Wat doen we vandaag?

Zeeuw
Berichten: 11793
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Hoopvol schreef:Ik snap Eloesje wel. Soms loop je in de reguliere zorg tegen de muur. Je krijgt geen verwijsbrief bij de huisarts, je wordt in het ziekenhuis niet serieus genomen, er wordt niet geluisterd en de klachten worden niet geloofd. Wij zijn na een paar jaar tobben ook bij een alternatief mens geweest en die heeft een bloedonderzoek gedaan, en dat bloedonderzoek wel bij een fatsoenlijk laboratorium. Daaruit kwamen wel diverse allergieën. Pas 2 jaar later, als je eindelijk serieus genomen wordt in het ziekenhuis wordt hetzelfde bloedonderzoek gedaan alleen nu door het ziekenhuis. De uitslagen waren exact gelijk.

Ik denk niet dat alternatieve geneeskunde per definitie slecht is alleen ik ben wel enorm huiverig voor occulte invloeden.
Soms zegt de reguliere zorg voor mijn gevoel al snel dat ze het niet weten. Ik had, na een operatie, een arm waarmee ik weinig meer kon. Mijn huisarts vond zelfs de osteopaat als alternatief en zweverig, terwijl die me er in 2 behandelingen vanaf hielp. Waar de cardioloog had gezegd 'excuses voor de fout. Leer er maar mee leven'.
De andere kant van de reguliere zorg vind ik dan weer dat mensen volgestopt worden met medicijnen en met medicijnen tegen de bijwerken van de eerste medicijnen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10466
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

KDD schreef:
Terri schreef:Ik raad wel een ieder aan om niet al te harde woorden te gebruiken tegen Eloesje. Gezondheid is een kwetsbaar onderwerp.
Eens. Aan wal staan de beste stuurlui …
Het is ook vaak: door schade en schande wijsheid verkregen.
Dan mag je toch niet zwijgen!
Ik val Eloesje niet aan!
Ik probeer (nogmaals) in liefde te waarschuwen.
Er word veel geschermd met: ' je moet zelf eens tegen muren oplopen' of: ' je zou het zelf maar hebben ', dat is een dooddoener!
Persoonlijk én in familie én in vriendenkring genoeg mensen die tobben met allerlei aandoeningen.
De beste stuurlui staan echt niet alleen aan wal, ze hebben al woeste wateren bevaren!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Eloesje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Stuur maar een mail over welke leverwaardes je het precies hebt. Ik geloof er niet zoveel van.
:nonnon
Mail verzonden
:bobo
Wat kan jou het schelen wat een anonieme forummer van jouw ziektebeeld vindt?
Wie heeft hem tot een rechter over jou aangesteld, zeg maar?
Ik raad aan om je daar helemaal niets van aan te trekken.
Zeeuw
Berichten: 11793
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
Eloesje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Stuur maar een mail over welke leverwaardes je het precies hebt. Ik geloof er niet zoveel van.
:nonnon
Mail verzonden
:bobo
Wat kan jou het schelen wat een anonieme forummer van jouw ziektebeeld vindt?
Wie heeft hem tot een rechter over jou aangesteld, zeg maar?
Ik raad aan om je daar helemaal niets van aan te trekken.
Inderdaad. Schoftig als je er überhaupt om durft te vragen. We hebben allemaal ons eigen verhaal, maar als er ergens vrijwel geen plek is waar dat verteld kan worden zonder dat er een paar overheen buitelen om hun eigenwijze mening te geven, is het hier wel.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6815
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Orchidee schreef:
KDD schreef:
Terri schreef:Ik raad wel een ieder aan om niet al te harde woorden te gebruiken tegen Eloesje. Gezondheid is een kwetsbaar onderwerp.
Eens. Aan wal staan de beste stuurlui …
Het is ook vaak: door schade en schande wijsheid verkregen.
Dan mag je toch niet zwijgen!
Ik val Eloesje niet aan!
Ik probeer (nogmaals) in liefde te waarschuwen.
Er word veel geschermd met: ' je moet zelf eens tegen muren oplopen' of: ' je zou het zelf maar hebben ', dat is een dooddoener!
Persoonlijk én in familie én in vriendenkring genoeg mensen die tobben met allerlei aandoeningen.
De beste stuurlui staan echt niet alleen aan wal, ze hebben al woeste wateren bevaren!
Zo is het maar net.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10515
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zita »

GerefGemeente-lid schreef:
Orchidee schreef:
KDD schreef:
Terri schreef:Ik raad wel een ieder aan om niet al te harde woorden te gebruiken tegen Eloesje. Gezondheid is een kwetsbaar onderwerp.
Eens. Aan wal staan de beste stuurlui …
Het is ook vaak: door schade en schande wijsheid verkregen.
Dan mag je toch niet zwijgen!
Ik val Eloesje niet aan!
Ik probeer (nogmaals) in liefde te waarschuwen.
Er word veel geschermd met: ' je moet zelf eens tegen muren oplopen' of: ' je zou het zelf maar hebben ', dat is een dooddoener!
Persoonlijk én in familie én in vriendenkring genoeg mensen die tobben met allerlei aandoeningen.
De beste stuurlui staan echt niet alleen aan wal, ze hebben al woeste wateren bevaren!
Zo is het maar net.
Neem me niet kwalijk, maar zeggen dat je niets van een ziektebeeld gelooft, en vervolgens het dossier opeisen, is iets totaal anders dan in liefde waarschuwen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6815
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Dat ben ik totaal met je oneens.
Online
DDD
Berichten: 29036
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Het lijkt mij goed om van ieders goede intenties uit te gaan. Dat heeft met als rechter functioneren niets te maken.
merel
Berichten: 10071
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Ik zou zelf mijn medische dossier nooit verstrekken, maar het staat een ieder vrij om dit natuurlijk te doen.
Bruna
Berichten: 1750
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bruna »

GerefGemeente-lid schreef:
Orchidee schreef:
KDD schreef:
Terri schreef:Ik raad wel een ieder aan om niet al te harde woorden te gebruiken tegen Eloesje. Gezondheid is een kwetsbaar onderwerp.
Eens. Aan wal staan de beste stuurlui …
Het is ook vaak: door schade en schande wijsheid verkregen.
Dan mag je toch niet zwijgen!
Ik val Eloesje niet aan!
Ik probeer (nogmaals) in liefde te waarschuwen.
Er word veel geschermd met: ' je moet zelf eens tegen muren oplopen' of: ' je zou het zelf maar hebben ', dat is een dooddoener!
Persoonlijk én in familie én in vriendenkring genoeg mensen die tobben met allerlei aandoeningen.
De beste stuurlui staan echt niet alleen aan wal, ze hebben al woeste wateren bevaren!
Zo is het maar net.
Misschien bekijk je alles een beetje te zwart-wit? Hou daarnaast ook nog rekening met het feit dat iets (vooral geschreven) hard over kan komen.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Thea »

Wat ik niet goed begrijp is, dat reguliere artsen bij onverklaarbare klachten nooit eens zeggen: 'het zit tussen je oren'. Ze sturen je naar alle mogelijke medici, behalve naar de psycholoog. Ik vind dat echt 'van het kastje naar de muur'-gedrag. Daar kun je dan jaren zoet mee zijn en dat weet je nog niets. Maak ik in mijn omgeving mee.
merel
Berichten: 10071
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Waarom is een zwart-wit denken op dit vlak bezwaarlijk en op allerlei andere vlakken niet?
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

Thea schreef:Wat ik niet goed begrijp is, dat reguliere artsen bij onverklaarbare klachten nooit eens zeggen: 'het zit tussen je oren'. Ze sturen je naar alle mogelijke medici, behalve naar de psycholoog. Ik vind dat echt 'van het kastje naar de muur'-gedrag. Daar kun je dan jaren zoet mee zijn en dat weet je nog niets. Maak ik in mijn omgeving mee.
Dat wordt hier wel degelijk gedaan. Burn out verklaard. Maar kun jij mij vertellen wat burn out met afwijkingen in je bloedwaardes te maken heeft?

Je bent in Nederland gezond tot het tegendeel is bewezen. Dat 'tegendeel' moet een diagnose zijn. Kunnen ze deze niet stellen, dan ben je dus gezond.
merel
Berichten: 10071
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Eloesje schreef:
Thea schreef:Wat ik niet goed begrijp is, dat reguliere artsen bij onverklaarbare klachten nooit eens zeggen: 'het zit tussen je oren'. Ze sturen je naar alle mogelijke medici, behalve naar de psycholoog. Ik vind dat echt 'van het kastje naar de muur'-gedrag. Daar kun je dan jaren zoet mee zijn en dat weet je nog niets. Maak ik in mijn omgeving mee.
Dat wordt hier wel degelijk gedaan. Burn out verklaard. Maar kun jij mij vertellen wat burn out met afwijkingen in je bloedwaardes te maken heeft?

Je bent in Nederland gezond tot het tegendeel is bewezen. Dat 'tegendeel' moet een diagnose zijn. Kunnen ze deze niet stellen, dan ben je dus gezond.
Dat lijkt mij wel logisch. Geneeskunde is een wetenschap, waarbij een diagnose gesteld wordt adhv hetgeen je hoort, ziet, ruikt en meet
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

Orchidee schreef:
KDD schreef:
Terri schreef:Ik raad wel een ieder aan om niet al te harde woorden te gebruiken tegen Eloesje. Gezondheid is een kwetsbaar onderwerp.
Eens. Aan wal staan de beste stuurlui …
Het is ook vaak: door schade en schande wijsheid verkregen.
Dan mag je toch niet zwijgen!
Ik val Eloesje niet aan!
Ik probeer (nogmaals) in liefde te waarschuwen.
Er word veel geschermd met: ' je moet zelf eens tegen muren oplopen' of: ' je zou het zelf maar hebben ', dat is een dooddoener!
Persoonlijk én in familie én in vriendenkring genoeg mensen die tobben met allerlei aandoeningen.
De beste stuurlui staan echt niet alleen aan wal, ze hebben al woeste wateren bevaren!
Ik vraag me oprecht af wat er occult/gevaarlijk /niet bijbels is aan mecebi. Wat zij doen is verklaarbaar, niets duisters aan, niets zweverigs, het was een verhoring op ons gebed. En ik ben nog steeds dankbaar dat we iemand in onze omgeving hadden die ons naar hen verwees.
Plaats reactie