Wat doen we vandaag?

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ditbenik »

Orchidee schreef:Onderschat de duivel en haar duistere machten niet!
Eloesje schreef:
Job schreef:Aiiii, door kritiek op zulke zaken te leveren kom je aan sommige mensen hun geloof, is mijn ervaring. Zelfs mensen in onze gezindte die er letterlijk heilig in geloven. Dat gaat ver en heel diep (ook in de portemonnee).

Ik draai mijn mond op slot. Sleutel in de Noordzee.
Ik geloof zeker dat het iets doet, omdat ik van dichtbij zie wat het oplevert en ook wat de reacties zijn op de behandeling. Koorts kun je niet faken of oproepen, omdat je 'erin gelooft' en zo nog meer reacties van je lichaam.
En ik weet ook dat ze niet alles kunnen oplossen. Maar als je bij de arts 'uitbehandeld' bent en je je werk niet kunt doen, kan het nooit erger worden dan het is toch... Tis altijd nog goedkoper om te investeren in je gezondheid in plaats van een uitkering te ontvangen. (Dat geldt overigens ook met andere dingen zoals sporten en gezond leven)
Ik geloof ook vast dat het iets doet. Of het 'iets' doet bepaalt ook niet of het onder kwakzalverij valt. Het gaat om de vraag uit welke bron het voortkomt. Het lijkt me heel goed om de waarschuwing van Orchidee ter harte te nemen.
Orchidee schreef:Onderschat de duivel en haar duistere machten niet!
Inderdaad. In Arika of Latijns-Amerika is de macht van de duivel veel meer zichtbaar dan hier. Daar leven veel mensen onder angst. Binnen de reformatorische kerken is die macht veel minder zichtbaar omdat hij daar veel sluwer te werk gaat. Listig als een slang. Hij fluistert mensen van alles in en het lijken vrome gedachten. Om de kleur van een stropdas, het gebruik van een vertaling, het behoren tot de verkeerde flank, om zomaar een paar voorbeelden te noemen, is al voldoende om de verkondiging van het Woord door die voorganger niet meer serieus te nemen en gewoon door te leven. In het Rooms Katholieke deel van ons land hebben mensen van huis uit geleerd om overledenen aan te roepen. Daar zie je dat satan zich juist weer veel manifesteert in het occulte. Dan kan een Mariabeeld opeens gaan huilen. Vorige week sprak ik nog iemand uit het zuiden die vertelde dat ze geen ziel meer had omdat ze die verkocht had aan de duivel. Dan zit je opeens in een wereld die binnen de kerken niet of veel te weinig gezien wordt waardoor de duivel en zijn duistere machten snel onderschat worden.
merel
Berichten: 9929
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Eloesje schreef:
Jo-Ann schreef:
Eloesje schreef:Voor onbegrepen lichamelijke klachten heb ik een tip, ga eens naar mecebi (Ede of Putten) . Echt, ik heb daar zoveel goede berichten over gehoord/gemerkt van familieleden en kennissen heel dichtbij, het is geen kwakzalverij, wel een intensief traject. Na een behandeling is een dag rustig aan doen niet verkeerd, maar het levert echt veel op.
Geldklopperij. Ken iemand waarbij het jaren heeft geduurd, veel geld heeft gekost, niets heeft opgeleverd.
En nu hebben ze dikke geldproblemen.
Ik ken een gezin waarin meerdere leden behandeld zijn voor verschillende klachten (oa lyme, allergieën, cvs) door de artsen in het ziekenhuis wordt je naar huis gestuurd met de mededeling dat het tussen je oren zit en kun je afgekeurd worden, ziek thuis gaan zitten. Zij kunnen nu hun werk weer doen, school af kunnen maken en veel minder exceem klachten.

Tja, zij zijn niet de enige, in mijn familie iemand met lyme/pfeiffer die dat nu echt kwijt is. En als het kwakzalverij is, hoe kun je dan na de behandeling koorts ontwikkelen, iedere keer zo'n 2 dagen ziek zijn en daarna verbetering optreden?
Behandeling die mecebi gebruikt wordt in het buitenland als regulier gezien.

