De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Bourdon16 »

Ambtenaar schreef:
Klavart schreef: Wat vind je precies verontrustend?
Wat GGotK verontrustend vindt, weet ik niet. Wat ik verontrustend vind is dat een gemeenteraadslid, van de SGP nog wel, zich met dergelijke praktijken inlaat. Puur vandalisme.
Dat je in blinde woede domme dingen doet kan ik nog wel begrijpen. Een vlaag van verstandsverbijstering.
Maar naar één of twee bomen zou je toch wel bij zinnen moeten komen.
Gelukkig heeft hij er spijt van.
Henk J
Berichten: 2602
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

@Zeeuw LTO zegt op dit moment niet te praten met het ministerie en is uiterst kritisch over de plannen. Net als de andere organisaties.
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door TSD »

Ambtenaar schreef:
TSD schreef: Nee, nu niet gaan draaien, niet ik, maar jij noemde het puur vandalisme en het enige waar ik op wees is dat dat vooralsnog geen grond heeft. Dus degene die aan waarheidsvinding moet doen ben jij (degene die beschuldigd) en niet ik.

Volgens mij leven we in een land waarin iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen.
Als het zijn eigendom is, is het technisch geen vandalisme. Maar dat is niet het punt. Het punt is dat een aantal boeren acties onderneemt, die al dan niet strafbaar zijn, en die leiden tot grote maatschappelijke ergernis.
Fijn dat je je eerdere beschuldiging terugneemt. Verder vind ik het omzagen van bomen ook zinloos uiteraard, al staat het iedereen vrij om binnen de vergunningsvereisten natuurlijk te doen met de eigen tuin wat hij/zij wil. In elk geval vind ik het zonde van die prachtige wilgen.
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door TSD »

Zeeuw schreef:
TSD schreef:
refo schreef:Voor het omzagen van een boom is een vergunning nodig.
Nee hoor, niet voor elke boom in elk geval, maar vanaf een bepaalde omvang/hoogte en dat is in elk geval in mijn gemeente een stuk hoger dan de gemiddelde knotwilg.
Dus in jouw gemeente mag iedereen naar believen bomen kappen?
Er zijn regels voor opgesteld wanneer een vergunning nodig is en wanneer niet. Dat is heel sterk gemeente gebonden.

Uiteraard mag je in mijn gemeente ook geen bomen kappen die je eigendom niet zijn, dat is natuurlijk stap 1, maar indien wel, dan kan dat binnen bepaalde kaders inderdaad naar believen.

Daar heb ik pas nog naar gekeken omdat ik zelf 2 fruitbomen heb gepland en wilde weten of ik niet na het planten van die bomen opeens vast zit een aan vergunning om die over een aantal jaar weer te kappen (ik weet dat de gemeente erg moeilijk doet met kapvergunningen), maar dat viel me nogal mee. Echt grote bomen mogen niet zonder vergunning gekapt worden maar boompjes van 2/3 meter en niet al te dikke doorsnee boven een bepaalde hoogte is geen enkel probleem, bomen moeten echt een stevige doorsnee of omtrek hebben voordat een kapvergunning nodig is.
Laatst gewijzigd door TSD op 28 jun 2022, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11633
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef:@Zeeuw LTO zegt op dit moment niet te praten met het ministerie en is uiterst kritisch over de plannen. Net als de andere organisaties.
Ah, ben jij onderdeel van één van die organisaties? Zou jij op dit moment als LTO melden dat je wel in gesprek bent? Alleen niet op de voor- maar op de achtergrond? Al die organisaties zijn kritisch, dus gaan de plannen bijgestuurd worden. Zoals vrijwel altijd met plannen in Nederland. Wellicht dat de boeren dan de aanstekers en het vuurwerk weer in de kast kunnen leggen en verder kunnen gaan met het uitvoeren van de plannen zoals die door oa LTO zijn opgesteld. Waarvan wsl het gros van de boeren niet eens de inhoud kent.
KDD
Berichten: 1534
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door KDD »

TSD schreef:
Ambtenaar schreef:
TSD schreef: Nee, nu niet gaan draaien, niet ik, maar jij noemde het puur vandalisme en het enige waar ik op wees is dat dat vooralsnog geen grond heeft. Dus degene die aan waarheidsvinding moet doen ben jij (degene die beschuldigd) en niet ik.

