Beroepingswerk discussie [7]

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef:
Geytenbeekje schreef:
MGG schreef:Ik weet het, maar nu jullie al zo lang wachten lukt op de krant van maandag wachten vast ook wel ;).
Iedereen de eigen kerk overslaan om naar CadIJW te luisteren :huhu
Het wordt morgen voor sommige een drukke dag. Op gg info staan 6 beroepen waar de beslissing nog niet bij staat. Dat wordt in 4 verschillende gemeente de ochtenddienst beluisteren ;). Naast twee diensten in de eigen gemeente wordt dat passen en meten.
Veel gg-gemeenten hebben slotje of kan je alleen live luisteren dus dat scheelt dan nog
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef:
MGG schreef:
Geytenbeekje schreef:
MGG schreef:Ik weet het, maar nu jullie al zo lang wachten lukt op de krant van maandag wachten vast ook wel ;).
Iedereen de eigen kerk overslaan om naar CadIJW te luisteren :huhu
Het wordt morgen voor sommige een drukke dag. Op gg info staan 6 beroepen waar de beslissing nog niet bij staat. Dat wordt in 4 verschillende gemeente de ochtenddienst beluisteren ;). Naast twee diensten in de eigen gemeente wordt dat passen en meten.
Veel gg-gemeenten hebben slotje of kan je alleen live luisteren dus dat scheelt dan nog
De opname aanzetten en het opnemen is een optie. Of de koster bellen voor een inlogcode ;). Maar genoeg gekheid in de regel betekent geen nieuws dat een dominee bedankt heeft. Bij het aannemen van een beroep weet binnen een halve dag ongeveer iedereen het.
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bruna »

SanderL schreef:Iemand al iets gehoord van ds. J. de Kok en Borssele?
bedankt.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mannetje »

MGG schreef:GG Nieuwdorp

Tweetal Baaijens en van Laar
Dragen zij geen titel meer?
-
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door MGG »

Mannetje schreef:
MGG schreef:GG Nieuwdorp

Tweetal Baaijens en van Laar
Dragen zij geen titel meer?
Ds Baaijens en ds Van Laar* mogelijk hebben ze ook nog een mooie titel als dr, ir of mr maar dat weet ik helaas niet.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ditbenik »

Mannetje schreef:
MGG schreef:GG Nieuwdorp

Tweetal Baaijens en van Laar
Dragen zij geen titel meer?
Het zal niemand ontgaan dat het om predikanten gaat toch? Dus als 'heer' een keer wegvalt zal niemand het idee krijgen dat MGG geen respect heeft voor het ambt van predikant. Ik zou zeggen: niet op alle slakken zout leggen. Zelf ben ik blij met m'n voornaam. Zo hebben mijn ouders me genoemd en velen in mijn voorgeslacht droegen dezelfde naam. Daarom wil ik niet met 'heer' of meneer worden aangesproken maar met mijn voornaam. Maar ieder z'n ding.
Laatst gewijzigd door Ditbenik op 18 okt 2022, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

We hebben hier gewoon wat over afgesproken. Dus terecht dat dit opgemerkt wordt. Ik heb het bewuste bericht aangepast.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door NorahLinde »

NorahLinde schreef:CGK

Enkelvoudig gekandideerd te Oud-Vossemeer: kandidaat J. van Limbeek (stemming 8-11)
Kandidaat Van Limbeek is inmiddels 3 jaar beroepbaar. Deze kandidaatstelling is dus op z'n minst een om extra dankbaar voor te zijn!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Ad Anker »

johannes123 schreef:Ds. K. Boeder van Dirksland heeft uitstel gevraagd voor het beroep uitgebracht vanuit de gemeente op Texel.

Beslissingsdatum: zaterdag 12 nov.
Onjuist. Er is geen sprake van 'uitstel gevraagd'. Beslistermijn loopt gewoon tot zaterdag.
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door CvdW »

Op gergeminfo.nl lees ik dat de beslisdatum 5-11-2022 is, nu is dat een week uitgesteld.

We kunnen ook te gauw reageren.
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door johannes123 »

Ad Anker schreef:
johannes123 schreef:Ds. K. Boeder van Dirksland heeft uitstel gevraagd voor het beroep uitgebracht vanuit de gemeente op Texel.

Beslissingsdatum: zaterdag 12 nov.
Onjuist. Er is geen sprake van 'uitstel gevraagd'. Beslistermijn loopt gewoon tot zaterdag.
Niet onjuist Ad! Hij moest zaterdag beslissen en heeft uitstel gevraagd!
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door GerefGemeente-lid »

johannes123 schreef:
Ad Anker schreef:
johannes123 schreef:Ds. K. Boeder van Dirksland heeft uitstel gevraagd voor het beroep uitgebracht vanuit de gemeente op Texel.

Beslissingsdatum: zaterdag 12 nov.
Onjuist. Er is geen sprake van 'uitstel gevraagd'. Beslistermijn loopt gewoon tot zaterdag.
Niet onjuist Ad! Hij moest zaterdag beslissen en heeft uitstel gevraagd!
@Ad Anker kerkt in Dirksland, dus hij zal het zeker wel weten. De vorige keer toen er op dit forum beweerd werd dat er een dominee uitstel had gevraagd, bedankte hij een dag later alsnog.

Bovendien zal GerGemInfo er waarschijnlijk dan ook wel van weten hoor.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Piet Puk »

Daarnaast staat op gergeminfo.nl het woordje ca. Dit betekent circa of ongeveer. Wat gergeminfo.nl volgens mij doet is 3 weken optellen op het moment dat het beroep openbaar word gemaakt. Predikanten kunnen echter er voor kiezen 3 weken na daadwerkelijke ontvangst van de beroepsbrief te beslissen. Dat zou ook hier kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Ad Anker »

johannes123 schreef:
Ad Anker schreef:
johannes123 schreef:Ds. K. Boeder van Dirksland heeft uitstel gevraagd voor het beroep uitgebracht vanuit de gemeente op Texel.

Beslissingsdatum: zaterdag 12 nov.
Onjuist. Er is geen sprake van 'uitstel gevraagd'. Beslistermijn loopt gewoon tot zaterdag.
Niet onjuist Ad! Hij moest zaterdag beslissen en heeft uitstel gevraagd!
Ik was in de kerk gisteren jongen. Jij niet meen ik. Dit is stemmingmakerij. Doe toch gewoon. De brief heeft er gewoon een week over gedaan. Dus de drie weken zijn zaterdag a.s. voorbij.
Wim Anker
Berichten: 3897
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Wim Anker »

johannes123 schreef:
Ad Anker schreef:
johannes123 schreef:Ds. K. Boeder van Dirksland heeft uitstel gevraagd voor het beroep uitgebracht vanuit de gemeente op Texel.

Beslissingsdatum: zaterdag 12 nov.
Onjuist. Er is geen sprake van 'uitstel gevraagd'. Beslistermijn loopt gewoon tot zaterdag.
Niet onjuist Ad! Hij moest zaterdag beslissen en heeft uitstel gevraagd!
t's altijd fijn als mensen zo snel mogelijk willen weten welke datum gereserveerd moet worden voor de verhuizing.
Plaats reactie