Gereformeerde Gemeenten

MGG
Berichten: 3465
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

Piet Puk schreef:
DDD schreef:Ik denk dat je het alleen weet als je er op een andere manier van hebt gehoord. Dus ik zie het probleem niet zo.

Overigens vinden sommige mensen iets al snel straattaal, zeker als het om seks gaat.
Het gaat om een grote gemeente met (zoals ik uit de vraag concludeer) eigenlijk bijna altijd wel een predikant.... Nou.... zelfs voor mij als GGiN-er heb ik wel een idee wie dit kan zijn. Daarom vind ik dat dit nooit openbaar op Refoweb geplaatst had moeten worden.
Ik ben het met je eens dat zo'n vraag niet geplaatst moeten worden. Maar er zijn circa 30 dominees die in een grote (>1k gemeente staan). Volgens mij zullen de meeste mensen na moeten gaan denken om een paar kanshebbers te selecteren. Ik ga er vanuit dat mensen er niet als aasgieren opduiken om te proberen te achterhalen wie er bedoeld wordt.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef:
Piet Puk schreef:
DDD schreef:Ik denk dat je het alleen weet als je er op een andere manier van hebt gehoord. Dus ik zie het probleem niet zo.

Overigens vinden sommige mensen iets al snel straattaal, zeker als het om seks gaat.
Het gaat om een grote gemeente met (zoals ik uit de vraag concludeer) eigenlijk bijna altijd wel een predikant.... Nou.... zelfs voor mij als GGiN-er heb ik wel een idee wie dit kan zijn. Daarom vind ik dat dit nooit openbaar op Refoweb geplaatst had moeten worden.
Ik ben het met je eens dat zo'n vraag niet geplaatst moeten worden. Er zijn circa 30 dominees die in een grote (>1k gemeente staan). Volgens mij zullen de meeste mensen na moeten gaan denken om een paar kanshebbers te selecteren. Ik ga er vanuit dat mensen er niet als aasgieren opduiken om te proberen te achterhalen wie er bedoeld wordt.
Dat hoop ik in ieder geval ook, maar door zo'n vraag heb je bij het minste of geringste een hoop gedoe in de gemeente. Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ditbenik »

Piet Puk schreef:
MGG schreef:
Piet Puk schreef:
DDD schreef:Ik denk dat je het alleen weet als je er op een andere manier van hebt gehoord. Dus ik zie het probleem niet zo.

Overigens vinden sommige mensen iets al snel straattaal, zeker als het om seks gaat.
Het gaat om een grote gemeente met (zoals ik uit de vraag concludeer) eigenlijk bijna altijd wel een predikant.... Nou.... zelfs voor mij als GGiN-er heb ik wel een idee wie dit kan zijn. Daarom vind ik dat dit nooit openbaar op Refoweb geplaatst had moeten worden.
Ik ben het met je eens dat zo'n vraag niet geplaatst moeten worden. Er zijn circa 30 dominees die in een grote (>1k gemeente staan). Volgens mij zullen de meeste mensen na moeten gaan denken om een paar kanshebbers te selecteren. Ik ga er vanuit dat mensen er niet als aasgieren opduiken om te proberen te achterhalen wie er bedoeld wordt.
Dat hoop ik in ieder geval ook, maar door zo'n vraag heb je bij het minste of geringste een hoop gedoe in de gemeente. Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me.
Volgens mij wordt in het antwoord keurig aangegeven hoe je hiermee om kunt gaan. Dat voorkomt juist een hoop gedoe,
MGG
Berichten: 3465
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

Ditbenik schreef:
Volgens mij wordt in het antwoord keurig aangegeven hoe je hiermee om kunt gaan. Dat voorkomt juist een hoop gedoe,
Zo'n antwoord moet in mijn ogen privé gegeven worden. Het is een specifieke situatie, wat hebben andere daar aan? Daarbij had de vraag best wat algemener gekunt. bijvoorbeeld het kerkverband en dst het om een grote gemeente gaat weggehaald.

De eerste stap is overigens naar iemand toe gaan en het bespreekbaar maken. Dat durft de vraagsteller blijkbaar niet. Ik vind het ongepast om je probleem dan maar anoniem de wijde wereld in te gooien. De vraagsteller had bijvoorbeeld ook de consulent kunnen bellen/mailen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erik1960 »

MGG schreef:
Piet Puk schreef:
DDD schreef:Ik denk dat je het alleen weet als je er op een andere manier van hebt gehoord. Dus ik zie het probleem niet zo.

Overigens vinden sommige mensen iets al snel straattaal, zeker als het om seks gaat.
Het gaat om een grote gemeente met (zoals ik uit de vraag concludeer) eigenlijk bijna altijd wel een predikant.... Nou.... zelfs voor mij als GGiN-er heb ik wel een idee wie dit kan zijn. Daarom vind ik dat dit nooit openbaar op Refoweb geplaatst had moeten worden.
Ik ben het met je eens dat zo'n vraag niet geplaatst moeten worden. Maar er zijn circa 30 dominees die in een grote (>1k gemeente staan). Volgens mij zullen de meeste mensen na moeten gaan denken om een paar kanshebbers te selecteren. Ik ga er vanuit dat mensen er niet als aasgieren opduiken om te proberen te achterhalen wie er bedoeld wordt.
ik heb waardering voor je optimisme!
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Het is in ieder geval niet in Zeeland. Want Zondag 41 is zondag 9 oktober pas aan de beurt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mannetje »

GerefGemeente-lid schreef:Het is in ieder geval niet in Zeeland. Want Zondag 41 is zondag 9 oktober pas aan de beurt.
Niet iedere Zeeuwse gemeente loopt keurig in de pas.
-
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mannetje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Het is in ieder geval niet in Zeeland. Want Zondag 41 is zondag 9 oktober pas aan de beurt.
Niet iedere Zeeuwse gemeente loopt keurig in de pas.
Wij ook niet. En jullie ook niet inderdaad.

Maar de meeste grote gemeenten wel.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:Het is in ieder geval niet in Zeeland. Want Zondag 41 is zondag 9 oktober pas aan de beurt.
Ok, dat weten we dus alvast. Blijven er nog maar 10 provincies over. :OO3
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Het kan er maar 1 zijn, toch?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

Zoals al eerder door mij gezegd, gaat het niet om de predikant, maar om de vraag die gesteld is. Dus niet om: Raad de predikant-spel. Niet meer en niet minder. Refoweb had hier mijns inziens zorgvuldiger mee om moeten gaan
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef:Het is in ieder geval niet in Zeeland. Want Zondag 41 is zondag 9 oktober pas aan de beurt.
Want zulke uitspraken zijn enkel voorbehouden aan deze zondag?
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1455
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bourdon16 »

Raad waar hij staat..
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:Het kan er maar 1 zijn, toch?
Ben zeer benieuwd naar het juiste antwoord.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:
Ad Anker schreef:Het kan er maar 1 zijn, toch?
Ben zeer benieuwd naar het juiste antwoord.
Ik doe er geen publieke uitspraken over, maar ik heb wel een idee.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie