De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3984
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Terri »

Ik vind het vooral verontrustend dat er opnieuw een complete anarchie lijkt los te breken....
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Laag »

Terri schreef:Ik vind het vooral verontrustend dat er opnieuw een complete anarchie lijkt los te breken....
Dit was te verwachten. Ik kom veel op boerenbedrijven, als er compleet over een sector heen gewalst wordt, dan is dit de uitkomst. Ik keur niet alles goed, maar ik begrijp het wel.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Laag schreef:
Zeeuw schreef:
Laag schreef:Het verontrustende is dat er vandaag gestemd is over een uitgave van 24,3 miljard, die totaal niets zal verbeteren aan de natuur, de boerenstand halveert, de voedselzekerheid in gevaar brengt, en gebaseerd is op verkeerde gegevens.
Straks hebben we een land vol huizen, hier en daar een boer, natuur met wolven, en lege borden.
Wat is de mens anno 2022, met alle wetenschap, kennis en kunde, verschrikkelijk naïef. Alsof oorlog, honger en armoede iets van de middeleeuwen is. Voedsel komt uit de winkel, en de boer is een lastpost, want we kunnen geen huizen bouwen.
Vandaag vroeg iemand het: Zou nu werkelijk niemand verder denken, waar komt ons voedsel vandaan?
Ik denk het niet, totdat de schappen leeg raken.
Echt, nergens tijdens zo een post gedacht: 'misschien overdrijf ik ten minste een beetje'?
Nee, nergens.
Ik maak mij grote zorgen. Ik zag vanavond een filmpje van een van mijn kinderen, een klagende JOVD student, die liever een dak boven zijn hoofd had, dan een speklapje op zijn bord.
Misschien ben ik te pessimistisch, maar zo sta ik er nu in.
Ik denk dat we momenteel genoeg jongeren zijn die een huis willen ja. Het is hier in de provincie een groot probleem.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Laag schreef:
Terri schreef:Ik vind het vooral verontrustend dat er opnieuw een complete anarchie lijkt los te breken....
Dit was te verwachten. Ik kom veel op boerenbedrijven, als er compleet over een sector heen gewalst wordt, dan is dit de uitkomst. Ik keur niet alles goed, maar ik begrijp het wel.
Zo christelijk ook he. ‘We keuren acties en geweld niet goed, maar toch, die overheid, eren we alleen als het ons uitkomt’.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Laag »

Zeeuw schreef:
Laag schreef:
Terri schreef:Ik vind het vooral verontrustend dat er opnieuw een complete anarchie lijkt los te breken....
Dit was te verwachten. Ik kom veel op boerenbedrijven, als er compleet over een sector heen gewalst wordt, dan is dit de uitkomst. Ik keur niet alles goed, maar ik begrijp het wel.
Zo christelijk ook he. ‘We keuren acties en geweld niet goed, maar toch, die overheid, eren we alleen als het ons uitkomt’.
Ik heb begrip, niets goedgekeurd.
Ik heb begrip, omdat deze wet er op oneigenlijke, betwistbare gronden er door gedrukt wordt. Er wordt veel geklaagd over te weinig vertrouwen in de overheid, en terecht. Ik snap werkelijk waar niet, dat een CDA en CU zich lenen voor deze politieke gang van zaken. Grote woorden over rentmeesterschap als het over de schepping gaat, grote woorden, maar rentmeesterschap gaat ook over de financiële uitgaven, en hier wordt 24,3 miljard over de balk gesmeten, met 0,0 verbetering van de natuur, is dat rentmeesterschap?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3984
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Terri »

Ik vind het heel erg wat er gebeurd met de boeren en leef enorm met ze mee, maar deze 'war' is vreselijk, kijk wat er momenteel gebeurd bij het huis van de minister.....
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Segers had het vorige week al over een potentiële burgeroorlog, hij heeft het sentiment helaas goed aangevoeld.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Laag schreef:
Zeeuw schreef:
Laag schreef:
Terri schreef:Ik vind het vooral verontrustend dat er opnieuw een complete anarchie lijkt los te breken....
Dit was te verwachten. Ik kom veel op boerenbedrijven, als er compleet over een sector heen gewalst wordt, dan is dit de uitkomst. Ik keur niet alles goed, maar ik begrijp het wel.
Zo christelijk ook he. ‘We keuren acties en geweld niet goed, maar toch, die overheid, eren we alleen als het ons uitkomt’.
Ik heb begrip, niets goedgekeurd.
Ik heb begrip, omdat deze wet er op oneigenlijke, betwistbare gronden er door gedrukt wordt. Er wordt veel geklaagd over te weinig vertrouwen in de overheid, en terecht. Ik snap werkelijk waar niet, dat een CDA en CU zich lenen voor deze politieke gang van zaken. Grote woorden over rentmeesterschap als het over de schepping gaat, grote woorden, maar rentmeesterschap gaat ook over de financiële uitgaven, en hier wordt 24,3 miljard over de balk gesmeten, met 0,0 verbetering van de natuur, is dat rentmeesterschap?
Het is voor mij volstrekt duidelijk dat de natuur hier wel een stuk mee vooruitgaat. Dus jouw bijdrage begrijp ik dan weer niet. Ik moet steeds aan de Farizeeën denken, die vroegen: "Zijn wij dan ook blind?"
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

