voor de draad er mee!

Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Kaw
Oorspronkelijk gepost door anemoon
er is nog een andere mogelijkheid, nl:
dat je het stof van je voeten gaat schudden en vervolgens doorgaat naar 'de volgende stad'...
Iets wat wel heel zeer doet als je 2000 geliefden achterlaat in de duisternis. Iets wat mij onmogelijk valt.
ja, mij ook
maar het is wel het advies wat de Here Jezus gegeven heeft!
en zou Hij niet goed adviseren?
Geestelijk gezien heb ik wel het stof van de voeten afgeschut wanneer het gaat om wat er op de preekstoel gezegt wordt.



Nee, eigenlijk heb ik zelfs dat nog nooit gedaan en me altijd afgevraagt of ik dan niet fout zat en dat ik de bijbel misschien wel verkeerd begreep.
Maar dit weekend heb ik het besluit genomen dat 3 jaar genoeg is geweest. Na 3 jaar is de leer van de ger. gem. voor mij al verder van de bijbel af gaan staan en is wat de bijbel mij vertelde telkens herbevestigt. Ik schut dus de stof van de verkondigde leer van mijn voeten, maar zal nog steeds luisteren naar de preek en proberen de kruimels waarheid op te eten en toe te passen. Aan de andere kant moet ik oppassen me niet te laten beinvloeden door de beklemmende prediking en aan het leven uit geloof te gaan twijfelen.

Er is zo ver ik weet geen plek op aarde die gezonde tegengas meer nodig heeft als deze gemeente en hun dominee, dus weggaan is juist...

Stel je voor dat je een herder ziet met maar liefst 2000 schapen en die herder denkt dat de afgrond een ideale plek is om de schapen te laten grazen. Je weet dat het hele clubje te pletter zal vallen, maar je bent maar een klein ventje. Geen ervaring als herder. Je voelt je zelf eerder een dwalend schaapje. Je probeert wat schapen over te halen, maar ze kennen je stem niet. Je gebruikt woorden uit het handboek voor herders om de schapen over de streep te trekken, maar ze kennen die woorden niet en ze kennen je stem niet, dus besluiten ze achter de herder aan te lopen.
Je kunt nu 2 dingen doen:
1. Je kunt achter de kudde aan blijven lopen en hopen op een wonder. Er is een kans dat je met de kudde in het ravijn valt.
2. Je kunt weg gaan en een andere herder zoeken en hopen op een wonder. Maar je weet wel zeker dat je je hele leven achterom zult kijken en verdriet zal hebben aan de ondragelijke gedachte over de kudde die verloren is gegaan en die je lief hebt.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door KawJe kunt nu 2 dingen doen:
1. Je kunt achter de kudde aan blijven lopen en hopen op een wonder. Er is een kans dat je met de kudde in het ravijn valt.
2. Je kunt weg gaan en een andere herder zoeken en hopen op een wonder. Maar je weet wel zeker dat je je hele leven achterom zult kijken en verdriet zal hebben aan de ondragelijke gedachte over de kudde die verloren is gegaan en die je lief hebt.
Je hebt herders en je hebt schapen. Er zijn ook huurlingen....
Anemoon heeft gelijk. De Heere Jezus bleef ook niet, toen duidelijk bleek dat mensen niet wilden. Mr 6:11 En zo wie u niet zullen ontvangen, noch u horen, vertrekkende van daar, schudt het stof af, dat onder aan uw voeten is, hun tot een getuigenis. Voorwaar zeg Ik u: Het zal Sodom en Gomorra verdragelijker zijn in den dag des oordeels dan dezelve stad.

We geloven toch ook in de gemeenschap der heiligen? Zonder dat zou ik niet kunnen. Opdat Christus door het geloof in uw harten wone, en gij in de liefde geworteld en gegrond zijt;
18 Opdat gij ten volle kondet begrijpen met al de heiligen, welke de breedte, en lengte, en diepte, en hoogte zij,
19 En bekennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat, opdat gij vervuld wordt tot al de volheid Gods.
Plaats reactie