Maar goed, je kunt ook gewoon doortobben, prima, even goede vrienden.
Nu zijn langdurige klachten veroorzaakt door Lyme, CVS en Pfeiffer ook in de medische wetenschap behoorlijk controversieel. Vaak zijn het niet objectiveerbare klachten en juist deze klachten/mensen zijn heel ontvankelijk voor deze behandelingen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3023
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Job »

Orchidee schreef:
Job schreef:O, nog een ergernis op dit vlak. Essentiele oliën! Man o man. De minibedrijfjes schieten als paddenstoelen uit de grond, allemaal jonge meiden/moedertjes uit onze gezindte die er druk mee zijn. Een pervers verdienmodel: peperdure oliën > om dat te kunnen betalen worden kopers verkopers > enzovoort.
Ik geloof best dat natuurlijke oliën veel goeds in zich hebben. God geeft veel natuurlijk goed in de schepping. Maar de gezondheidsclaims die deze volledig ongeschoolde meiden doen...het is om je naar van te schrikken. Van vruchtbaarheidsbevorderdering tot tegengaan van ontstekingen, van het behandelen van huidproblemen tot ingewandsziekten. Niet gehinderd door enige kennis. Pervers, ik kan er geen ander woord voor bedenken
Wat akelig dat het je zo raakt en verward!
Ik ben denk ik zelf echt te nuchter voor zulke "vage" praktijken, personen en bedrijven .
Was pas ook op een verkoping waar ik de door jouw genoemde gezondheidsolien en aloë vera artikelen ook in grote getalen aanwezig waren.
Ik heb alleen maar meewarig de verkopers aangekeken en moeite moeten doen om de mensen die de artikelen afnamen te waarschuwen.
Daar ben ik dan net te verlegen voorAfbeelding
Hey, bedankt! Ik word niet zozeer geraakt door alternatieve zaken, in het geheel niet zelfs. Waar ik wel van in verwarring raak, is dat als men ergens in gelooft, dat het dan "werkt". Dat is toepasbaar op velerlei gebied. Ik kan, dit doordenkend, dan zomaar even gaan twijfelen aan "ons geloof" of eigen (geloofs)ervaringen: wie zegt dat dat niet volgens eenzelfde mechanisme werkt? Ik moet me niet op die gedachtenzee mee laten voeren, anders raak ik in een strik van verwarring.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18746
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

De Huishoudbeurs.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1431
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Marck »

Weer op werk na vakantie weekje. Effe wennen :)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6516
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Orchidee schreef:Onderschat de duivel en haar duistere machten niet!
Sinds wanneer is de duivel vrouwelijk?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10447
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Posthoorn schreef:
Orchidee schreef:Onderschat de duivel en haar duistere machten niet!
Sinds wanneer is de duivel vrouwelijk?
Sorry voor mijn taalfouten! Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

Orchidee schreef:Onderschat de duivel en haar duistere machten niet!
Ik zie het als geschenk uit de hemel.

Ik vind het heel erg pijnlijk en verdrietig om te lezen hoe mensen met onbegrepen klachten weggezet worden als 'omstreden' en 'niet objectiveerbaar'. Vaak zijn er wel degelijk verklaarbaar (door bloedonderzoek/afwijkende waardes) klachten maar kan er geen duidelijke diagnose gesteld worden. En geen diagnose betekent geen behandeling.

Heel soms schiet het door m'n gedachten, ik hoop dat ze er zelf last van krijgen, dan praten ze wel anders.

Hier laat ik het verder bij, ik zie het zeker niet als 'mijn geloof' , maar ik maak me wel zorgen over deze reacties, hoe harteloos en negatief over een instelling waar christenen werken.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6652
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Eloesje schreef:
Orchidee schreef:Onderschat de duivel en haar duistere machten niet!
Ik zie het als geschenk uit de hemel.

Ik vind het heel erg pijnlijk en verdrietig om te lezen hoe mensen met onbegrepen klachten weggezet worden als 'omstreden' en 'niet objectiveerbaar'. Vaak zijn er wel degelijk verklaarbaar (door bloedonderzoek/afwijkende waardes) klachten maar kan er geen duidelijke diagnose gesteld worden. En geen diagnose betekent geen behandeling.

Heel soms schiet het door m'n gedachten, ik hoop dat ze er zelf last van krijgen, dan praten ze wel anders.

Hier laat ik het verder bij, ik zie het zeker niet als 'mijn geloof' , maar ik maak me wel zorgen over deze reacties, hoe harteloos en negatief over een instelling waar christenen werken.
Nee hoor. Het is gewoon duidelijk dat zulke middelen op de lange termijn geen effect hebben of misschien enkel een placebowerking. Ik ken genoeg mensen die bij zulke praktijken kwamen en er nog veel zieker vandaan gingen. Of dacht je dat wij die ervaringen allemaal zouden verzinnen? Ga ze eens de kost geven die extreem veel schade hebben ondervonden en nu geen cent meer op hun spaarbankboekje hebben staan.

Dat noem ik bepaald niet christelijk. Zulke praktijken moeten gewoon verboden worden.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

GerefGemeente-lid schreef:
Eloesje schreef:
Orchidee schreef:Onderschat de duivel en haar duistere machten niet!
Ik zie het als geschenk uit de hemel.

Ik vind het heel erg pijnlijk en verdrietig om te lezen hoe mensen met onbegrepen klachten weggezet worden als 'omstreden' en 'niet objectiveerbaar'. Vaak zijn er wel degelijk verklaarbaar (door bloedonderzoek/afwijkende waardes) klachten maar kan er geen duidelijke diagnose gesteld worden. En geen diagnose betekent geen behandeling.

Heel soms schiet het door m'n gedachten, ik hoop dat ze er zelf last van krijgen, dan praten ze wel anders.

Hier laat ik het verder bij, ik zie het zeker niet als 'mijn geloof' , maar ik maak me wel zorgen over deze reacties, hoe harteloos en negatief over een instelling waar christenen werken.
Nee hoor. Het is gewoon duidelijk dat zulke middelen op de lange termijn geen effect hebben of misschien enkel een placebowerking. Ik ken genoeg mensen die bij zulke praktijken kwamen en er nog veel zieker vandaan gingen. Of dacht je dat wij die ervaringen allemaal zouden verzinnen? Ga ze eens de kost geven die extreem veel schade hebben ondervonden en nu geen cent meer op hun spaarbankboekje hebben staan.

Dat noem ik bepaald niet christelijk. Zulke praktijken moeten gewoon verboden worden.
Bij mecebi? Of ergens anders? Kosten zijn zo'n 2000 euro per jaar (ligt er een beetje aan hoe vaak je gaat voor een behandeling en wat je nodig hebt aan extra vitaminen al kun je er ook gewoon voor kiezen die niet te nemen), kan me niet voorstellen dat iemand na 2 jaar behandeling (gemiddelde is 1,5 jaar) daarop is leeggelopen eerlijk gezegd.

Heb je de ervaringsverhalen op hun site opgezocht? Dat mensen in de bloei van hun leven van 100% opeens naar 0% gaan? Doortobben en er bij mecebi achter komen wat er aan de hand is, na de behandeling weer naar de 80%-100% zijn gegaan?
Ik ben eerlijk gezegd nooit zo van online recensies, wie zegt dat ze echt zijn? Maar in dit geval, zo dichtbij meegemaakt dat ik ze zeker wel geloof.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6652
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Eloesje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Eloesje schreef:
Orchidee schreef:Onderschat de duivel en haar duistere machten niet!
Ik zie het als geschenk uit de hemel.

Ik vind het heel erg pijnlijk en verdrietig om te lezen hoe mensen met onbegrepen klachten weggezet worden als 'omstreden' en 'niet objectiveerbaar'. Vaak zijn er wel degelijk verklaarbaar (door bloedonderzoek/afwijkende waardes) klachten maar kan er geen duidelijke diagnose gesteld worden. En geen diagnose betekent geen behandeling.

Heel soms schiet het door m'n gedachten, ik hoop dat ze er zelf last van krijgen, dan praten ze wel anders.

Hier laat ik het verder bij, ik zie het zeker niet als 'mijn geloof' , maar ik maak me wel zorgen over deze reacties, hoe harteloos en negatief over een instelling waar christenen werken.
Nee hoor. Het is gewoon duidelijk dat zulke middelen op de lange termijn geen effect hebben of misschien enkel een placebowerking. Ik ken genoeg mensen die bij zulke praktijken kwamen en er nog veel zieker vandaan gingen. Of dacht je dat wij die ervaringen allemaal zouden verzinnen? Ga ze eens de kost geven die extreem veel schade hebben ondervonden en nu geen cent meer op hun spaarbankboekje hebben staan.

Dat noem ik bepaald niet christelijk. Zulke praktijken moeten gewoon verboden worden.
Bij mecebi? Of ergens anders? Kosten zijn zo'n 2000 euro per jaar (ligt er een beetje aan hoe vaak je gaat voor een behandeling en wat je nodig hebt aan extra vitaminen al kun je er ook gewoon voor kiezen die niet te nemen), kan me niet voorstellen dat iemand na 2 jaar behandeling (gemiddelde is 1,5 jaar) daarop is leeggelopen eerlijk gezegd.
€ 2.000,- is voor veel mensen een heleboel geld. En ik spreek uit ervaring, ja. Het is ook een algemeen bekend gegeven. Alternatieve natuurgeneeskundige middelen zijn mijns inziens mede daarom niet geoorloofd. Bovendien: in 9 van de 10 gevallen is er vaak gewoon een lichamelijke of psychische oorzaak aan te wijzen. En soms moeten we ook leren volgens Zondag 10 dat God alles bestuurt en leidt. Dat is niet altijd eenvoudig, maar wel Bijbelser dan deze alternatieve geneeswijzen, waar ik nadrukkelijk afstand van neem. Ik hoop dat jij dat ook inziet of leert inzien. We dienen ons er als christenen verre van te houden en onze verwachtingen niet op mensen te vestigen, maar op de Heere Zelf.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

GerefGemeente-lid schreef:
€ 2.000,- is voor veel mensen een heleboel geld. En ik spreek uit ervaring, ja. Het is ook een algemeen bekend gegeven. Alternatieve natuurgeneeskundige middelen zijn mijns inziens mede daarom niet geoorloofd. Bovendien: in 9 van de 10 gevallen is er vaak gewoon een lichamelijke of psychische oorzaak aan te wijzen. En soms moeten we ook leren volgens Zondag 10 dat God alles bestuurt en leidt. Dat is niet altijd eenvoudig, maar wel Bijbelser dan deze alternatieve geneeswijzen, waar ik nadrukkelijk afstand van neem. Ik hoop dat jij dat ook inziet of leert inzien. We dienen ons er als christenen verre van te houden en onze verwachtingen niet op mensen te vestigen, maar op de Heere Zelf.
Je beantwoord mijn vraag niet. Heb jij die ervaringen met mecebi zelf of met anderen.

Klopt helemaal wat je zegt, er is een oorzaak, deze oorzaak kunnen ze in het ziekenhuis niet vinden. Mecebi wel. En het kan behandeld worden.
Dus als je in het reguliere ziekenhuis niet verder kunt ga je dan ook niet naar het academische ziekenhuis waar artsen meer begaafd zijn? Stel je dan ook je vertrouwen op de Heere en ga je thuis afwachten tot je genezen bent?
In mijn ogen is de behandeling die ze bij mecebi geven ook een gekregen talent wat ingezet mag worden. Iets wat ze in Duitsland in het reguliere ziekenhuis gewoon gebruiken.
Als je geel ziet van de gifstoffen omdat je lever niet meer werkt maar de mdl arts niet weet wat het probleem is en je gewoon naar huis stuurt in afwachting van nog hogere bloedwaardes (pas bij 1000 gaan we ingrijpen maar boven de 80 is al niet normaal, hij was over de 300 iedere keer) je daardoor zo moe bent dat je je werk niet meer kunt doen, een jaar in de ziektewet zit hierdoor, moet je gewoon afwachten tot het vanzelf over gaat? De arts zegt, leer er maar mee leven want ik zie niets wat niet klopt maar hij werkt gewoon niet goed? Sorry ik wordt hier echt een beetje opstanding van. Moet ik dan maar inzien dat de behandeling van mecebi van de duivel is? De leverwaardes zijn overigens nu goed. Onverklaarbaar en volgens de arts kan dit niet.
Maar dat was volgens jou dus een onbijbelse keus.
Ik ben dankbaar dat de Heere ons deze kans heeft gegeven, zodat we weer als gezin iets kunnen ondernemen zonder iedere dag meer op bed te liggen en ervoor de kinderen te zijn.
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Framboos »

Eloesje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
€ 2.000,- is voor veel mensen een heleboel geld. En ik spreek uit ervaring, ja. Het is ook een algemeen bekend gegeven. Alternatieve natuurgeneeskundige middelen zijn mijns inziens mede daarom niet geoorloofd. Bovendien: in 9 van de 10 gevallen is er vaak gewoon een lichamelijke of psychische oorzaak aan te wijzen. En soms moeten we ook leren volgens Zondag 10 dat God alles bestuurt en leidt. Dat is niet altijd eenvoudig, maar wel Bijbelser dan deze alternatieve geneeswijzen, waar ik nadrukkelijk afstand van neem. Ik hoop dat jij dat ook inziet of leert inzien. We dienen ons er als christenen verre van te houden en onze verwachtingen niet op mensen te vestigen, maar op de Heere Zelf.
Je beantwoord mijn vraag niet. Heb jij die ervaringen met mecebi zelf of met anderen.

Klopt helemaal wat je zegt, er is een oorzaak, deze oorzaak kunnen ze in het ziekenhuis niet vinden. Mecebi wel. En het kan behandeld worden.
Dus als je in het reguliere ziekenhuis niet verder kunt ga je dan ook niet naar het academische ziekenhuis waar artsen meer begaafd zijn? Stel je dan ook je vertrouwen op de Heere en ga je thuis afwachten tot je genezen bent?
In mijn ogen is de behandeling die ze bij mecebi geven ook een gekregen talent wat ingezet mag worden. Iets wat ze in Duitsland in het reguliere ziekenhuis gewoon gebruiken.
Als je geel ziet van de gifstoffen omdat je lever niet meer werkt maar de mdl arts niet weet wat het probleem is en je gewoon naar huis stuurt in afwachting van nog hogere bloedwaardes (pas bij 1000 gaan we ingrijpen maar boven de 80 is al niet normaal, hij was over de 300 iedere keer) je daardoor zo moe bent dat je je werk niet meer kunt doen, een jaar in de ziektewet zit hierdoor, moet je gewoon afwachten tot het vanzelf over gaat? De arts zegt, leer er maar mee leven want ik zie niets wat niet klopt maar hij werkt gewoon niet goed? Sorry ik wordt hier echt een beetje opstanding van. Moet ik dan maar inzien dat de behandeling van mecebi van de duivel is? De leverwaardes zijn overigens nu goed. Onverklaarbaar en volgens de arts kan dit niet.
Maar dat was volgens jou dus een onbijbelse keus.
Ik ben dankbaar dat de Heere ons deze kans heeft gegeven, zodat we weer als gezin iets kunnen ondernemen zonder iedere dag meer op bed te liggen en ervoor de kinderen te zijn.
Ik citeer: bioresonantie therapie is een energetische geneeswijze die, net als andere energetische therapieen uitgaat van de grondgedachte dat alles energie is en daarmee de mens ziet als een energieconcentratie (Chi) in het Chi-universum. Dit universum is een alles omvattend energieveld, een etherische realiteit, die het heelal doortrekt. Een soort zee van fijnstoffelijke energie, waaruit alles is ontstaan: atomen, melkwegstelsels, levende wezens en zelfs bewustzijn.
Bioresonantie therapie beoogt de mens weer in harmonie te brengen met het Chi-universum.

Bron: genezing uit het oosten, alternatieve therapieen getoetst, Ruud van der Ven, 2011
DDD
Berichten: 28854
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Zou je kunnen zeggen wat in Duitsland in de reguliere geneeskunde ook gebruikt wordt? Ik sluit helemaal niet uit dat hun behandeling werkt. Maar er zijn ook mensen die ineens uit een rolstoel opstaan en dat kan ook psychisch zijn. Bijvoorbeeld dat hun zenuwen tussen hersenen en benen niet goed functioneren. Dat heet geloof ik FNO.

Overigens zijn er natuurlijk wel degelijk energieën die over de wereld gaan. Anders zou iemand niet op 1000 kilometer afstand kunnen aanvoelen dat er iets met een geliefde gebeurt. Terwijl dat heel vaak wel gemerkt wordt.
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Framboos »

Iets verderop in bovengenoemd boek:
Alle bioresonantiemethoden hebben gemeen dat zij lichaamseigen trillingen willen harmoniseren. Dat gaat samen met het aftappen van kosmische energie, de Chi of Prana. Hierbij worden, bewust of onbewust , krachten van duistere/occulte machten gebruikt.

De bicom bioresonantiemeter is afgeleid van de E-meter, bedacht door de oprichter van de Scientology sekte.

Bovengenoemde lijkt mij voldoende om ons er verre van te houden.
Plaats reactie