Volgens mij leven we in een land waarin iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen.
Als het zijn eigendom is, is het technisch geen vandalisme. Maar dat is niet het punt. Het punt is dat een aantal boeren acties onderneemt, die al dan niet strafbaar zijn, en die leiden tot grote maatschappelijke ergernis.
Fijn dat je je eerdere beschuldiging terugneemt. Verder vind ik het omzagen van bomen ook zinloos uiteraard, al staat het iedereen vrij om binnen de vergunningsvereisten natuurlijk te doen met de eigen tuin wat hij/zij wil. In elk geval vind ik het zonde van die prachtige wilgen.
We zijn wel rentmeesters en daardoor hebben we ook een verantwoordelijkheid om normaal te doen.
Zeeuw
Berichten: 11633
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

TSD schreef:
Zeeuw schreef:
TSD schreef:
refo schreef:Voor het omzagen van een boom is een vergunning nodig.
Nee hoor, niet voor elke boom in elk geval, maar vanaf een bepaalde omvang/hoogte en dat is in elk geval in mijn gemeente een stuk hoger dan de gemiddelde knotwilg.
Dus in jouw gemeente mag iedereen naar believen bomen kappen?
Er zijn regels voor opgesteld wanneer een vergunning nodig is en wanneer niet. Dat is heel sterk gemeente gebonden.

Uiteraard mag je in mijn gemeente ook geen bomen kappen die je eigendom niet zijn, dat is natuurlijk stap 1, maar indien wel, dan kan dat binnen bepaalde kaders inderdaad naar believen.

Daar heb ik pas nog naar gekeken omdat ik zelf 2 fruitbomen heb gepland en wilde weten of ik niet na het planten van die bomen opeens vast zit een aan vergunning om die over een aantal jaar weer te kappen (ik weet dat de gemeente erg moeilijk doet met kapvergunningen), maar dat viel me nogal mee. Echt grote bomen mogen niet zonder vergunning gekapt worden maar boompjes van 2/3 meter en niet al te dikke doorsnee boven een bepaalde hoogte is geen enkel probleem, bomen moeten echt een stevige doorsnee of omtrek hebben voordat een kapvergunning nodig is.
Mijn gemeente is er, op privéterrein, ook niet zo ingewikkeld mee moet ik zeggen. Wel heul heul streng voor monumentale bomen. Wat ik dan weer goed begrijp.
Henk J
Berichten: 2602
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Zeeuw schreef:
Henk J schreef:@Zeeuw LTO zegt op dit moment niet te praten met het ministerie en is uiterst kritisch over de plannen. Net als de andere organisaties.
Ah, ben jij onderdeel van één van die organisaties? Zou jij op dit moment als LTO melden dat je wel in gesprek bent? Alleen niet op de voor- maar op de achtergrond? Al die organisaties zijn kritisch, dus gaan de plannen bijgestuurd worden. Zoals vrijwel altijd met plannen in Nederland. Wellicht dat de boeren dan de aanstekers en het vuurwerk weer in de kast kunnen leggen en verder kunnen gaan met het uitvoeren van de plannen zoals die door oa LTO zijn opgesteld. Waarvan wsl het gros van de boeren niet eens de inhoud kent.
In ieder geval wel lid. Misschien dat er op de achtergrond nog wat lijntjes lopen maar veel is het niet. Er is nu eerst een, mijns inziens onwerkbaar, doel gesteld en de uitvoering kiepert van de wal bij de provincie neer. Toekomstperspectief heeft Staghouwer nog niet van gehoord, niet verwonderlijk trouwens als je kijkt wat die man eerder in Groningen deed. Dus ik heb hier weinig vertrouwen in, mijn hoop is dat de provincies wel begrijpen dat de oplossing ligt bij de boer en niet over de rug van de boer.
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door TSD »

Zeeuw schreef:
TSD schreef:
Zeeuw schreef:
TSD schreef: Nee hoor, niet voor elke boom in elk geval, maar vanaf een bepaalde omvang/hoogte en dat is in elk geval in mijn gemeente een stuk hoger dan de gemiddelde knotwilg.
Dus in jouw gemeente mag iedereen naar believen bomen kappen?
Er zijn regels voor opgesteld wanneer een vergunning nodig is en wanneer niet. Dat is heel sterk gemeente gebonden.

Uiteraard mag je in mijn gemeente ook geen bomen kappen die je eigendom niet zijn, dat is natuurlijk stap 1, maar indien wel, dan kan dat binnen bepaalde kaders inderdaad naar believen.

Daar heb ik pas nog naar gekeken omdat ik zelf 2 fruitbomen heb gepland en wilde weten of ik niet na het planten van die bomen opeens vast zit een aan vergunning om die over een aantal jaar weer te kappen (ik weet dat de gemeente erg moeilijk doet met kapvergunningen), maar dat viel me nogal mee. Echt grote bomen mogen niet zonder vergunning gekapt worden maar boompjes van 2/3 meter en niet al te dikke doorsnee boven een bepaalde hoogte is geen enkel probleem, bomen moeten echt een stevige doorsnee of omtrek hebben voordat een kapvergunning nodig is.
Mijn gemeente is er, op privéterrein, ook niet zo ingewikkeld mee moet ik zeggen. Wel heul heul streng voor monumentale bomen. Wat ik dan weer goed begrijp.
Dan snap ik je vorige opmerking niet eigenlijk :D monumentale bomen is de gemeente ook streng, maar die hebben over het algemeen ook wel een bepaalde afmeting...
Zeeuw
Berichten: 11633
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef:
Zeeuw schreef:
Henk J schreef:@Zeeuw LTO zegt op dit moment niet te praten met het ministerie en is uiterst kritisch over de plannen. Net als de andere organisaties.
Ah, ben jij onderdeel van één van die organisaties? Zou jij op dit moment als LTO melden dat je wel in gesprek bent? Alleen niet op de voor- maar op de achtergrond? Al die organisaties zijn kritisch, dus gaan de plannen bijgestuurd worden. Zoals vrijwel altijd met plannen in Nederland. Wellicht dat de boeren dan de aanstekers en het vuurwerk weer in de kast kunnen leggen en verder kunnen gaan met het uitvoeren van de plannen zoals die door oa LTO zijn opgesteld. Waarvan wsl het gros van de boeren niet eens de inhoud kent.
In ieder geval wel lid. Misschien dat er op de achtergrond nog wat lijntjes lopen maar veel is het niet. Er is nu eerst een, mijns inziens onwerkbaar, doel gesteld en de uitvoering kiepert van de wal bij de provincie neer. Toekomstperspectief heeft Staghouwer nog niet van gehoord, niet verwonderlijk trouwens als je kijkt wat die man eerder in Groningen deed. Dus ik heb hier weinig vertrouwen in, mijn hoop is dat de provincies wel begrijpen dat de oplossing ligt bij de boer en niet over de rug van de boer.
Ok.
Zeeuw
Berichten: 11633
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

TSD schreef: Dan snap ik je vorige opmerking niet eigenlijk :D monumentale bomen is de gemeente ook streng, maar die hebben over het algemeen ook wel een bepaalde afmeting...
Ik dacht dat mijn gemeente strenger was. De gemeente waar ik ooit voor werkte was nl erg streng en ik dacht dat het hier ook zo zou zijn, maar het valt mee, of tegen :)
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Laag »

Ambtenaar schreef:
Laag schreef:Het verontrustende is dat er vandaag gestemd is over een uitgave van 24,3 miljard, die totaal niets zal verbeteren aan de natuur, de boerenstand halveert, de voedselzekerheid in gevaar brengt, en gebaseerd is op verkeerde gegevens.
Straks hebben we een land vol huizen, hier en daar een boer, natuur met wolven, en lege borden.
Dat van die lege borden is toch een verhaal van drie keer niks. Wat produceert de Nederlandse agrarische sector, hoeveel daarvan eten we zelf op en wat importeren we om zelf op te eten? Kijk eens naar de cijfers.
Zou nu werkelijk niemand verder denken, waar komt ons voedsel vandaan?
Voor het grootste deel van de buitenlandse boer.
We importeren en exporteren, het voedsel wat we exporteren wordt ook door mensen gegeten, dat zal op andere plaatsen geproduceerd moeten worden. Niemand garandeert dat dat op dezelfde manier gebeurt, onder dezelfde strenge eisen.
Dat laatste heb ik niet zoveel zicht op, het gaat mij erom wat wij hier produceren, hoogwaardig voedsel.
Maar als dat best ingewisseld kan worden voor minder hoogwaardig, meer antibiotica, meer stikstofuitstoot, minder dierenwelzijn, als dat de uitkomst is van onze stikstofproblematiek, nou het zij zo.
We gaan alle doorvoer van goederen in de Rotterdamse haven ook niet verbieden, alle mensen die op Schiphol overstappen, of even een tripje Amsterdam doen, verbieden we ook niet, zou wel een hoop stikstofuitstoot schelen, Tata Steel produceert ook niet alleen voor Nederland, we hebben wel alle rotzooi.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Laag »