Henk J schreef:Segers had het vorige week al over een potentiële burgeroorlog, hij heeft het sentiment helaas goed aangevoeld.
De echte oorlog is in oost-Oekraïne. Oorlog is totaal iets anders dan wat deze relschoppers doen. Gebruik dat woord dan ook niet. Buitengewoon onhandige opmerking van Segers maar dat doet hij helaas vaker

Dit zijn relschoppers die de terechte zorg van de boeren op een volkomen verkeerde wijze demonstreren. Buitengewoon dom!
Mijn sympathie ligt bij de agrarische sector en de stikstofplannen deugen van geen kanten maar maak je bezwaren netjes en eventueel ludiek bekent.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door CvdW »

Je bezwaren netjes bekend maken is natuurlijk de juiste weg. Mag van de overheid dan ook verwacht worden dat ze deze bezwaren dan ook netjes behandelen.
Ik denk aan het gehele traject van de Betuwelijn. Het is nog jaar op jaar een verliespost.
Nu moeten boeren wijken en over 10 jaar blijkt dat het niet geholpen heeft om natura-2000 gebieden te laten verbeteren. Met behulp van Wob blijkt dan dat ze dit al van tevoren wisten.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Laag schreef:
Zeeuw schreef:
Laag schreef:
Terri schreef:Ik vind het vooral verontrustend dat er opnieuw een complete anarchie lijkt los te breken....
Dit was te verwachten. Ik kom veel op boerenbedrijven, als er compleet over een sector heen gewalst wordt, dan is dit de uitkomst. Ik keur niet alles goed, maar ik begrijp het wel.
Zo christelijk ook he. ‘We keuren acties en geweld niet goed, maar toch, die overheid, eren we alleen als het ons uitkomt’.
Ik heb begrip, niets goedgekeurd.
Ik heb begrip, omdat deze wet er op oneigenlijke, betwistbare gronden er door gedrukt wordt. Er wordt veel geklaagd over te weinig vertrouwen in de overheid, en terecht. Ik snap werkelijk waar niet, dat een CDA en CU zich lenen voor deze politieke gang van zaken. Grote woorden over rentmeesterschap als het over de schepping gaat, grote woorden, maar rentmeesterschap gaat ook over de financiële uitgaven, en hier wordt 24,3 miljard over de balk gesmeten, met 0,0 verbetering van de natuur, is dat rentmeesterschap?
Begrip voor het opstaan tegen de door God gegeven overheid. Over grote woorden gesproken.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Henk J schreef:Segers had het vorige week al over een potentiële burgeroorlog, hij heeft het sentiment helaas goed aangevoeld.
De echte oorlog is in oost-Oekraïne. Oorlog is totaal iets anders dan wat deze relschoppers doen. Gebruik dat woord dan ook niet. Buitengewoon onhandige opmerking van Segers maar dat doet hij helaas vaker

Dit zijn relschoppers die de terechte zorg van de boeren op een volkomen verkeerde wijze demonstreren. Buitengewoon dom!
Mijn sympathie ligt bij de agrarische sector en de stikstofplannen deugen van geen kanten maar maak je bezwaren netjes en eventueel ludiek bekent.
Helemaal eens.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zeeuw schreef:Begrip voor het opstaan tegen de door God gegeven overheid. Over grote woorden gesproken.
Je hebt je zelf ook al verplaatst in de situatie van de boeren?

Ik keur alle overlast af, maar ik heb me de laatste dagen wel sterk afgevraagd of de overheid in wezen wel begrijpt wat de boeren doormaken.

Ik heb het idee van niet. En dat vind ik zeer zorgelijk. Er wordt geen enkel perspectief geboden. Als jouw baan morgen opeens op de tocht stond, inclusief je huis, je bezit en je toekomst, hou zou je dan reageren? We zijn niet allemaal als Job hoor, al verloor die ook nog al zijn kinderen. Trouwens, hij ging later ook de fout in door zijn geboortedag te vervloeken.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
Zeeuw schreef:Begrip voor het opstaan tegen de door God gegeven overheid. Over grote woorden gesproken.
Je hebt je zelf ook al verplaatst in de situatie van de boeren?

Ik keur alle overlast af, maar ik heb me de laatste dagen wel sterk afgevraagd of de overheid in wezen wel begrijpt wat de boeren doormaken.

Ik heb het idee van niet. En dat vind ik zeer zorgelijk. Er wordt geen enkel perspectief geboden. Als jouw baan morgen opeens op de tocht stond, inclusief je huis, je bezit en je toekomst, hou zou je dan reageren? We zijn niet allemaal als Job hoor, al verloor die ook nog al zijn kinderen. Trouwens, hij ging later ook de fout in door zijn geboortedag te vervloeken.
Ik keur af….maar. Na de maar komt altijd de werkelijke mening.
Er staat nog helemaal niets op de tocht. De plannen moeten nog verder worden uitgewerkt en daarbij zal iets van de agrarische sector worden gevraagd. Wat al jaren bekend was. De enorme opgefokte verontwaardiging geeft mij een struisvogelgevoel.
En dat de overheid dit niet handig doet hebben we volgens mij al tig pagina’s terug vastgesteld.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Laag »

DDD schreef:
Het is voor mij volstrekt duidelijk dat de natuur hier wel een stuk mee vooruitgaat. Dus jouw bijdrage begrijp ik dan weer niet. Ik moet steeds aan de Farizeeën denken, die vroegen: "Zijn wij dan ook blind?"
Daar denk ik ook steeds aan.
Plaats reactie