Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Thea schreef:Ik bedoel ziektes als fybromyalgie, cvs etc. Daar zijn geen medische verklaringen voor, maar je wordt niet naar de psycholoog gestuurd. Dat begrijp ik echt niet. Ik denk dat je door psychische problemen lichamelijke klachten kunt krijgen. Daar is m.i. te weinig oog voor. Met alle mensen die hierdoor afgekeurd thuis zitten en het alternatieve circuit in gaan.
Idd in de medische wereld is meten weten. Maar daardoor ontstaat een lacune in de psycho-somatische situaties.
Ik heb daar toch andere ervaring mee en met mij veel anderen .
Er word wel degelijk doorverwezen naar psychische hulp enz.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

DDD schreef:Dan is het dus de keus tussen een half uur autorijden of een half uur fietsen en lopen. Dat maakt als je ook het milieu en je eigen gezondheid meerekent, het al een stuk minder gek om met de trein te gaan.

In de trein kun je boeken en kranten lezen of je mail beantwoorden. Ik kom altijd tijd tekort voor alles wat ik nog zou willen.
De keren dat ik in de trein zat, heb ik vooral gestaan. Echt ontspannen was het niet. Toch ben ik van plan om naar mijn nieuwe werkgever met het OV te reizen.
DDD schreef:Helemaal zonder auto is wel lastig hoor. Maar ik gebruik vrijwel voor alles de trein of de fiets. Ideaal.
Op welke momenten mis jij een auto?
helma schreef:Ik ben maandag en vandaag ook met de trein geweest. Parkeren bij de Rai is bijna net zo duur als een retourtje.
Als ik alleen zou zijn zou ik een OV kaart kopen en de auto wegdoen.
Mijn schoonmoeder (76) heeft geen rijbewijs en reist altijd met OV het land door. Ze merkt alleen dat Groningen-Zeeuws Vlaanderen voor haar nu te veel wordt. Dat is te vaak overstappen. Dan reist ze door naar ons en brengen wij haar het laatste stuk.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ditbenik »

merel schreef:
DDD schreef:Dan is het dus de keus tussen een half uur autorijden of een half uur fietsen en lopen. Dat maakt als je ook het milieu en je eigen gezondheid meerekent, het al een stuk minder gek om met de trein te gaan.

In de trein kun je boeken en kranten lezen of je mail beantwoorden. Ik kom altijd tijd tekort voor alles wat ik nog zou willen.
De keren dat ik in de trein zat, heb ik vooral gestaan. Echt ontspannen was het niet. Toch ben ik van plan om naar mijn nieuwe werkgever met het OV te reizen.
DDD schreef:Helemaal zonder auto is wel lastig hoor. Maar ik gebruik vrijwel voor alles de trein of de fiets. Ideaal.
Op welke momenten mis jij een auto?
helma schreef:Ik ben maandag en vandaag ook met de trein geweest. Parkeren bij de Rai is bijna net zo duur als een retourtje.
Als ik alleen zou zijn zou ik een OV kaart kopen en de auto wegdoen.
Mijn schoonmoeder (76) heeft geen rijbewijs en reist altijd met OV het land door. Ze merkt alleen dat Groningen-Zeeuws Vlaanderen voor haar nu te veel wordt. Dat is te vaak overstappen. Dan reist ze door naar ons en brengen wij haar het laatste stuk.
Ja, vanuit het midden van het land vond ik het vaak ook goed te doen per trein maar hiervandaan vind ik het een drama. Dan moet je overnachtingen inplannen omdat heen en weer op een dag niet te doen is. Daarom doe ik veel per auto, motor of fiets. En ook een eind lopen vind ik geen straf.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

Buiten de Randstad is het OV toch wat lastiger. Mijn broer en mijn neef gingen ooit gelijktijdig naar het Hoornbeeck in Amersfoort, hoewel mijn neef ruim 20 kilometer verder van het Hoornbeeck woonde was hij er toch sneller dan mijn broer met het OV. Als je met het OV eenmaal afhankelijk bent van een bus wordt het vaak een stuk minder interessant.
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Henk J schreef:Buiten de Randstad is het OV toch wat lastiger. Mijn broer en mijn neef gingen ooit gelijktijdig naar het Hoornbeeck in Amersfoort, hoewel mijn neef ruim 20 kilometer verder van het Hoornbeeck woonde was hij er toch sneller dan mijn broer met het OV. Als je met het OV eenmaal afhankelijk bent van een bus wordt het vaak een stuk minder interessant.
Niet alleen buiten de Randstad geldt dat. Wij wonen in de Randstad, maar het kost mijn man anderhalf uur, zonder vertraging, om op zijn werk te komen met het OV. Met de auto is het een klein half uur.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

merel schreef:
Henk J schreef:Buiten de Randstad is het OV toch wat lastiger. Mijn broer en mijn neef gingen ooit gelijktijdig naar het Hoornbeeck in Amersfoort, hoewel mijn neef ruim 20 kilometer verder van het Hoornbeeck woonde was hij er toch sneller dan mijn broer met het OV. Als je met het OV eenmaal afhankelijk bent van een bus wordt het vaak een stuk minder interessant.
Niet alleen buiten de Randstad geldt dat. Wij wonen in de Randstad, maar het kost mijn man anderhalf uur, zonder vertraging, om op zijn werk te komen met het OV. Met de auto is het een klein half uur.
Dat is wel een fors verschil ja, daar wordt het OV niet aantrekkelijker van.
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Henk J schreef:
merel schreef:
Henk J schreef:Buiten de Randstad is het OV toch wat lastiger. Mijn broer en mijn neef gingen ooit gelijktijdig naar het Hoornbeeck in Amersfoort, hoewel mijn neef ruim 20 kilometer verder van het Hoornbeeck woonde was hij er toch sneller dan mijn broer met het OV. Als je met het OV eenmaal afhankelijk bent van een bus wordt het vaak een stuk minder interessant.
Niet alleen buiten de Randstad geldt dat. Wij wonen in de Randstad, maar het kost mijn man anderhalf uur, zonder vertraging, om op zijn werk te komen met het OV. Met de auto is het een klein half uur.
Dat is wel een fors verschil ja, daar wordt het OV niet aantrekkelijker van.
Dat is inderdaad een fors verschil. Toch reist mijn man dagelijks met het OV en dan niet alleen naar de standplaats van zijn werk, maar ook dagelijks met het OV naar allerlei andere steden binnen de Randstad. Hij is dus ervaringsdeskundige op het gebied van vertragingen, uitval etc. Daarom heb ik dagelijks de auto. In het geval van calamiteiten kan ik alle kanten op.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

@Merel:

Ik mis zelden een auto, want ik heb er een. Al is die niet altijd in de buurt als het regent.

Ik vind de auto vooral makkelijk 's avonds laat als er geen treinen meer rijden na een verjaardag of feestje. En als het op zondag regent.

Een heel enkele keer om naar Noord Brabant te gaan, omdat dat met OV veel langer duurt. Maar ik zou ook zonder kunnen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Ik ben blij en dankbaar dat we een auto hebben. Het is nu een noodzakelijke manier van verplaatsen, Ik rijd nu zelf niet meer, of nog niet. Een eind lopen, vooral met een tas boodschappen is onmogelijk.
Maar ik heb net een wasmand vol met handdoeken gevouwen en ik geniet daar echt van. Mijn motoriek verbetert nog steeds.
Tel je zegeningen één voor één, wat vergeet ik dat regelmatig. Ik kijk te vaak wat niet meer, of niet zo goed gaat.
Dat moet je ook leren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Mara schreef:Ik ben blij en dankbaar dat we een auto hebben. Het is nu een noodzakelijke manier van verplaatsen, Ik rijd nu zelf niet meer, of nog niet. Een eind lopen, vooral met een tas boodschappen is onmogelijk.
Maar ik heb net een wasmand vol met handdoeken gevouwen en ik geniet daar echt van. Mijn motoriek verbetert nog steeds.
Tel je zegeningen één voor één, wat vergeet ik dat regelmatig. Ik kijk te vaak wat niet meer, of niet zo goed gaat.
Dat moet je ook leren.

Fijn dat je nog vooruitgang mag opmerken. Zijn goedheid is er iedere morgen!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Mara schreef:Ik ben blij en dankbaar dat we een auto hebben. Het is nu een noodzakelijke manier van verplaatsen, Ik rijd nu zelf niet meer, of nog niet. Een eind lopen, vooral met een tas boodschappen is onmogelijk.
Maar ik heb net een wasmand vol met handdoeken gevouwen en ik geniet daar echt van. Mijn motoriek verbetert nog steeds.
Tel je zegeningen één voor één, wat vergeet ik dat regelmatig. Ik kijk te vaak wat niet meer, of niet zo goed gaat.
Dat moet je ook leren.
Wat fijn Mara dat je stapje voor stapje vooruit mag gaan. Dat voor jou een auto onontbeerlijk is, lijkt mij logisch. Krijg je nog veel hulp bij de dagelijkse dingen?
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Ik ben blij en dankbaar dat we een auto hebben. Het is nu een noodzakelijke manier van verplaatsen, Ik rijd nu zelf niet meer, of nog niet. Een eind lopen, vooral met een tas boodschappen is onmogelijk.
Maar ik heb net een wasmand vol met handdoeken gevouwen en ik geniet daar echt van. Mijn motoriek verbetert nog steeds.
Tel je zegeningen één voor één, wat vergeet ik dat regelmatig. Ik kijk te vaak wat niet meer, of niet zo goed gaat.
Dat moet je ook leren.
Wat een wonder hè! We voelen er iets van. Dan wordt het kleinste al een wonder. Ik weet niet of je het meegekregen hebt, maar ik ben vorig jaar hard gevallen met een fiets, en brak mijn been en een hand. Nu kan ik weer een beetje de trap op en neer lopen, hoewel met pijn, maar ik kan het weer een beetje. Dan sta je er bij stil dat traplopen, waar je daarvoor niet aan dacht, toch weer een wonder wordt.
Ook dat laatste is een waarheid: Tel je zegeningen één voor één, wat vergeet ik dat regelmatig. Ik kijk te vaak wat niet meer, of niet zo goed gaat. Dat moet je ook leren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Marck »

Goed om te leren Mara!

Moest lezen zijn. Excuses.
Laatst gewijzigd door Marck op 24 feb 2023, 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Wat goed om te horen Mara!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

-DIA- schreef: Wat een wonder hè! We voelen er iets van. Dan wordt het kleinste al een wonder. Ik weet niet of je het meegekregen hebt, maar ik ben vorig jaar hard gevallen met een fiets, en brak mijn been en een hand. Nu kan ik weer een beetje de trap op en neer lopen, hoewel met pijn, maar ik kan het weer een beetje. Dan sta je er bij stil dat traplopen, waar je daarvoor niet aan dacht, toch weer een wonder wordt.
Ook dat laatste is een waarheid: Tel je zegeningen één voor één, wat vergeet ik dat regelmatig. Ik kijk te vaak wat niet meer, of niet zo goed gaat. Dat moet je ook leren.
Het zijn lessen in nederigheid en dankbaarheid. Ik vond het vanzelfsprekend dat ik hup hup 2 of 3 dingen tegelijk deed. Of snel na elkaar.
Dat ik weer de trap op kan lopen of was ophangen, is voor mij een Wonder. Je wilt eerst naar huis, maar als je dan op de bank zit, dat is het dan. De eerste tijd dacht ik: is dit nu mijn leven? Nutteloos, Ik zit maar. Ik heb eerst los leren lopen, in de revalidatie. Toen werd ik al wat mobieler en hoefde miet zo vaak iets te vragen. Ik kon zelf mijn boterhammen smeren en een beker melk inschenken. Dat is al zo fijn!
En gaandeweg kon ik het uitbreiden. Het zal niet voor iedereen zo zijn maar ik vind het heerlijk om zelf op mijn tijd dingen te doen.
Te KUNNEN doen. Elke dag wordt een geschenk. Natuurlijk zijn er ook pijnlijke dingen die confronterend zijn. Zo ben ik mijn handschrift kwijt evenals mijn handtekening. Dat wil niet meer zo. Schrijven kost moeite en ziet er bibberig uit.
Het is vechten voor mezelf en tegen mezelf. De neuropsycholoog zei dat je gedachten je beinvloeden, onbewust. Dus als je al denkt dat je het waarschijnlijk niet lukt, dan gaat het niet. Zo ben je voortdurend met jezelf in conclaaf: dat gaat me lukken!.En zo kom je steeds een stapje verder.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie