maar blijven roepen dat de natuur op sterven na dood is. In mijn kinderjaren waren de sloten dood, ooievaars en roofvogels zeldzaam voor een groot deel te wijten aan het veelvuldig gebruik van DDT. https://www.maandvandegeschiedenis.nl/p ... dt-gebruik

De laatste decennia zie ik de natuur alleen maar mooier en diverser worden.

Dit wordt ook steeds bevestigd.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... toegenomen

https://www.telegraaf.nl/lifestyle/1193 ... overijssel

Naast de wolf is heeft nu ook de goudjakhals zich in ons land gevestigd.

https://www.wolveninnederland.nl/goudjakhals

En D66 maar roepen dat de natuur zo’n beetje dood is. :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

in jouw jeugd waren er wel 10 x zoveel grutto's, kievieten, patrijzen, veldleeuwerikken en andere weidegebonden vogelsoorten in Nederland.
Ook het soortenrijkdom van planten en insecten nemen af
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 03 mar 2023, 15:00 in jouw jeugd waren er wel 10 x zoveel grutto's, kievieten, patrijzen, veldleeuwerikken en andere weidegebonden vogelsoorten in Nederland.
'Gerritsen: ‘In IJsland en andere landen neemt de grutto in aantal toe. In Finland en West-Rusland doet-ie het veel beter dan in Nederland'

Is het een probleem dat diersoorten zich verplaatsen en er anderen voor terugkomen?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

dan zouden er juist meer insecten moeten zijn.
Afname van insecten, wat belangrijk voedsel is voor deze soort, afname van ruige stroken langs weilanden en het vroege maaibeleid maakt het er niet beter op.
Wat aan de andere kant vanuit de perspectieven van de boeren weer wel te begrijpen is.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
huisman

Bericht door huisman »

Bertiel schreef: 03 mar 2023, 15:00 in jouw jeugd waren er wel 10 x zoveel grutto's, kievieten, patrijzen, veldleeuwerikken en andere weidegebonden vogelsoorten in Nederland.

Dat heeft voor een groot deel te maken met het opofferen van het leefgebied voor woningbouw en industrieterreinen. Als ik mijn dorp uit fiets naar het oosten zag ik 10 jaar geleden direct vogels en zelfs een keer een vos. Nu rij ik kilometers lang door een nieuwbouwwijk. Dat heeft dus niets met de stikstof-hype te maken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

o nee, dat denk ik ook zeker net. STikstof kan er een onderdeel van zijn, maar is zeker niet de hoofdoorzaak
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef: 03 mar 2023, 14:11

Zijn de standpunten van deze partij overeenkomst de 10 geboden? Of scherper. Zou Jezus op een partij stemmen die de geboden van Zijn Vader vertrapt? Zie alleen al de standpunten over abortus, zondagsrust en het homohuwelijk
Strengere wetgeving zorgt er (bijna)alleen maar voor dat het onveiliger wordt gedaan. Het is niet automatisch zo dat strengere abortuswetgeving leidt tot minder abortussen.
Het ligt eraan waarvoor je gaat. Ga je voor het meer pragmatische of meer het principe.
Plaats reactie