Zeeuw schreef:
Laag schreef:Het verontrustende is dat er vandaag gestemd is over een uitgave van 24,3 miljard, die totaal niets zal verbeteren aan de natuur, de boerenstand halveert, de voedselzekerheid in gevaar brengt, en gebaseerd is op verkeerde gegevens.
Straks hebben we een land vol huizen, hier en daar een boer, natuur met wolven, en lege borden.
Wat is de mens anno 2022, met alle wetenschap, kennis en kunde, verschrikkelijk naïef. Alsof oorlog, honger en armoede iets van de middeleeuwen is. Voedsel komt uit de winkel, en de boer is een lastpost, want we kunnen geen huizen bouwen.
Vandaag vroeg iemand het: Zou nu werkelijk niemand verder denken, waar komt ons voedsel vandaan?
Ik denk het niet, totdat de schappen leeg raken.
Echt, nergens tijdens zo een post gedacht: 'misschien overdrijf ik ten minste een beetje'?
Nee, nergens.
Ik maak mij grote zorgen. Ik zag vanavond een filmpje van een van mijn kinderen, een klagende JOVD student, die liever een dak boven zijn hoofd had, dan een speklapje op zijn bord.
Misschien ben ik te pessimistisch, maar zo sta ik er nu in.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Laag »

Zeeuw schreef:
Henk J schreef:Met dat plan is dus nog niks gedaan door de landelijke overheid.
Nee? Er is geen overleg tussen deze organisaties en de overheid? Werk je toevallig bij één van deze organisaties en weet je dat heel zeker? Ik denk het niet. Ik vermoed zomaar dat de komende maanden plannen tot uitwerking komen die veel minder omvatten dan wat de huidige zijn, conform een echte Nederlandse polderuitkomst. Want, die plannen liggen er dus al.
Provinciaal en gemeentelijk, zal er best overleg zijn, op landelijk niveau niet. Ik hoop dat de provincies meer maatwerk leveren dan de landelijke politiek.
DDD
Berichten: 28745
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Henk J schreef:
DDD schreef: Het is in ieder geval iets dat regelmatig voorkomt. Dat maakt het niet minder erg. Borstkanker is ook niet ongewoon, maar toch heel ingrijpend.

Het gaat mij erom dat zulke ongelukken blijkens het RD regelmatig gebeuren. Niemand maakt daar ophef van op landelijk niveau. Als zoiets in Den Haag gebeurt rond een demonstratie, zal dat heel anders zijn. Dat is alles wat ik schreef.
Ik houdt ook mijn hart vast op dit gebied, de snelweg op met de trekker is en blijft gevaarlijk, zeker die onverwachte blokkeeracties.
En wat is regelmatig? Gemiddeld overlijden er twee mensen per dag in het verkeer. Ongelukken gebeuren er helaas, maar als ze veroorzaakt worden door een demonstratie dan is dat ten eerste zeer triest en ten tweede schiet de demonstratie zijn doel dan compleet voorbij.
Daar geldt hetzelfde voor. Ongelukken gebeuren regelmatig, en zijn dus gewoon. Ongelukken met een trekker niet, en die geven dus ophef, als daarbij iemand overlijdt.

Ik heb trouwens ook liever een dak boven mijn hoofd dan vlees (speklapjes eet ik al helemaal niet) op mijn bord. Nu eet ik heel weinig vlees, maar het is natuurlijk bij wijze van spreken.
Laatst gewijzigd door DDD op 28 jun 2022, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie